بحران را با مردم باید حل کرد این از اصول مکتب سردار سلیمانی است

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین کشور گفت: شهادت حاج قاسم ثابت کرد ملت ایران هوشمند و انقلاب هم زنده است و پای این انقلاب هم مردم ایستاده‌اند و رافع بحران مردم هستند. به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان سومین دوره روایت‌گران پیشرفت در دانشگاه هایتک ماهان با حضور سردار معروفی و سردار آزاد پور برگزار […]

معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین کشور گفت: شهادت حاج قاسم ثابت کرد ملت ایران هوشمند و انقلاب هم زنده است و پای این انقلاب هم مردم ایستاده‌اند و رافع بحران مردم هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی نذیر کرمان سومین دوره روایت‌گران پیشرفت در دانشگاه هایتک ماهان با حضور سردار معروفی و سردار آزاد پور برگزار شد.

سردار سرتیپ حسین معروفی در سومین دوره روایت‌گران پیشرفت با موضوع مکتب سردار سلیمانی،  با بیان اینکه پنج گذشت در وجود حاج قاسم نهادینه شده بود و او را به شخصیت تراز انقلاب اسلامی تبدیل کرده بود، عنوان کرد: اولین گذشت او، گذشت از گناه بود، این شهید طهارت داشت و اهل گناه نبود، برای طهارت او ایمانش حقیقی بود و حسن ظن به خدا داشت.
 
معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه ایراد اصلی جامعه امروز ما نداشتن حسن ظن به خدا است، تصریح کرد: حسن ظن به خدا در وجود شهید سلیمانی نهادینه شده بود و از این رو او، کدخدایی در دنیا نمی‌شناخت و بالاترین قدرت را خدا می‌دانست و تکیه و توکل به خدا در وجودش نهادینه بود.
 
وی با اشاره به اینکه توکل و توسل واقعی در حاج قاسم وجود داشت، ادامه داد: هیچ فرماندهی همچون حاج قاسم اقتدار نداشت، او اهل گریه بود و من بارها در طول جنگ و بعد از جنگ، با صدای گریه او برای نماز بیدار شدم.
 
سردار معروفی اذعان کرد: هرکس ۵ گذشتی که حاج قاسم از جان، مال و ابرو … را در خود نهادینه کرده بود  در وجود خودش پرورش دهد به مقام حاج قاسم خواهد رسید بنابراین حاج قاسم شدن، دست یافتنی است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور  ادامه داد: چند مولفه شاخص ایمان واقعی، بصیرت، صبر، ولایت باوری  و صدق در اخلاص در وجود سردار سلیمانی نهادینه شده بود، ایمان واقعی چیست؟ همان حسن ظن به وعده‌های الهی است.

وی اذعان کرد: حاج قاسم همان کاری را که با امام دیروز(امام خمینی ره) شروع کرده بود با امام حی(امام خامنه‌ای) نیز ادامه داد و با همین نگاه در مسیر ولایت گام برداشت و تکیه گاهش خداوند بود و به کسی جز خدا توسل و تکیه نکرد.

سردار معروفی افزود: توکل و توسل واقعی شهید سلیمانی از اثرات حسن‌ظن او بود و هرگز در طول خدمت ۴۰ ساله‌اش تغییر نکرد، و گریه در نماز شب حاج قاسم از زمان رزم در دفاع مقدس تا زمان شهادت هیچ تغییری نداشت.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور بصیرت شهید سلیمانی را همچون عباس بن علی برشمرد و گفت: عباس سرّ است و در کربلا و فاصله بین‌الحرمین  شاهدیم که هرکس می‌خواهد به حسین برسد باید از عباس بگذرد زیرا وفا ادب و بصیرت به امام حسین تنها به این برادرش که مقام معصومیت گرفته است، تعلق دارد.

وی در باب بصیرت سردار سلیمانی گفت: کسانی که برجام را در کشور وارونه جلوه می‌دادند و به دنیال گمراهی مردم بودند، اولین بصیری که نظامی بود و فریاد زد، برجام یک ضلعی نیست بلکه سه ضلعی است و برجام‌های یک و دو را دشمن طراحی کرده است، فقط سردار سلیمانی بود.

سردار معروفی اذعان کرد: قدرت شما جندالله جذب مغناطیسی شماست و نباید بزارید دشمن آن را از بین ببر و سردار سلیمانی این جذبه مغناطیسی را داشت و امروز وجود عکس وی در منازل شیعه، سنی، مسلمان و غیر مسلمان به عنوان یک قهرمان شاهد این مدعاست.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: دو پایه بصیرت که شامل امام‌شناسی و دشمن‌شناسی است را عباس بن علی داشت پس سردار سلیمانی این دو اصل را مبنا قرار داد و در خود نهادینه کرد . هرگز از مسیر ولایت خارج نشد.

