برای اولین بار در کشور پودر دورکننده‌ بو تولید شد

تولیدکننده محصول دانش‌بنیان بوران گفت: برای اولین‌بار در کشور توانستیم از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست پودر برطرف‌کننده‌بو را در کرمان تولید کنیم. مسعود خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص محصول دانش‌بنیانی که برای اولین بار در ایران و استان کرمان تولید شده، عنوان کرد: […]

تولیدکننده محصول دانش‌بنیان بوران گفت: برای اولین‌بار در کشور توانستیم از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست پودر برطرف‌کننده‌بو را در کرمان تولید کنیم.

مسعود خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» در خصوص محصول دانش‌بنیانی که برای اولین بار در ایران و استان کرمان تولید شده، عنوان کرد: پورد «دورکننده‌بو» بوران از مواد طبیعی و ارگانیک تولید شده است و هیچگونه ماده سنتزی در آن به‌کار نرفته است.


مدیرعامل شرکت بوران کانسار زرین با بیان اینکه این پودر کاملاً طبیعی و با انسان و محیط زیست سازگار است و حتی بعد از اتمام زمان مورد مصرف ماده ته‌نشین شده می‌تواند در خاک گلدان و یا خاک باغچه مورد استفاده قرار گیرد زیرا نوعی همزیستی را با محیط دارد.

۱۰ سال برای رسیدن به محصولی دانش‌بنیان تلاش کردیم

وی تأکید کرد: شرکت ما دو سال است که به صورت ثابت در مرکز رشد سلامت استان کرمان مستقر هستیم و عملا شرکت ما با محصول دانش‌بنیان که خود معرف است در حال فعالیت است و توانسته در بازار رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

خلیلی اذعان کرد: ما در حال حاضر مرحله پیش رشد را پشت‌سر گذرانده‌ایم، محصولی که تولید شده اکنون کاربردی و مورد نیازترین محصول برای جامعه فعلی ماست زیرا مهار بوی بد سرویس‌های بهداشتی از معضلاتی است که همه با آن درگیر هستند بنابراین پودر «دورکننده بو»  هر بوئی که در ساختمان وجود داشته باشد، را از بین خواهد برد و برای بدن انسان نیز مضر نیست.

مدیرعامل شرکت بوران کانسار زرین مدعی شد: این محصول به صورت خود معرف و با ضمانت رضایت به مشتریان کرمانی ارائه می‌شود و البته در استان یزد هم طرفدارانی دارد که امیدواریم کل کشور آن رابشناسند و ما با تولید انبوه این محصول کاملا طبیعی و معدنی از واردات محصولات شیمیائی در این عرصه بی‌نیاز شویم.

بیمارستان‌ها و هتل‌ها پیشتاز استفاده از پودر دانش‌بنیان بوران هستند

وی با بیان اینکه محصول ما فعلاً توسط بازاریابان در سطح استان معرفی شده است، خیلی زود جای خود را در ادارات و بیمارستان‌ها باز کرده و مورد رضایت است، گفت: بیمارستان نوریه کرمان، مهرگان، غذا و دارو کرمان و در شهرستان رفسنجان نیز بیمارستان علی‌ابن ابی طالب، زایشگاه، هتل هیلان و هتل صفائیه و مشیر یزد تا کنون از مشتریان ثابت ما بوده‌اند و قرار خرید به امضا رسیده‌ است.

خلیلی نام بردن از بیمارستان‌ها را برای خواستگاه این محصول بودن و رضایت‌مندی عنوان کرد و گفت: این محصول بسیار خاص است زیرا ۱۰ سال تجربه تحقیقاتی از پیشینه تولید است و دو سال به صورت جدی وارد بازار شده است و عملاٌ خودش معرف خودش است و هربار کسی خرید می‌کند با رضایت دوباره ضمن خرید پیشنهاد هم به دیگران می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بوران کانسار زرین به عدم حمایت مسئولان به صورت ویژه از این محصول اشاره کرد و گفت: متأسفانه عمر محصول ما ۱۲ سال شده است زیرا طی ۱۰ سال که طرح تحقیق و توسعه را پیش می‌بردیم از پشتوانه‌های شخصی خود همچون فروش زمین، ماشین و خانه استفاده کرده‌ایم و اکنون دو سال در مرکز رشد مستقر شده‌ایم.

