بدحجابی یک ابزار سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هماهنگی و توجیهی طرح عفاف و حجاب بیان کرد: بدحجابی یک ابزار سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی و ترویج بی بند و باری در کشور بوده و پیامدهای منفی بسیاری برای […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست هماهنگی و توجیهی طرح عفاف و حجاب بیان کرد: بدحجابی یک ابزار سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی و ترویج بی بند و باری در کشور بوده و پیامدهای منفی بسیاری برای مردم و جامعه در پی دارد؛ به همین دلیل مردم متدین و انقلابی ما در برابر این موضوع جبهه گرفته‌اند و از مسئولان نظام مطالبه می‌کنند که جلوی این وضعیت را بگیرند.

وی با بیان اینکه به‌منظور توسعه عفاف و حجاب باید با همفکری، تدبیر و مشورت امورات مربوط به این حوزه را پیگیری کرد، افزود: اگر دستگاه‌های متولی وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند و توقع و انتظار مردم متدین کشور برآورده نشود، هرج و مرج و بی‌قانونی در جامعه رواج یافته و آثار تخریبی زیادی را به دنبال دارد.

قاضی‌القضات در استان کرمان تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی اجرای فریضتین همواره مورد تأکید بوده و در این رابطه تذکر لسانی بر عهده مردم است و دستگاه‌های قضایی و انتظامی باید از این تذکر لسانی حمایت کنند و هرگونه اقدامات برخوردی باید از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

حجت‌الاسلام حمیدی تأکید کرد: بی‌حجابی در جامعه ابزار سیاسی برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام نیز در ادامه فتنه‌هایی که دشمنان برای کشور ما طراحی و اجرا می‌کنند، طراحی و اجرا شده است. حربه بی‌حجابی در تکمیل توطئه‌های دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی به کار گرفته شده است و تعبیر حرام سیاسی در کلام رهبری هم مصداقی بر همین موضوع است.

وی با بیان اینکه در حوزه برخورد با بدحجابی خلاء قانونی نداریم، ادامه داد: کشف حجاب جرم مشهود است و قانون به ضابطان برای برخورد با جرایم مشهود اختیار داده است و در اینجا وظیفه ضابط مشخص است و باید بر مبنای قانون، تدبیر و برنامه‌ریزی اقدام کند. امروز اولویت کار ما بر این است که این طرح با موفقیت کامل و بر مبنای عزم، اراده، پشتیبانی، هماهنگی و تدبیر دستگاه‌های عمل کننده در کشور اجرا شود.

عالی‌ترین مقام قضایی در استان با بیان اینکه فراجا در خاکریز اول مبارزه با بدحجابی است و همه دستگاه‌ها باید از این نیرو حمایت کنند، گفت: دادستان‌های استان باید پشتیبانی قاطع و قانونی از نیروهای فراجا داشته باشند. تمامی اقدامات نیروهای عمل کننده نیز باید در چهارچوب قوانین، مقررات و دستورالعمل ها انجام شود زیرا هیچ نهادی از اقدام غیرقانونی حمایت نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: پرونده‌های مربوط به طرح عفاف و حجاب به‌صورت طرح مستقیم در دادگاه هستند و حذف مرحله رسیدگی در دادسراها، امر رسیدگی به پرونده‌ها در شعبات ویژه تعیین شده را تسریع می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان در پایان از اقدامات و تلاش‌های قضایی، انتظامی و امنیتی در تأمین امنیت شب‌های قدر تقدیر کرد و گفت: آغاز طرح عفاف و حجاب در ماه معنوی و پرفضیلت رمضان را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام




بدحجابی یک ابزار سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? بدحجابی یک ابزار سیاسی برای مقابله با نظام اسلامی است