باید محیط زیست هر استان را براساس زیست بوم همان منطقه ببینیم

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم لازمه آن توجه به محیط زیست است و باید محیط زیست را براساس زیست بوم هر استان ببینیم و بنویسیم. به گزارش نذیر کرمان، شهباز حسن پور امروز ۳۰ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست […]

نذیر کرمان/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم لازمه آن توجه به محیط زیست است و باید محیط زیست را براساس زیست بوم هر استان ببینیم و بنویسیم.

به گزارش نذیر کرمان، شهباز حسن پور امروز ۳۰ مردادماه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: در دوره ریاست فعلی سازمان، محیط زیست برپایه علم و تخصص اداره و به صورت میدانی عمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما(جناح‌های سیاسی مختلف) در یک کشتی هستیم و باید از همه ظرفیت‌های کشور به نفع مردم استفاده کنیم، افزود: دولت سیزدهم با همه فراز و نشیب‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، موفقیت‌های خیلی خوبی داشته و یکی از آنها که کمتراز آن  نام برده می‌شود، عضویت در کنوانسیون‌های مختلف زیست محیطی دنیاست.

حسن پور با بیان اینکه باید به اهمیتی که جمهوری اسلامی برای محیط زیست قائل است، پرداخته شود، گفت: محیط زیست پیشران مسائل اقتصادی کشور است. شاید جایی به قوانین ایراد باشد اما باید به جای اینکه تولیدکننده را به محیط زیست بفرستیم، مشوق‌هایی در نظر بگیریم که داوطلبانه به محیط زیست بیاید و بهترین پیشنهاد را برای خدمت به آیندگان انجام بدهد.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس اظهار کرد: در قانون معادن به استانداران اختیار دادیم که برای هر معدنکار و صنعتگری که بخواهد در بحث‌های محیط زیستی فعالت کند، تا ۲۰ درصد تخفیف قائل شوند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم لازمه آن توجه به محیط زیست است و باید محیط زیست را براساس زیست بوم هر استان ببینیم و بنویسیم.

حسن پور تصریح کرد: برای استانی با سه و نیم میلیون جمعیت (کرمان) برای هیچ اداره‌ای یک برگ سند زیست بوم محلی نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: در صورتی که مدیران جسور، تصمیم گیر و مدیران میدانی داشته باشیم، با قوانین موجود هم می‌توانیم مشکلات مردم را حل کرده و در توسعه کشور گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام




باید محیط زیست هر استان را براساس زیست بوم همان منطقه ببینیم

منبع: ایـسنا
? باید محیط زیست هر استان را براساس زیست بوم همان منطقه ببینیم