حمایت‌هائی که در پشت دوربین مانده‌اند

وی تأکید کرد: حمایت‌های مسئولین در پشت تصاویر دست جمعی، وعده  و نامه‌نگاری‌های بی‌حاصل خلاصه شده است و ما نتیجه و حمایت عملی از این وقایع ندیده‌ایم.

خلیلی با بیان این امر که محصول دانش‌بنیان ما کارآمد و حلال مشکلات بوده است، اذعان کرد: ما ضمن قراردادی که می‌بندیم تعهدی هم به خریدار می‌دهیم که خرید محصول به شرط جوابدهی است «چنانچه کارآمدی آن برایتان مشهود شد هزینه خرید را به شرکت بپردازند».

مدیرعامل شرکت بوران کانسار زرین تأکید کرد: مسئولین اعم از  استانی، شهری و حتی فرمانداری‌ها حمایتی که در اخذ مجوز برای فروش به نهادهای دولتی و دستگاه‌های اجرائی باشند را انجام نداده‌‌اند.

وی اذعان کرد: ما برای اینکه طرح را توسعه دهیم و شرکتی راه‌اندازی کنیم و مستقل شویم در خواست یک قطعه زمین صد متری را داده‌ایم اما قوانین و بروکراسی‌های اداری سازمان‌ها محیط زیست، منابع طبیعی و هزاران دستگاه دیگر کار را متوقف ساخته و ما عملاٌ نتوانسته‌ایم یک قطعه زمین را بگیریم.

خلیلی تأکید کرد: ما را به سمت اخذ زمین از شهرک‌های صنعتی سوق می‌دهند وقتی که به آنجا هم مراجعه می‌کنیم به ما اعلام می‌کنند که هرگز و تحت هیچ شرایطی زمینی کمتر از هزار متر را نمی‌توانیم به شما اختصاص دهیم.

متراژ بالای زمین در شهرک‌های صنعتی گره توسعه واحدهای کوچک و نوپاست

مدیرعامل شرکت بوران کانسار زرین ادامه داد: یک شرکت نوپا که هنوز در هزینه‌های جاری خود مانده است چطور می‌تواند برای هزار متر هزینه ساخت را آماده کند، این نوع بخشنامه‌ها و مصوبات فقط سنگ‌های درشتی که که جلوی پای تولیدکننده قِل داده می‌شوند.

وی ادامه داد: سنگ‌هائی که مسئولان و بخشنامه‌های آن‌ها جلوی پای تولیدکننده غلتانده می‌شوند تنها و تنها باعث له و رد شدن از روی واحد تولیدی است به گونه‌ای او را زمین می‌زند تا نتواند از جا برخیزد و بسیاری از صنایع ما که پا نگرفته‌اند، به همین علت است.

خلیلی با بیان اینکه با تورم جاری هزینه ساخت هزار متر زمین سر از چندین میلیارد در می‌آورد، گفت: یک محقق که تمام وقت خود را صرف تولید و ساخت محصولی دانش‌بنیان کرده است چطور می‌تواند در اول کار این میزان پول را به‌عنوان آورده و هزینه ساخت تأمین کند و به نظر می‌رسد حمایتی جدی از محصولات دانش‌بنیان وجود ندارد.

سازنده پودر برطرف‌کننده بوی بوران اظهار کرد: مشکلات عدیده‌ای همچون مجوزهای ساخت، ثبت اختراع، تجاری‌سازی نام محصول و غیره بر سر راه دانشمندان و محققان ما وجود دارد که بسیار سخت است و هزینه‌های ساخت برای شروع کار نیز قوزی بر قوزهای‌ تولید می‌افزاید.

دورکننده بو با ترکیباتی معدنی به بازار آمده است

وی به مشتقات این محصول دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: پایه ساخت پودر برطرف کننده بوی بوران کاملا معدنی است و سازگار با محیط زیست بدون یک درصد ماده شیمیائی و برای پانصد بار که فلاش‌تانک زده شود، کارایی دارد زیرا به صورت شاسه در داخل فلاش‌تانک آویزان می‌شود.

