بانک جامع محصولات زراعی و باغی استان کرمان تهیه شود

کرمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: برای اصلاح الگوی کشت، باید بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی استان در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد. حمید سالخورده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت گفت: این مهم با توجه به […]

کرمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: برای اصلاح الگوی کشت، باید بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی استان در اختیار مدیران اجرایی قرار گیرد.

حمید سالخورده در گفت و گو با نذیر کرمان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت گفت: این مهم با توجه به چالش‌ها و مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی استراتژیک در استان احساس می‌شود.

وی افزود: قطعی‌های مکرر موتورپمپ‌های چاه‌های کشاورزی در تابستان گذشته، خسارات زیادی به باغات و مزارع کشاورزی استان وارد کرد، برای جلوگیری از این روند زیان‌ده و بحران‌ساز باید طرح الگوی کشت با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت حتماً باید با برنامه کمیته سازگاری با کم آبی استان و تغییرات شرایط جوی و اقلیمی همخوانی داشته باشد. همچنین چاه‌های بحرانی شناسایی و احیای مجدد شود تا از خسارات احتمالی به کشاورزان جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: عدم صحیح مصرف برق در صنایع سنگین و از طرفی عدم احداث نیروگاه‌های تولید انرژی در سال‌های گذشته، عامل ناترازی برق است که حتماً باید جبران شود و در این زمینه از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

کد خبر ۵۹۲۰۵۶۲




بانک جامع محصولات زراعی و باغی استان کرمان تهیه شود

منبع: مــهر
? بانک جامع محصولات زراعی و باغی استان کرمان تهیه شود