وی افزود: متاسفانه نسخه‌های امام امت را هنوز نمی‌توانیم اجرایی کنیم چون با نگاه سیاسی و حزبی به کشور نگاه می‌شود و مسیرها را اینگونه دنبال می‌کنیم نقشه‌های راه امام خامنه‌ای را باید با مولفه امام‌شناسی جلو برد نه با نگاهی که برآمده از سیاست‌زذگی و حزب است.

سردار معروفی تاکید کرد: دستاوردهای امروز ملت و مدیریت دین در کشور توسط امام امت، اجازه نمی‌دهد دشمن هیچ غلطی بکند که اگر جسارتی کند همانجا را گورستان آنها خواهیم کرد، بنابراین شهید سلیمانی آنچه امامین انقلاب تدوین کرده بودند را گسترش داد و در قالب گردان‌های مختلف در اقصی نقاط جهان آن‌ها را پایه‌گذاری کرد و همین‌ها بسترساز ظهور هستند که نمود آن را در اربعین امسال خواهید دید.

وی با بیان اینکه اگر عراق و  ظرفیت مرزها توان داشت ما بیست میلیون ایرانی را به اربعین می‌فرستادیم گفت: دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی است و با تمام تلاشش در تبلیغ برای نیامدن مردم به عزاداری دهه اول محرم ، رویش حضور امسال در تاسوعا و عاشورا بیش از همیشه بود پس  شهیدسلیمانی بستر‌گذاری ظهور را با نسخه امامین انقلاب بسیار خوب جایگذاری کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور اذعان کرد: با نگاه ولایی در مکتب اهل بیت، می‌توان رویکرد اعتقادی حاج قاسم را لمس کرد و این در سخنان اسماعیل هنیه که وی را شهید قدس نامیده بود کاملا مشهود است.

سردار معروفی تاکید کرد: امروز در بسیج برای تدوین مکتب در حال برنامه‌ریزی و کار هستیم که روایت پیشرفت یکی از این قطعه در بستر سازی آموزش نظامات مکتب حاج قاسم است که  مثلثی سه ضلعی به اضلاع، زیبایی اندیشه در عمل، حی بودن خون شهید سلمیانی و رفاقت در جبهه حق است.

وی تاکید کرد: اگر فقرا را زیبا ببینیم، سینه‌خیز یرای رفع مشکل آنان حرکت می‌کنیم برای ناموس‌جان می‌دهیم، چون ناموس‌رستی را زیبا می‌بینم و در دوران هشت سال دفاع مقدس دامان ناموس را پاک نگه داشته‌ایم و ۱۸۸ هزار شهید را برای این پاکی تقدیم کردیم، قلم دشمن را شکستیم پس ما ناموس پرستیم و این را از امام حسین(ع) خود آموخته‌ایم.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور، فرصت را دومین ضلع دوم نامید و گفت: خون شهید سلیمانی خطرناکتر است از سرلشکر سلیمانی و رهبر انقلاب بیان کردند؛ خون سردار انقلاب را زنده کرد و این در تشیع پیکر سردار مشهود بود.

سردار معروفی ادامه داد: اگر خانواده شهید سلیمانی توان داشت پیکر این شهید را در استان‌های دیگر تشییع می‌کرد جمعییت چند برابر این جمعیت می‌شد و شهادت حاج قاسم ثابت کرد ملت ایران هوشمند است و انقلاب هم زنده است و امروز نماد ملت ایران حاج قاسم است و اولین علامت حی بودن انقلاب مردم هستند و پای این انقلاب هم مردم ایستاده‌اند.

وی سومین و اخرین ضلع را رفاقت در جبهه حق نامید و گفت:  باید در جبهه حق رفیق و همدل یکدیگر بود و برای رسیدن به برخی منافع یکدیگر  را حُل ندهیم برای رفع مشکلات نظام و کشور باید یکدیگر را در اغوش گرفت و مشکلات را حل کرد و نظر همه را پرسید و به حرف درست توجه کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور در پایان خاطر نشان کرد: باید حاج قاسم را تولید و تکثیر کنیم و این شدنی است و این فرصت برای انقلاب اسلامی وجود دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی




بحران را با مردم باید حل کرد این از اصول مکتب سردار سلیمانی است

منبع:آرمـان
? بحران را با مردم باید حل کرد این از اصول مکتب سردار سلیمانی است