خلیلی مزایای دیگر این پودر  دورکننده بوی بوران را دافع حشرات نام برد و گفت: معمولاٌ داخل سرویس‌های بهداشتی حشرات کوچکی همچون مگس‌، پشه و سوسک است که این پودر آنها را از مجراهای اصلی دور می‌کند.

مخترع محصول دانش‌بنیان دورکننده بوی بوران اذعان کرد: روش استفاده از این محصول اینگونه است که شاسه بوگیر باید در آب غوطه‌ور باشد تا اثرگذاری بوران به بیشترین حد خود برسد و عملاً باید در آب باشد ضمن اینکه هر شاسه در مصارف خانگی ۱۲۰ روز و مصارف صنعتی و بیمارستانی که حجم استفاده بالائی از سرویس‌های بهداشتی است تا ۶۰ روز توان مهار بوی بد را دارد.

مدیرعامل شرکت کانسار زرین اذعان کرد: زمانی که این پودر کارائی خود را از دست می‌دهد و باید دور انداخته شود، دوباره کاربرد دیگری به خود می‌گیرد به این‌صورت که از مانده آن به عنوان  کودگل و گیاه  در آبیاری درختان استفاده کنید و نوعی کوددهی طبیعی هم انجام می‌دهد.

مافیای واردات اجازه رشد محصولات دانش‌بنیان و طبیعی را نمی‌دهند

تولیدکننده پودر دورکننده بوی بوران با اشاره به اینکه این محصول کارآمد است و دلیلی بر عدم استفاده از آن وجود ندارد، گفت: به علت ناآشنائی با این محصول و شناخته نشدن آن به صورت کلی سبب شده است که پودرهای شیمیائی که سمی هستند را در بازار مورد استقال قرار گیرند.

وی افزود: مافیائی که در عرصه واردات محصولات بهداشتی وجود دارد، سبب شده است که پورد چینی و شیمیائی خطرناک که حاوی عطر است، که هم عطر و هم گاز ناشی از بوی این بوگیرها مضر و سمی هستند، در بازار به وفور یافت شود اما محصول ما که کاملاً سازگار با محیط زیست و سلامت انسان است مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

خلیلی در خصوص چگونگی عمل کردن بوگیرهای حاضر در بازار عنوان کرد: اسانس و عطر موجود در بوگیرهائی که ترکیبات آنها شیمیائی و بر پایه نفتالین است تنها به محیط یک بو و عطر اضافه می‌کند تا شما بوی بد موجود در سرویس‌های بهداشتی و محیط را متوجه نشوید و به‌گونه‌ای صورت مسئله را پاک می‌کند.

«دورکننده بوی بوران» محصولی کاملاً انحصاری و کرمانیست

تولیدکننده پودر دورکننده بوی بوران اذعان کرد: محصول دانش‌بنیان تولید شده با ترکیباتی که دارد به‌کل ازبین‌برنده بو است و اصلاً اجازه تجمع بو را نمی‌دهد و برای اولین بار در کشور ساخته شده است و فرمولاسیون آن کاملاً انحصاری، دانش‌بنیان و متعلق به استان کرمان است.

وی ادامه داد: ما به علت حجم کم فروش و محیط کوچک تولید، ماهانه حدود سیصد بسته را تولید می‌کنیم و به جز پنج سهام‌دار اصلی یک کارگر بیمه شده داریم که اگر حمایت شوم بی‌شک امکان جذب تا ۱۰ کارگر را هم داریم.

تولیدکننده پودر برطرف‌کننده بوی بوران در پایان خاطر نشان کرد: محصول ما با اینکه هنوز تجاری‌سازی نشده است اما بازار خود را پیدا کرده و مورد توجه مشتریان قرار گرفته است چنانچه مورد حمایت واقعی مسئولان قرار گیرد‌، بی‌شک توان تولیدانبوه و یا حتی صادرات را هم خواهیم داشت.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




برای اولین بار در کشور پودر دورکننده‌ بو تولید شد

منبع:آرمـان
? برای اولین بار در کشور پودر دورکننده‌ بو تولید شد