با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم اما …

فت فتو/کرمان امام جمعه کهنوج تاکید کرد: هیچ کس با استقلال جنوب مخالف نیست اما برای تعیین مرکزیت استان، باید کارشناسان بی طرف، ظرفیت ها را بررسی و ما تابع نظر کارشناسان اهل فن هستیم اما در استقلال جنوب همه جنوبی ها همدل هستند. حجت الاسلام نجنو عصر امروز ۲۹ تیرماه در شورای اداری شهرستان […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کهنوج تاکید کرد: هیچ کس با استقلال جنوب مخالف نیست اما برای تعیین مرکزیت استان، باید کارشناسان بی طرف، ظرفیت ها را بررسی و ما تابع نظر کارشناسان اهل فن هستیم اما در استقلال جنوب همه جنوبی ها همدل هستند.

حجت الاسلام نجنو عصر امروز ۲۹ تیرماه در شورای اداری شهرستان کهنوج با حضور استاندار کرمان گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و مردم این منطقه بی مهری و بی عدالتی های زیادی در گذشته دیده اند.

او درخواست کرد: سند توسعه شهرستان کهنوج یا شهرستان های جنوب استان تهیه و تنظیم شود که اطلاعات کامل و جامع این منطقه استخراج شود و اگر چنین سندی وجود دارد باید آن را به روز رسانی کرد.

امام جمعه کهنوج با تاکید بر اینکه باید شهرستان هایی که عقب ماندگی های مسلم دارند در توزیع اعتبارات ویژه دیده شوند، افزود: علی رغم ظرفیت های کشاورزی، متاسفانه کارخانجات صنایع تبدیلی در این منطقه وجود ندارد.

او بحران آب ار یکی از مشکلات بزرگ شهرستان کهنوج دانست و اظهار کرد: دو شهر تازه تاسیس این شهرستان هنوز رنگ و بوی شهری ندارند که باید برای آنها اعتبارات مناسب در نظر گرفته شود. 

پایین آمدن سطح ایستابی آب های زیر زمینی کهنوج

به گزارش فت فتو سرپرست فرمانداری کهنوج نیز در این جلسه گفت: ۸۰ درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی مشغول به کار هستند ضمن آنکه در این خطه معدن های غنی همچون تیتانیوم وجود دارد که می تواند بخشی از نیروی کار کهنوج در این بخش فعالیت کنند.

او با درخواست اینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، شهرستان کهنوج  به صورت ویژه دیده شود، اظهار کرد: کهنوج به خلیج فارس و آب های آزاد راه داشته و یک موقعیت استراتژیک در منطقه دارد.

به گفته سرپرست فرمانداری کهنوج، سطح ایستابی آب های زیر زمینی این شهرستان خیلی پایین آمده است و کهنوج در دو سال آینده احتمالا در بحث آب شرب با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

او با انتقاد از کمبود امکانات ورزشی، عنوان کرد: اگر امکانات ورزشی در این منطقه که در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر است، تکمیل کنیم؛ جوانان شهرستان از به دام افتادن این افیون نجات پیدا خواهند کرد.

بهره برداری از معدن تیتانیوم تا پایان سال

براساس این گزارش، منصور شکرالهی نماینده مردم کهنوج، قلعه گنج، فاریاب، منوجان و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: پنج شهرستان جنوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوب است.

او با ارمغان اینکه معدن تیتانیوم تا پایان سال به بهره برداری می رسد، مطرح کرد: بیمارستان ۲۲۰ تخت بیمارستانی در حال احداث است که از دولت مردان در استان می خواهیم در سفر رئیس جمهور، این بیمارستان نیز ویژه دیده شود.

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی درخواست دارد که رئیس جمهور به جنوب استان کرمان نیز سفر کنند.

به گفته او، آب شرب یکی از مشکلات مردم این منطقه است و سرانه فضای ورزشی این منطقه ۴۷ صدم درصد است که باید برای افزایش آن اقدامات لازم صورت گیرد.

ظرفیت پنج شهرستان جنوبی در بخش کشاورزی بسیار عالی است و باید از ظرفیت های خدادادی این منطقه در راستای توسعه این خطه استفاده کرد این مطلب نیز بخش دیگری از سخنان شکرالهی در شورای اداری شهرستان کهنوج بود.

انتهای پیام




با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم اما …

منبع: ایـسنا
? با استقلال جنوب استان کرمان مخالف نیستیم اما …