بانوی بافتی هشت شی تاریخی را به میراث‌ فرهنگی اهدا کرد

کرمان – مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت گفت: بانوی اهل بافت از توابع استان کرمان، هشت قطعه شی تاریخی را به پایگاه حفاظت این شهرستان اهدا کرد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، علی نجفی نژاد افزود: قدمت […]

کرمان – مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت گفت: بانوی اهل بافت از توابع استان کرمان، هشت قطعه شی تاریخی را به پایگاه حفاظت این شهرستان اهدا کرد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، علی نجفی نژاد افزود: قدمت اشیای اهدایی که از جنس سفال هستند به هزاره سوم قبل از میلاد بر می‌گردد.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای تمهیدات اطلاعاتی، تشویق مردم بومی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی در این منطقه انجام شده است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بافت خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند اشیای تاریخی خود را به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان تحویل دهند تا این اشیای تاریخی به نام شخص یا خانواده آنها نگهداری شود و در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهرستان بافت داری ۱۰۰ بنای تاریخی، محوطه باستانی و ۱۶ اثر ثبت ملی است که در طول سال میزبان گردشگران و بازدید کنندگان زیادی هستند.

کد خبر ۵۹۰۲۸۸۹




بانوی بافتی هشت شی تاریخی را به میراث‌ فرهنگی اهدا کرد

منبع: مــهر
? بانوی بافتی هشت شی تاریخی را به میراث‌ فرهنگی اهدا کرد