بخشی از جشنواره شعر رضوی به صورت مجازی برگزار شد

کرمان – جشنواره شعر ملی رضوی در حالی به کار خود پایان داد که بخشی از جشنواره به صورت مجازی برگزار شد. به گزارش فت فتو، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره شعر ملی رضوی یکشنبه شب در کرمان برگزار و نفرات و آثار برتر معرفی شدند. به دلیل شرایط خاص کرونایی و شیوع امیکرون […]

کرمان – جشنواره شعر ملی رضوی در حالی به کار خود پایان داد که بخشی از جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش فت فتو، مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره شعر ملی رضوی یکشنبه شب در کرمان برگزار و نفرات و آثار برتر معرفی شدند.

به دلیل شرایط خاص کرونایی و شیوع امیکرون بخشهایی از این جشنواره به صورت مجازی برگزار شد.

قائم مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در این مراسم با اشاره به لزوم توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه گفت: خوشبختانه حرکت‌های خوبی مانند جشنواره شعر رضوی که یکی از مراسم‌های فرهنگی معتبر و با قدمت قابل توجه است هر ساله انجام می‌شود و باید سعی کرد تأثیر این جشنواره‌ها در لایه‌های مختلف جامعه دیده شود.

سید جواد رفاهی بیان کرد: تأثیر اشعار در مورد اهل بیت (ع) در زندگی و فرهنگ ایران زمین کاملاً هویدا است و باید در این زمینه گام‌های مهم‌تری برداشته شود.

وی گفت: فرهنگ معنوی و سلوک این بزرگواران به عنوان الگوهای عملی در جامعه باید از طریق فرهنگ و هنر به نسل‌های مختلف منتقل شود و گسترش فرهنگ منور رضوی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در ادامه گفت: هزار و ۶۷۳ اثر به این جشنواره ارسال شد که پس از بررسی و داوری آثار برتر به بخش نهایی راه یافته و به معرفی بهترین آثار ختم شد.

محمدرضا علیزاده افزود: کرمان افتخار دارد که بانی برگزاری جشنواره شعر رضوی است و امسال نیز پس از یک سال تأخیر به دلیل شرایط کرونایی جشنواره با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

شهرام پارسامطلق، محسن کاشانی و ناصر محسنی‌نیا، قربان ولی و محمد سلمانی داوری داوری این جشنواره را انجام دادند و در نهایت ۱۴ نفر از شاعران مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر ۵۴۰۷۵۲۳




بخشی از جشنواره شعر رضوی به صورت مجازی برگزار شد

منبع: مــهر
? بخشی از جشنواره شعر رضوی به صورت مجازی برگزار شد