باید آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اگر می خواهیم ظرفیت زکات کامل مورد توجه قرار بگیرد و به واقعیت نزدیک بشود باید در یک حرکت جهادی و تبیینی همه همت خود را بگذاریم و باید این واجب الهی به گوش مردم برسد و آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم […]

فت فتو/کرمان نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اگر می خواهیم ظرفیت زکات کامل مورد توجه قرار بگیرد و به واقعیت نزدیک بشود باید در یک حرکت جهادی و تبیینی همه همت خود را بگذاریم و باید این واجب الهی به گوش مردم برسد و آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم تا بدانند چه اثری در منطقه خودشان داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ۲۷ مردادماه در همایش زکات مُلک سلیمانی در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان اظهار کرد: ما با سه مسئله بسیار مهم در دنیای امروز مواجه هستیم که شامل استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه استقلال سیاسی را با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آوردیم و امروز نه وابسته به شرق هستیم و نه وابسته به غرب، افزود: مسئله دیگر استقلال اقتصادی است که مسئله بسیار مهم و اولویت دارتر از استقلال سیاسی است. زیرا اگر در استقلال اقتصادی دچار مشکل بشویم ممکن است برای استقلال سیاسی ما مشکل ایجاد کند لذا مکلف هستیم در استقلال اقتصادی به صورت جدی وارد میدان جهاد و مبارزه شده و عملیات متناسب با آن را در عرصه های مختلف انجام بدهیم.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه مسئله مهم دیگر، استقلال فرهنگی است که نفوذ و قدرت آن هم بر استقلال سیاسی و هم بر استقلال اقتصادی سایه می افکند بیان کرد: وقتی بحث زکات مطرح می شود، در حوزه استقلال اقتصادی است اما راهبردی که می تواند زکات را عملیاتی کند، باید در استقلال فرهنگی دنبال کرد و نیاز به فرهنگ سازی عمیق و جدی دارد.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: زکات از جمله بحث های اقتصادی است که در نگاه توحیدی، فقط اقتصادی نیست زیرا زکات در جمله عبادات احصاء شده و در زکات قصد قربت شرط است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: در همه آیاتی که به نماز(که ارتباط شخص با خداست) پرداخته شده، در کنار آن ارتباط شخص از نظر مالی در توجه به اطراف و همنوع خود در زکات جلوه کرده است.

وی افزود: اگر می خواهیم ظرفیت زکات کامل مورد توجه قرار بگیرد و به واقعیت نزدیک بشود باید در یک حرکت جهادی و تبیینی همه همت خود را بگذاریم و باید این واجب الهی به گوش مردم برسد و آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم تا بدانند چه اثری در منطقه خودشان داشته است.

انتهای پیام




باید آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم

منبع: ایـسنا
? باید آثار و برکات زکات را در پیش چشم مردم قرار دهیم