بخش درمانی بیماران خاص بزودی در ریگان آغاز بکار می کند

کرمان – فت فتو – مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه “باید کاری کرد که بیمار جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد” گفت: بخش درمانی بیماران خاص بزودی در شهرستان ریگان آغاز بکار خواهد کرد. به گزارش فت فتو، […]

کرمان – فت فتو – مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه “باید کاری کرد که بیمار جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد” گفت: بخش درمانی بیماران خاص بزودی در شهرستان ریگان آغاز بکار خواهد کرد.

به گزارش فت فتو، علی شمسی نیا روز جمعه در حاشیه سفر به ریگان و بازدید از بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی این شهرستان با حضور امام جمعه، شهردار و دیگر مسئولان محلی افزود: با حمایت یکی از خیرین گرانقدر ساخت مجموعه درمانی بیماران خاص (تالاسمی و دیالیز) به مساحت ۳۷۵ متر مربع در ریگان آغاز شود.

وی ریگان را یکی از شهرستان های محروم استان کرمان برشمرد و اظهار داشت: احداث و راه اندازی بخش های پیشگیری و درمانی در این شهرستان از سفر افراد برای درمان بیماری به کرمان و هدر رفت زمان و هزینه پیشگیری می کند. 

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار بیمار همودیالیز و پیوند کلیه در استان کرمان وجود دارد که در شرایط فعلی نیازمند حمایت جدی هستند گفت: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود هزار و ۶۰۰ بیمار ام اس و چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان تحت پوشش موسسه خیریه بیماران خاص در استان کرمان افزود: سال ۱۳۷۰ بنای اولیه این موسسه در کرمان گذاشته شد.

شمسی نیا با تاکید بر اینکه تمرکز این خیریه و دارالشفای امام رضا (ع) بر پیشگیری از بیماری ها و تقدم این مهم بر درمان است تصریح کرد: پیشگیری از بیماری ها مانع هزینه های هنگفت و البته دردهای ناشی از بیماری های مختلف می شود.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج بیماران خاص استان کرمان گفت: سه هزار متر مربع فضا در دارالشفا امام رضا (ع) کرمان به منظور اجرای طرح پیشگیری از بیماری ها اختصاص داده و بر این اساس برنامه ریزی شده است.

وی به وجود آزمایشگاه پیشرفته ژنتیک و اجرای طرح غربالگری پیشگیری از سرطان با کمک استاندارد کرمان،  نهادهای حمایتی و مردم در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) اشاره و از اعلام آمادگی خیرین در داخل و خارج از کشور برای کمک به توسعه و پیشبرد اهداف این موسسه به عنوان اقدامی مهم نام برد.

در سفر مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) به شهرستان های شرقی استان کرمان مقرر شد در گام نخست با حمایت این موسسه خیریه و همکاری بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی مقدمات دریافت خون بیماران تالاسمی شهرستان ریگان در این بیمارستان به صورت موقت مهیا شود.

همچنین شمسی نیا در ادامه ضمن عیادت و دلجویی از بیماران دیالیزی در زمینه فراهم کردن دستگاه دیالیز و اکسیژن ساز و سایر ملزومات پزشکی برای بیماران خاص و سخت درمان در ریگان قول مساعد داد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان با حضور در بیمارستان های شرق استان کرمان ضمن بررسی شرایط درمانی بیماران خاص، پای درد و دل بیماران نشست و با آنها گفت و گو کرد.

وی نسبت به ایجاد اشتغال برای بیماران و ارائه تسهیلات  خوداشتغالی به بیماران تالاسمی نیز قول مساعد داد.

چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در شرق استان کرمان قرار دارند.

بخش درمانی بیماران خاص بزودی در ریگان آغاز بکار می کند




بخش درمانی بیماران خاص بزودی در ریگان آغاز بکار می کند

منبع:ایرنـا
? بخش درمانی بیماران خاص بزودی در ریگان آغاز بکار می کند