براي حفظ ايمني تردد هاي جاده اي، از حريم راهها صيانت مي شود

سيدهادي قريشي كارشناس مسئول اداره ايمني و حريم راههاي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان براي حفظ ايمني تردد هاي جاده اي، از حريم راهها صيانت مي شود. به گزارش “فت فتو” سيدهادي قريشي كارشناس مسئول اداره ايمني و حريم راههاي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان […]

سيدهادي قريشي كارشناس مسئول اداره ايمني و حريم راههاي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان براي حفظ ايمني تردد هاي جاده اي، از حريم راهها صيانت مي شود.

به گزارش “فت فتو” سيدهادي قريشي كارشناس مسئول اداره ايمني و حريم راههاي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان به اهميت موضوع محدوده حريم راههاي استان پرداخت و گفت:  در حريم راه ناحيه اي تحت عنوان ناحيه بازيابي راه وجود دارد كه معروف است به ناحيه عاري از مانع ، اين ناحيه بازيابي مسير، اگر واقعا عاري از مانع باشد به خصوص در هنگام انحرافاتي كه به هردليل براي راننده وسائط نقليه و خودرو آن پيش مي آيد مي تواند بسيار حيات بخش باشد، زيرا به راننده اين فرصت را مي دهد كه بتواند خودروي خود را به مسير برگرداند .

 قريشي افزود: محورها به تبع رشد جمعيتي و توسعه شهرها، در حال رشد و ارتقاء هستند كه پاك بودن و آزاد بودن حريم راه  مي تواند به توسعه آتي و تعريض محورها كمك كند.

وي موضوع ديگر عمليات راهداري جاري را شامل:  نصب تجهيزات ايمني و ترافيكي، شانه سازي و ايجاد شيب شيرواني محورها، زهكشي و حفر كانال هاي طولي، هدايت آبهاي سطحي و مواردي از اين قبيل دانست و تصريح كرد: از لحاظ عمليات راهداري زمستاني و انجام وظايف مربوطه  نيز چنانچه حريم راه آزاد بماند، مي تواند براي انجام عمليات هاي متعدد راهداري موثر باشد. 

قريشي به مجوزهايي كه در حوزه حريم راه صادر مي شود اشاره نمود و گفت :  به استناد مواد ۶ و ۱۷ قانون ايمني راهها و راه آهن، هرگونه فعاليتي كه در فاصله يكصد متر بعد از حريم قانوني راه  دردست اقدام باشد،  بايستي با مجوز وزارت راه و شهرسازي ( سازمان راهداري وحمل و نقل جاده اي ) صورت پذيرد، در غير اين صورت هرگونه عمليات عمراني ، نصب تابلو و …  تخلف محسوب مي شود و مرتكبين آن اصطلاحا متجاوز به حريم راه شناخته مي شوند.

وي اظهار کرد:  اين مجوزها در پاسخ به استعلامات صورت گرفته  توسط اداره ايمني و حريم راه بررسي مي شوند و پس از طرح در كميسيون حريم راههاي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان مورد بررسي كارشناسانه قرار گرفته و مجوز لازم صادر مي شود.
 
كارشناس مسئول ايمني و حريم راه استان افزود: از هم استاني هاي عزيز خواهشمنديم قبل از انجام هرگونه فعاليت در حريم راه  با مراجعه به ادارات راهداري و حمل ونقل جاده اي شهرستانها جهت اخذ مجوز حريم راه اقدام نمايند تا در  جهت حفظ حريم راه به عنوان يك سرمايه مهم عمومي گام برداشته و سرمايه خود را از پيگرد قانوني و مجازات هاي مربوطه  حفظ كنند زيرا مطابق قانون متخلفين و متجاوزين به حريم راه از پرداخت جزاي نقدي تا حبس از سه ماه تا دوسال محكوم خواهند شد.

قريشي تصريح كرد: از ديگر معضلات پيش روي واحد ايمني وحريم راهها  بحث تخليه  نخاله هاي ساختماني در مبادي ورودي شهرهاست كه متاسفانه اين امر حريم راه به مخاطره انداخته و ورودي شهرها را نازيبا مي نمايد ، از جمله محورهاي ورودي شهر كرمان، محور كرمان – جوپار است كه اخيرا توسط اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان پاكسازي شد اما متاسفانه در مدت زمان كوتاهي شاهد انباشت و تخليه نخاله هاي ساختماني در همين مكان بوده ايم .

 وي از كاميون داران درخواست نمود به هيچ عنوان نسبت به تخليه نخاله هاي ساختماني در حريم راهها بويژه ابتداي جاده جوپاري اقدام نكنند  و فقط آنها را در محل مخصوص دپوي در نظر گرفته شده توسط شهرداري تخليه نمايند  . 

 قريشي در پايان يادآور شد: راهداران، حریم راه را خط قرمز همیشگی خود می‌دانند و هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال نموده و از طریق قوانین مصوب کشوری و هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات لازم را به‌عمل می‌آورند‌، لذا از هم استاني هاي عزيز خواهشمندم در راستاي صيانت هر چه بيشتر از حريم راهها با مامورين اين اداره همكاري داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حريم راه ، مراتب را از طريق تلفن گوياي ۳۵۱۴۱ جهت اقدام به موقع به اطلاع راهداران استان برسانند.

انتهای پیام/تاج الدینی




براي حفظ ايمني تردد هاي جاده اي، از حريم راهها صيانت مي شود

منبع:آرمـان
? براي حفظ ايمني تردد هاي جاده اي، از حريم راهها صيانت مي شود