با حضور کارشناسان این حوزه در مرکز بهداشت شهرستان زرند برگزار گردید

اولین جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مهندس عربپور رئیس مرکز بهداشت ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، و جمعی از کارشناسان بهداشتی و اصحاب رسانه ، در محل مرکز بهداشت زرند برگزار شد به گزارش فت فتواز کرمان : مهندس عربپوررئیس مرکز بهداشت زرند با تبریک ولادت با سعادت امام رضا […]

اولین جلسه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مهندس عربپور رئیس مرکز بهداشت ، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، و جمعی از کارشناسان بهداشتی و اصحاب رسانه ، در محل مرکز بهداشت زرند برگزار شد

به گزارش فت فتواز کرمان : مهندس عربپوررئیس مرکز بهداشت زرند با تبریک ولادت با سعادت امام رضا (علیه السلام ) وتشکر از حضور کارشناسان در این حوزه گفت: جمعیت از مهمترین پتانسیل های هر جامعه  محسوب می شود و در کشور ما نیز در حال حاضر  بحث افزایش و جوانی جمعیت از اولویت های جامعه اسلامی ما  می باشد.

رئیس مرکز بهداشت زرند با اشاره به ورود امام خامنه ای مد ظله االعالی ، به موضوع افزایش جمعیت و هشدار معظم له، از کلیه دستگاه های فرهنگی بویژه رسانه ها  خواست با جدیت هرچه بیشتر  پای کار باشند و تلاش نمایند برنامه هایی تاثیر گذار  در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در جامعه داشته باشند

اقای بهالدینی  نیز با اشاره به آمار و ارقام ، متاسفانه  در چند سال اخیر شاهد کاهش رشد مثبت جمعیت هستیم و جامعه ما  به تدریج  در حال تبدیل شدن به جامعه پیری  است و این یک زنگ هشدار جدی است.

در این جلسه اعضا به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اجرای قانون افزایش جمعیت پرداختند

در حاشیه این نشست سرگرد پاسدار حسین رحیمی مسئول فرهنگی هنری سپاه زرند گفت:طرح ایران جوان بمان با  هدف جریان سازی فرهنگی در جامعه در موضوع کاهش جمعیت راه اندازی شده است. اولین هدف و محور این کارگروه، تبیین معضلات سالخوردگی جمعیت است چراکه طبق آمار محققین، جمعیت ایران در حال حاضر در مرحله انتقال ساختار سنی از جوانی به سال‌خوردگی است. محور بعدی نیز تبیین ارزش فرزند و فرزندآوری است. متأسفانه بر اساس آمارها، اقبال و ذائقه فرزندخواهی مردم به شدت رو به کاهش است.

مسئول فرهنگی هنری سپاه زرند، با اشاره بر دیگر ابعاد این عملیات رسانه‌ای اظهار داشت: تبیین آسیب‌های تک فرزندی یکی از مهم‌ترین موضوعات برای ترغیب والدین به فرزندآوری بوده و یکی از اهداف ما نیز است. کارشناسان ۲۱ آسیب برای تک فرزندی شمرده‌اند که این معضل علاوه بر آسیب‌های فردی، صدمات جدی بر پیکره جامعه وارد می‌کند.

رحیمی افزود: تبیین جایگاه والای مادری نیز در این کارگروه خصوصا با همکاری اصحاب رسانه درفضای مجازی  که متأسفانه امروزه در اثر تبلیغات سوء و فرهنگ سازی های غلط، جایگاه والای مادری تضعیف و کمرنگ شده است. در حالی که نقطه عروج و اوج کمال یک زن زمانی است که مادر می‌شود.

وی تاکید کرد: سپاه وبسیج در کنار دیگرارگانها با تمام توان اماده برگزاری هرچه بهتر این طرح خصوصا بحث،فرهنگی سازی در خصوص جمعیت،برگزاری کلاس های اموزشی برای مادران در زمینه فرزند آوری وافزایش جمعیت است .

خبرنگار:علی نجف پور خبرنگار واحد خبرصدا وسیما ی مرکز کرمان در شهرستان زرند




با حضور کارشناسان این حوزه در مرکز بهداشت شهرستان زرند برگزار گردید

منبع: خــبرگزاری بســیج
? با حضور کارشناسان این حوزه در مرکز بهداشت شهرستان زرند برگزار گردید