بدرقه باشکوه شهدای گمنام در کرمان

مردمان شهیدپرور کرمان در «اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی» پیکر مطهر شهدای گران‌قدر را از چهارراه ولی‌عصر تا میدان شهدا تشییع کنند. به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ حدود یک هفته است که عطر خوش شهادت در کشور پیچیده و استان کرمان هم از این فیض بی‌نصیب نبوده است.   در […]

مردمان شهیدپرور کرمان در «اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی» پیکر مطهر شهدای گران‌قدر را از چهارراه ولی‌عصر تا میدان شهدا تشییع کنند.

به گزارش سرویس فرهنگی نذیر کرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ حدود یک هفته است که عطر خوش شهادت در کشور پیچیده و استان کرمان هم از این فیض بی‌نصیب نبوده است.
 
در این مدت شهرستان‌ها، ادارات و قشرهای مختلفی میزبان این مهمانان عزیز بوده‌اند اما امروز در روز شهادت حضرت زهرا(س) وقت آن رسیده که پیکر این شهدای گمنام به خاک سپرده شود.
 
پیش از به‌خاک سپردن پیکر مطهر این شهدای بزرگوار، مردمان متدین و شهیدپرور پایتخت مقاومت، صبح امروز غوغایی به‌پا کردند؛ آن‌ها در اجتماعی باعنوان «اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی» گرد‌هم آمدند تا ضمن برپایی عزای بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، پیکر مطهر این شهدای گران‌قدر را از چهارراه ولی‌عصر تا میدان شهدا تشییع و بدرقه کنند.
 
حال و هوای خاصی در آن‌جا حکم‌فرما بود؛ زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، باحجاب و بی‌حجاب، همه و همه آمده‌ بودند تا پیکر این هفت شهید را تشییع کنند.

کم نبودند مادرانی که با فرزند شیرخوار آمده بودند تا از همین سن کم زندگی آن‌ها را با شهدا عجین کنند.

در آغاز مراسم اهالی کرمان که سرمای ۵- درجه مانع حضورشان در این فضای معنوی نشده بود، پیکر هفت شهید گمنام را بر بالای دست خود حمل و به بالای جایگاه منتقل کردند.

عده‌ای خودکار به دست به سمت تابوت مطهر شهدا می‌رفتند تا دل‌نوشته‌هایشان را بر روی آن بنویسند و از شهدا درخواست شفاعت کنند.

مادری در میان جمعیت فرصت را غنیمت شمرده و سوره یاسین را تلاوت می‌کرد.
 
عده‌ای دیگر دوان‌ دوان به سمت تابوت‌ها می‌رفتند تا دستی بر آن‌ها کشند اما همین‌که دستشان به تابوت می‌رسید بغضشان می‌ترکید و اشکشان سرازیر می‌شد.
 
در بین جمعیت افرادی به‌چشم می‌خورد که چفیه یا تسبیح خود را بر روی تابوت شهدا می‌کشیدند تا متبرک شود.

به محض این‌که مجری لب گشود و از شهدا سخن گفت، صدای جمعیت بالا رفت و چشم‌ها بارانی شد؛ در این میان تنها آدم بزرگ‌ها نبودند که اشکشان سرازیر شده بود بلکه کوچیک‌تر‌ها هم شانه‌های نحیفشان به لرزه در آمده و چشمان زیبایشان خیس از اشک شده بود.

گروه‌های سرودی که توسط نوجوانان اجرا شد شور عجیبی در بین مردم ایجاد کرد، به طوری‌که دست‌ها برای ثبت این لحظات با دوربین تلفن‌های همراه به بالا بلند شده بود.
 
سخنرانی، مداحی و دمامه‌زنی بخش‌های دیگری از این مراسم باشکوه بود.

در انتها کاروان علم‌کشی مقابل جمعیت قرار گرفته و پشت سرشان تابوت‌ها سوار بر خیل عظیم جمعیت به سمت میدان مشتاق روانه شدند.
 
گفتنی است از این هفت شهید، سه شهید سهم شهر کرمان بودند که دوتای آن‌ها امروز، یکی در بوستان فرح‌رو و دیگری در دانشکده فنی به‌خاک‌ سپرده شدند.
 
در پایان می‌خواهم بگویم امیدوارم همه بتوانیم دِین خود را به این شهدای عزیز و بی‌نام و نشان که آسایش و امنیت مردم را به‌جان و زندگی خود ترجیح دادند، ادا کنیم.
 
انتهای خبر/ک




بدرقه باشکوه شهدای گمنام در کرمان

منبع:آرمـان
? بدرقه باشکوه شهدای گمنام در کرمان