باید افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند

فت فتو/کرمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جامعه امروز ما بدون شک نیازمند این است که افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند و نباید هدفگذاری حمایت خیران را صرفا به مسائل ظاهری معطوف کنیم. حجت الاسلام حسن عسکری امروز ۱۱ اسفندماه در نخستین […]

فت فتو/کرمان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: جامعه امروز ما بدون شک نیازمند این است که افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند و نباید هدفگذاری حمایت خیران را صرفا به مسائل ظاهری معطوف کنیم.

حجت الاسلام حسن عسکری امروز ۱۱ اسفندماه در نخستین نشست بنیاد حامیان دانشگاه های منطقه هشت کشور در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: فرصتی که خداوند در دنیا به انسان داده، کوتاه است و بهترین کاری که در این فرصت به انسان امر شده، سبقت در کارهای خیر است.

وی با اشار به اینکه بهترین کار این است که در امور خیر از هم سبقت بگیریم زیرا قاعده اصلی این ماجرا، بازگشت به سمت خداست، افزود: ساخت دانشگاه و رفتن به سمت فراهم کردن محیطی برای پرورش نیروهایی برای خدمت به جامعه، از مصادیق بارز کار خیر است.

عسکری تصریح کرد: تربیت سرمایه ارزشمند انسانی، کار اصلی دانشگاه است و به استناد آیات قرآن، از بالاترین و ارزشمندترین سرمایه گذاری ها، سرمایه گذاری در جایی است که انسان تربیت شود.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری اصلی در کار خیر، چگونگی تحقق هدف اصلی یعنی تربیت انسان است، گفت: باید خیران هم در عرصه ساخت و ساز و هم در بعد معنوی تربیت نیروی انسانی همکاری داشته باشند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: جامعه امروز ما بدون شک نیازمند این است که افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند و نباید هدفگذاری حمایت خیران را صرفا به مسائل ظاهری معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه در حوادث اخیر هدفگذاری دشمن در دانشگاه ها، گرفتن هویت دانشگاه بود، تصریح کرد: دانشگاه محیط علمی، تحقیق و پژوهش است و دشمن می خواهد تبدیل به ادبیات بسیار سخیف و سبکی شود لذا باید خیلی مراقب باشیم؛ دانشگاه محیط تربیتی و پرورش انسان است و باید از نیت خیر نیکوکاران در راستای هدف اصلی استفاده شود.

همچنین دکترحسین اکبری فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در این نشست با اشاره به حضور میهمانان از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان بیان کرد: کار مرحوم افضلی پور در ساخت دانشگاه بی نظیر است و ایشان خیلی وقت گذاشت تا نقطه مطلوب را برای ساخت دانشگاه پیدا کرد و همچنین معماری ساختمان های دانشگاه شهید باهنر کرمان و کیفیت منابع منحصر به فرد است.

وی افزود: نزدیک به ۳۰۰ هزار متر، بنا در پردیزه اصلی دانشگاه داریم که نسبت به استحکام بنا در زمان حوادث و بحث ذخیره انرژی نیز در زمان ساخت، فکر شده است.

اکبری فرد با اشاره به اینکه دانشگاه شهید باهنر کرمان ۶۰۰ عضو هیئت علمی دارد، گفت: دانشگاه از طریق کارهای علمی و فعالیت های افزاینده بهره وری و تولید، در ثروتمند شدن جامعه نقش دارد و ما بهره وری را سرلوحه کارها قرار داده ایم.

انتهای پیام




باید افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند

منبع: ایـسنا
? باید افرادی در دانشگاه تربیت شوند که به درد جامعه بخورند