بدهی ۶۱ میلیارد تومانی کارفرمایان به تأمین اجتماعی رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره تأمین اجتماعی رفسنجان از بدهی ۶۱ میلیارد تومانی کارفرمایان به تأمین اجتماعی این شهرستان خبرداد و گفت: آخرین مهلت استفاده کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم پایان مردادماه سال جاری است. حسن جاوید امروز ۲۴ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های نظام در خصوص […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره تأمین اجتماعی رفسنجان از بدهی ۶۱ میلیارد تومانی کارفرمایان به تأمین اجتماعی این شهرستان خبرداد و گفت: آخرین مهلت استفاده کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم پایان مردادماه سال جاری است.

حسن جاوید امروز ۲۴ تیرماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سیاست‌های نظام در خصوص تامین اجتماعی را در ۹ بند به سران قوا و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند که از جمله این سیاست‌ها می‌توان به ایجاد رفاه عمومی، حمایت از اقشار گروه‌های اجتماعی، استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت شفاف، پایبندی به حقوق و تعهدات بین‌النسلی، اصلاح قوانین و ساحتارهای صندوق های بیمه‌گر اجتماعی و … اشاره کرد.

وی افزود: شعبه تامین اجتماعی رفسنجان در حال حاضر ۳۹۲۰ بیمه‌شده اجباری، ۱۹۷۹ بیمه‌شده حرف و مشاغل آزاد، ۱۲۱۳ بیمه‌شده اختیاری، ۲۳۴۶ نفر بیمه رانندگان، ۵۴۸ نفر بیمه‌شده قالیبافی، ۱۰۴ نفر بیمه‌شده خادمین مساجد و ۲۸۱۷ نفر بیمه‌شده کارگران ساختمانی دارد.

جاوید بیان کرد: در کل استان کرمان ۳۰ هزار نفر بیمه شده کارگر ساحتمانی داریم که ۱۲ هزار نفر هنوز در صف انتظار هستند و بیمه آن‌ها منوط به پراداخت حق بیمه آنها است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی رفسنجان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۶۳۰ نفر در رفسنجان مستمری‌بگیر هستند که در اردیبهشت ماه ۱۳۵ میلیارد تومان بابت حقوق و هزینه‌های درمانی آنان پرداخت شده است.

جاوید با اشاره به بهره‌مندی ۲۵۹ نفر از بیمه بیکاری، تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان رفسنجان نسبت به سایر شهرستان‌های استان کرمان از آمار کمتری در این زمینه برخوردار است که نشان از توجه کارفرمایان به نیروی کار و وجود روحیه کار و اشتغال در شهروندان دارد.

وی بیان کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی در جهت ایجاد شفافیت و تبیین خدمات، از تارنمای «تأمین‌نما»، به آدرس  http://tamin-nama.ir رونمایی کرد. در این سایت که دسترسی آن برای عموم مردم فراهم شده؛ نمایی از تعداد و هزینه‌های برآوردی خدمات این سازمان در بخش‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی، به صورت لحظه‌ای نمایش داده می‌شود.

به گفته رئیس تامین اجتماعی رفسنجان، سازمان تأمین اجتماعی ۵۷ خدمت غیرحضوری به مردم ارائه می‌دهد که حذف دفترچه بیمه و راه‌اندازی نرم افزار «تأمین من» برای سهولت دسترسی بیمه‌شدگان به تأمین اجتماعی از جمله این خدمات است.

وی هم‌چنین به بخشودگی جرایم کارفرمایان اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در راستای حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف در سال مهار تورم و رشد تولید انجام گرفته که کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند اصل بدهی بیمه‌ای خود را به صورت نقدی پرداخت کنند یا اینکه با توافق با این شعبه روش پرداخت اقساطی را انتخاب کنند و آخرین مهلت استفاده کارفرمایان از طرح بخشودگی جرائم پایان مردادماه سال جاری است.

انتهای پیام




بدهی ۶۱ میلیارد تومانی کارفرمایان به تأمین اجتماعی رفسنجان

منبع: ایـسنا
? بدهی ۶۱ میلیارد تومانی کارفرمایان به تأمین اجتماعی رفسنجان