با سبقت های غیر اصولی به استقبال خطر نرویم

رئیس اداره نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه استان گفت: یکی از مهمترین علت وقوع تصادفات رانندگی، سبقت گرفتن است که بعضا نمی‌توان در ترافیک از آن اجتناب کرد اما هیچ دلیلی وجود ندارد که با سبقت های بی مورد جان خود و هموطنان را به خطر بیندازیم. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو به […]

رئیس اداره نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه استان گفت: یکی از مهمترین علت وقوع تصادفات رانندگی، سبقت گرفتن است که بعضا نمی‌توان در ترافیک از آن اجتناب کرد اما هیچ دلیلی وجود ندارد که با سبقت های بی مورد جان خود و هموطنان را به خطر بیندازیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو به نقل از روابط عمومی پلیس، سرهنگ”پیام محمدی”در این خصوص گفت: برخی از رانندگان در مورد خودرویی که می‌خواهند از آن سبقت بگیرند فاصله مناسب را رعایت نمی‌کنند و به  فرض اینکه راننده خودروی جلویی اجازه سبقت را به آنها می‌دهد وارد سبقت می‌شوند.

وی افزود: بیشترین خطر سبقت گرفتن، هنگامی رخ می‌دهد که دو خودرو در کنار یکدیگر قرار گیرند و خودروی سبقت گیرنده نمی‌تواند منصرف شود و به محل اولیه خود باز گردد از این‌رو هنگام سبقت اگر از خودروی جلویی فاصله مناسبی داشته باشیم در صورت عدم امکان سبقت، این امکان وجود دارد که مجددا به جای خود بازگردیم و با خودروی مقابل شاخ توی شاخ نشویم.

سرهنگ”محمدی” تصریح کرد: معمولا در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها خودروهایی را مشاهده می‌کنیم که در خطوط کنار هم و در مجاورت یکدیگر حرکت می کنند و چنین رفتاری خطر تصادف را بدون هیچ دلیل آشکاری افزایش می‌دهد از اين‌رو باید تا یک حد مطلوب فضای خالی اطراف خود نگه داریم.

وی در این خصوص اضافه کرد: در این راستا اگر خودروی شما در نزدیکی خودروها یا اشیای دیگر نباشد، احتمال کمتری وجود دارد که در اثر خطاهای رانندگی، لغزش‌ها، ترکیدگی لاستیک و دیگر موارد دچار تصادف شوید و اگر تصادف هم رخ دهد فضای خالی بیشتر اطراف خودرو ایمن ترین محیط حفاظت از سرنشینان خواهد بود.

سرهنگ محمدی در پایان از رانندگان خواست: با توجه به در پیش رو بودن روزهای آخر سال و افزایش تردد‌ها در سطح راه های استان به قوانین و مقررات رانندگی عمل و از انجام هرگونه تخلف حادثه ساز خودداری کنند.

انتهای خبر/ تاج الدینی

 




با سبقت های غیر اصولی به استقبال خطر نرویم

منبع:آرمـان
? با سبقت های غیر اصولی به استقبال خطر نرویم