برآورد خسارت حدود ۲۲۳۲ میلیارد تومانی سیل در استان کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در جریان سیل اخیر، توسط کارشناسان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی حدود ۲۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد خسارت گردیده است. به گزارش فت فتو؛ مجید سعیدی با اشاره به خسارات ناشی از حوادث سیل، برف و توفان ۱۲ تا ۱۶ دی ماه جاری در استان اظهار داشت: این خسارت‌ها […]

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: در جریان سیل اخیر، توسط کارشناسان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی حدود ۲۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد خسارت گردیده است.

به گزارش فت فتو؛ مجید سعیدی با اشاره به خسارات ناشی از حوادث سیل، برف و توفان ۱۲ تا ۱۶ دی ماه جاری در استان اظهار داشت: این خسارت‌ها در ۱۹ شهرستان استان کرمان رخ داده است که توسط کارشناسان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی حدود ۲ هزار و ۲۳۲ میلیارد تومان ارزیابی و برآورد گردید.

وی افزود: از این مقدار حدود ۹۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان به بخش زیربنایی خسارات وارد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان عنوان کرد: علاوه بر این به علت بی‌توجهی برخی عشایر و دامداران به هشدارهای مکرر صادره و عدم خروج به موقع دام‌ها از مراتع و به ویژه تالاب جازموریان حدود ۱۴۰۷ راس دام تلف شده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: ۱۹۰۷ واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب دیده است که از این تعداد ۴۵۰ واحد باید تخریب و نوسازی و مابقی باید تعمیر شوند.

وی ابراز داشت: ارزیابی‌های صورت گرفته به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده و کلیات آن مورد تصویب قرار گرفته است.

سعیدی افزود: جزئیات خسارت وارده نیز با تکمیل ارزیابی و برآوردها و پیشنهاد مشترک وزارت کشور و جهاد کشاورزی در جلسه هیات دولت، جبران خسارات صورت گیرد.

انتهای پیام




برآورد خسارت حدود ۲۲۳۲ میلیارد تومانی سیل در استان کرمان

منبع: بــرنا
?
برآورد خسارت حدود ۲۲۳۲ میلیارد تومانی سیل در استان کرمان