باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند. دکتر محمد جعفری در گفت و گو با نذیر کرمان با تاکید بر […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند.

دکتر محمد جعفری در گفت و گو با نذیر کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید خودمراقبتی داشته باشند، اظهار کرد: در این زمینه لازم است جمعیت بالای ۳۰ سال دیابت و فشارخونشان را که زمینه بسیاری از بیماری‌ها هستند، چک کنند.

وی با اشاره به اینکه باید جمعیت به سمت خودمراقبتی هل داده شوند، افزود: عامل اصلی مرگ و میر در مرحله اول، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان است که دیابت و فشار خون در آنها تاثیرگذارند و از سوی دیگر این عوامل قابل پیشگیری و مدیریت کردن هستند.

جعفری بیان کرد: گفته می‌شود ۲۵ درصد از افراد جامعه دارای فشارخون و ۲۵ درصد از مردم نمی‌دانند دارای فشارخون هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه در پیش‌دیابت، قندخون بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ خیلی برای ما مهم است، افزود: ۲۵ درصد افراد دیابتی، نمی‌دانند مبتلا به بیماری هستند لذا مردم را باید متوجه کنیم و هر شش ماه یک بار چک بشوند.

وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: در روستاها و شهرها ماهیانه بالای ۲۵ میلیارد تومان با پزشکان خانواده گردش مالی داریم و باید از جمعیت تحت پوشش خود مراقبت، غربالگری و بیماریابی را انجام دهند.

جعفری اظهار کرد: آموزش سبک زندگی نیز توسط پزشکان خانواده در موضوعات مختلف انجام می‌شود و این پزشکان حامی مردم هستند و در واقع پرچمدار حوزه سلامت در روستا، پزشک خانواده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۰ مرکز روستایی در سطح استان کرمان خدمات سلامت ارائه می‌دهند، گفت: به زودی طرح پزشک خانواده به تمام شهروندان تعمیم داده خواهد شد.

انتهای پیام




باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون

منبع: ایـسنا
? باید مردم را به سمت خودمراقبتی ببریم/ لزوم توجه به دیابت و فشارخون