باید کشور را در مقابل تهدیدات زیستی مقاوم‌سازی کنیم

فت فتو/کرمان معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور گفت: تاب آوری ملی را باید تقویت کنیم که به سمت شکنندگی نرویم. در مقابل مهاجمان زیستی متاسفانه به سمت شکنندگی و آسیب پذیری می رویم و لازم است به سمت مقاوم سازی پیش برویم. دکتر محمدعلی لطیفی ۲۰ دی ماه در اولین شورای پدافند غیرعامل جنوب کرمان […]

فت فتو/کرمان معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور گفت: تاب آوری ملی را باید تقویت کنیم که به سمت شکنندگی نرویم. در مقابل مهاجمان زیستی متاسفانه به سمت شکنندگی و آسیب پذیری می رویم و لازم است به سمت مقاوم سازی پیش برویم.

دکتر محمدعلی لطیفی ۲۰ دی ماه در اولین شورای پدافند غیرعامل جنوب کرمان به اهمیت پدافند غیر عامل به عنوان مصونیت بخشی کشور در برابر طیف وسیعی از تهدیدات تاکید کرد و گفت: ذات انقلاب اسلامی اینگونه است که دشمنان به صورت لحظه ای درصدد ضربه زدن و آسیب رساندن به آن هستند لذا باید همواره از آمادگی های لازم برخوردار باشیم.

وی اقلیم را زمینه ساز تهدیدات طبیعی دانست و اظهار کرد: باید بنا بر یک تکلیف کشور را مصون سازی کنیم، زیرا دشمنان برای ما لحظه ای برنامه ریزی می کنند و پدافند غیرعامل یک مسئله‌ پیچیده، مهم و همه جانبه است و در درجه اول مدیران کشور این مهم را باید درک کنند و اگر احساس مسئولیت نداشته باشیم، دچار چالش خواهیم شد.

لطیفی بر لزوم تقویت تاب آوری ملی تاکید کرد و گفت: تهدیدات زیادی متوجه کشور است و تاب آوری ملی را باید تقویت کنیم که به سمت شکنندگی نرویم. در مقابل مهاجمان زیستی متاسفانه به سمت شکنندگی و آسیب پذیری می رویم و لازم است به سمت مقاوم سازی پیش برویم.

معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیدات زیستی گفت: سرقت اطلاعات ژنتیکی را شاهد هستیم و امریکا ۳۳۶ پایگاه ژئوفیزیکی دارد که روسیه دارد افشار گری می کند. تلاش ارتش آمریکا را برای کاهش جمعیت باید جدی بگیریم. تسلط بر فرکانس های زیستی پرندگان و ملخ ها و حشرات تراریخته را دارند.

وی از وجود ۸ تا ۱۰ مهاجم زیستی خبر داد و گفت: دشمنان لحظه ای برنامه ریزی می کنند و نباید دچار غفلت بشویم.

لطیفی به بحث جمعیت اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های دشمن جمعیت بود که از جنس سیاستگذاری و فن آوری  است؛ دشمنان‌ به قدرت ایران پی برده و تمرکزشان بر مولفه های قدرت و مهندسی ویروس برای کاهش جمعیت است و مهاجمین زیستی در حال گسترش هستند.

به گزارش فت فتو، سردار رسول رحیمی معاون  امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و جهاد تبیین گفت: همه باید بدانیم دشمن جنگ همه جانبه ای راه انداخته است و عمده آن جنگ چند لایه و ترکیبی است و تاب آوری مردم را هدف قرار داده و تلاش کرده مردم را به زانو در بیاورد.

وی با بیان اینکه باید جهاد تبیین را با جهاد زبانی به همراه بصیریت و شجاعت دنبال کنیم، افزود: فریب، پنهان کردن جلوه های امید بخش، بزرگ نمایی مشکلات، ایران هراسی، جنگ رسانه ای، تخریب شخصیت ها، دامن زدن به قومیت گرایی، تحریم و جنگ اقتصادی ایجاد بی اعتمادی در مردم، متزلزل سازی و کاهش آستانه تحمل مردم از اهداف جنگ ترکیبی است.

وی مردم را خط قرمز سازمان پدافند غیرعامل دانست و افزود: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی برای بدن انسان دانست.

رحمی اهداف پدافند غیرعامل در استان ها را صیانت از دارایی دستگاه های اجرایی، آسیب پذیری های استان، بررسی و رصد مخاطرات استان و استخراج اهداف برای استان ها دانست و افزود: سازمان پدافند غیرعامل یک جایگاه حاکمیتی است که با اهداف تعریف شده وارد میدان مقابله می شود.

انتهای پیام




باید کشور را در مقابل تهدیدات زیستی مقاوم‌سازی کنیم

منبع: ایـسنا
? باید کشور را در مقابل تهدیدات زیستی مقاوم‌سازی کنیم