برای اولین بار فن‌های ضدسایش را در کرمان تولید کرده‌ایم

رئیس هیئت مدیره صنعت پژوهان رستاک گفت: تولید فن‌های ضدسایش و غبارگیر در ایران برای اولین‌بار توسط شرکت کرمانی و فناور رستاک درحال تولید است. علی سعیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان از تولید فن‌های ضدسایش برای اولین‌بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: این قطعه برای اولین‌بار […]

رئیس هیئت مدیره صنعت پژوهان رستاک گفت: تولید فن‌های ضدسایش و غبارگیر در ایران برای اولین‌بار توسط شرکت کرمانی و فناور رستاک درحال تولید است.

علی سعیدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان از تولید فن‌های ضدسایش برای اولین‌بار در کشور خبر داد و اظهار کرد: این قطعه برای اولین‌بار در کرمان ساخته شده است و در واحدهای بزرگ معدنی که مباحث مربوط به گردوغبار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت صنعت پژوهان رستاک افزود: ما بیش از سه سال است که کار خود را با تولید محصولات دانش‌بنیان واقع در پارک علم‌وفناوری شهرستان سیرجان آغاز کردیم و در مرحله پسا رشد قرار داریم.

وی با بیان اینکه در حال تبدیل شدن به یک شرکت فناور و دانش‌بنیان هستیم، گفت: سه نفر به صورت مستقیم با ما فعالیت دارند در حالی که از صفر شروع کردیم و هیچ حمایت نداشتیم.

سعیدی‌نژاد ارائه خدمات فنی و مهندسی را از دیگر فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: به جز تولید محصولات دانش‌بنیان و منحصر به‌فرد توانسته‌ایم چند محصول تولید کنیم که ضمن اخذ مجوز دانش‌بنیانی هنوز برای بازار کار به صورت انبوه تولید نشده‌ است.

رئیس هیئت مدیره صنعت پژوهان رستاک افزود: امیدواریم که با تولید انبوه فن‌های ضدسایش برای کشور، در مقابل شرکت‌های خارجی همچون ایتالیا بایسیتم و عملاً واردات این محصول را به‌طور کامل قطع کنیم، گرچه که اکنون نیز وارادات آن محدود شده است.

وی ادامه داد: تولید فن‌های ضدسایش و غبارگیر در ایران برای اولین‌بار توسط شرکت فناور رستاک درحال تولید است و گرچه در نمونه تولید همتایانی دارد اما مزیت ما عمر طولانی و مقرون به صرفه بودنش به واسطه آلیاژ قوی که در آن به‌کار رفته است، بوده و عملاً راه را برای ورود محصولات خارجی سخت خواهد کرد.

سعیدی‌نژاد تأکید کرد: فن‌های ضدسایش برخی نمونه‌های داخلی دارد که هم بسیار بزرگ و سنگین هستند و هم میزان آلیاژ آهن به کار رفته در آن گران و سنگین است، اما فن ضدسایش شرکت رستاک با سبکی وزن و قیمتی به صورت نصف، و عمر طولانی‌تر سبب درخواست سفارش شرکت‌های بزرگ شده است.

رئیس هیئت مدیره رستاک در خصوص قیمت فن‌های ضدسایش گفت: بر اساس سفارش محصولی که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به ما داده شده قیمت این محصول(فن ضدسایش رستاک) نسبت به همتای خارجی‌اش هفتاد به سی بوده است و ما از صد درصد قیمت تنها هفتاد درصدش را برای ساخت مطالبه کرده‌ایم که این برای شرکت گل‌گهر هم مورد تعجب بوده‌است.

وی اذعان کرد: علت کاهش قیمت این محصول برای شرکت رستاک استفاده از مواد بسیار مرغوب و قوی با آلیاژی داخلی بوده که بهینه است و استفاده از ورقه ضد‌سایش مورد نصب بر روی فن‌خنک کننده به حداقل رسیده که هم وزن محصول را کاهش داده است و هم قیمت آن را، اما درکنار این خصوصیات عمر و کارایی‌اش را افزون ساخته است.

سعیدی‌نژاد تأکید کرد: ما حتی با محصولات داخلی هم رقابت می‌کنیم و این فن در کرمان برای اولین‌بار در کشور با این شرایط مقرون به‌صرفه ساخته شده است که اولین نمونه صنعتی و تجاری آن به طول دو متر در حال ساخت برای شرکت معدنی و صنعتی گل گهر است.

رئیس هیئت مدیره رستاک با بیان‌اینکه ما یک سوم قیمت خارجی این فن‌ضد‌سایش را تولید می‌کنیم، خاطر نشان کرد: شرکت‌های فناور اگر با شرکت‌های تولید و صنعتی همراه و همسو شوند، بی‌شک هم خدمات خوبی دریافت خواهند کرد و هم محصولات جدیدتر و مقرون‌به صرفه‌تر تولید خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




برای اولین بار فن‌های ضدسایش را در کرمان تولید کرده‌ایم

منبع:آرمـان
? برای اولین بار فن‌های ضدسایش را در کرمان تولید کرده‌ایم