برای مقابله با تهاجم فرهنگی هم مقابله پدافندی و هم آفندی لازم است

امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت: امروز با تولید محتوای شاخص در عرصه افندی و پدافندی باید با دشمن در بستر دیجیتال مبارزه کرد. اصغر عسگری گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در همه عرصه‌ها مسئله دشمن شناسی و شناخت مواضع دشمن است.   امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد: گاهی تهاجم از نوع نظامی است، […]

امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت: امروز با تولید محتوای شاخص در عرصه افندی و پدافندی باید با دشمن در بستر دیجیتال مبارزه کرد.

اصغر عسگری گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در همه عرصه‌ها مسئله دشمن شناسی و شناخت مواضع دشمن است.
 
امام جمعه شهرستان رفسنجان ادامه داد: گاهی تهاجم از نوع نظامی است، پس دفع تهاجم نظامی با حمله نظامی و تسلیحات جنگی است، یک زمانی حمله از نوع اقتصادی است باید درمقابل آن باید با اقتصاد مقاومتی،  در مقابل تهاجم دشمن ایستاد.

وی اذعان کرد: امروز یکی از تهاجمات دشمن در عرصه رسانه است و فضای مجازی را محیط جنگ و کارزار خود قرار داده است، بنابراین باید در عرصه کار فرهنگی تولید محتوایی که متناسب با تهاجم‌هایی که از سوی دشمن شکل می‌گیرد، ساخته شود.

عسگری با بیان اینکه فقط نباید به دفع تهاجم بسنده کنیم، گفت: ما باید در عرصه تهاجم فرهنگی آفندی عمل کنیم یعنی هم حملات دشمن را خنثی کنیم، هم جلوی تهاجمات را بگیریم و هم به شبهات پاسخ بدهیم.

امام جمعه شهرستان رفسنجان اذعان کرد: امروز با تولید محتوای شاخص در عرصه افندی و پدافندی باید با دشمن در بستر دیجیتال مبارزه کرد زیرا تجربه سال‌های گذشته نشان داد دشمن در دروغ‌نمایی سبب شرارت‌ها و تحرکاتی انجام شد زیرا عده‌ای با تمام قدرت دروغ ساخته و به خورد جامعه می‌دادند، بنابراین در مقابل  توطئه‌هایی که شکل می‌گیرد باید هم پدافندی و هم افندی کار بکنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مسائل ایستاده‌ایم ببینم دشمن از کجا ورود می‌کند تا ما اقدام  برای خنثی‌سازی و پدافند کنیم،ضمن اینکه ما باید مرزها را محکم کنیم و از جاهایی که احتمال ورود دشمن است مسدود کرده و  خودمان هم عملیات پیشگیرانه و افندی عمل کنیم و در جایگاه پرسشگر قرار گیریم.

عسگری اذعان کرد: خداوند متعال مرتب در قرآن  با سئوال ‌های گوناگون جامعه را به فکر واداشته است و در مسائل مربوط به مباحث اعتقادی، کفر، نفاق؛ شرک و را مطرح می ‌کند و به نحوی به صورت آفندی عمل می کند و بشر را به تفکر وادار می‌کند.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه ما باید «پرس» مطرح کنیم، گفت: آنقدر که تاثیر کلام آفندی، پرسشگری زیاد است که پدافند نیست بنابراین نباید اجازه جایگاه پرسشگری را به دشمن داد بلکه ما باید به دنبال حرکت افندی باشیم.

وی به برگزاری پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج که در حال برگزاری است، اشاره کرد و گفت: باید هم به خروجی کار و هم به نیاز جامعه توجه کنید و هم با زبان مخاطبین خود باید ارتباط برقرار کنیم تا تاثیر لازم را بگذارد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




برای مقابله با تهاجم فرهنگی هم مقابله پدافندی و هم آفندی لازم است

منبع:آرمـان
? برای مقابله با تهاجم فرهنگی هم مقابله پدافندی و هم آفندی لازم است