بانوی آشتی که تاکنون مانع متارکه صدها زوج شده است

جیرفت – فت فتو – شفیقه شفیعی معروف به بانوی آشتی و رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان می‌گوید تاکنون از جدایی صدها زوج در آستانه طلاق جلوگیری کرده است. وی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو سابقه فعالیت خود را در شورای حل اختلاف […]

جیرفت – فت فتو – شفیقه شفیعی معروف به بانوی آشتی و رئیس شعبه ۸ شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت در جنوب استان کرمان می‌گوید تاکنون از جدایی صدها زوج در آستانه طلاق جلوگیری کرده است.

وی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فت فتو سابقه فعالیت خود را در شورای حل اختلاف از سال ۱۳۸۲ اعلام می کند؛ سابقه‌ای که هر سال یا هر موردش حکایت های مفصلی دارد از جزییات مشکلات زناشویی خانواده ها و راهکارهایی که در برخی از آنها به ادامه روابط خانوادگی یا متارکه می انجامد.

شفیعی اختلاف خانوادگی را جزئی از زندگی زناشویی می‌داند که دو وجه مهم دارد، اینکه قابل انکار نیست و نکته مهمتر اینکه راه حل دارد و در عین حال معتقد است که زوجین باید از زندگی ائمه اطهار الگوبرداری و در مسیر زندگی اسلامی حرکت کنند.

وی با اشاره به آسیب های تاثیرپذیری بی قید و شرط و بدون سواد رسانه از فضای مجازی مخرب و ماهواره، آن را عاملی برای سست شدن کانون خانواده برشمرد و ضعف آگاهی و آموزش مهارت های زندگی را از علت های اصلی اختلافات بین زوجین دانست.

شفیعی به راه های صلح و سازش بین زوجین اشاره و بهره گیری از محتوای احادیث و روایات، آیات قرآن، اهدای کتاب و بین گیری(پادرمیانی یا مصالحه) را رمز موفقیت صلح و سازش بین زوجین اعلام کرد.

وی آنطور که می گوید تاکنون زمینه آشتی صدها یا شاید هزاران زوج را فراهم کرده باشد اما وقتی از او می خواهیم آماری دهد به سه سال اخیر اشاره و آمار حدود ۸۰۰ نفری را اعلام و بیان می کند: در سال ۱۳۹۸ بین ۲۸۳ زوج، سال ۱۳۹۹ بین ۳۱۴ زوج و امسال تاکنون بین ۱۷۱ زوج متقاضی طلاق آشتی و بازگشت به زندگی شکل گرفته است.

رئیس شعبه ۸ حل اختلاف جیرفت هدف از این کار را رضای پروردگار و تحکیم خانواده ها خواند و گفت: خوشحالم شاهد برگشت زوجین به کانون گرم خانواده هستم و امیدوارم زندگی هیچکدام از شهروندان منتج به طلاق نشود.

شهرستان جیرفت در ۲۳۸ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.




بانوی آشتی که تاکنون مانع متارکه صدها زوج شده است

منبع:ایرنـا
? بانوی آشتی که تاکنون مانع متارکه صدها زوج شده است