باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد. سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در این خصوص گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از […]

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از شناسایی و دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی و جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی در این خصوص گفت:

  • در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلان، نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده‌اند.
  • در این رابطه مأموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطان آنها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر کنند.
  • از مخفیگاه این افراد ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت:

  • متهمان پس از روبه‌رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان کردند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.
  • پس از تکمیل پرونده، متهمان به مراجع قضایی معرفی شدند.

نکات مهم:

  • اعضای یک باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند.
  • این افراد با جعل مدارک دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از متقاضیان استخدام کلاهبرداری کرده بودند.
  • پلیس آگاهی در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با این جاعلان برخورد قاطع خواهد کرد.

جعل مدارک تحصیلی جرمی است که علاوه بر ضایع کردن حق افراد واجد شرایط، به نظام آموزشی کشور نیز آسیب می‌زند.

از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، آن را به پلیس گزارش دهند.

دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در کرمان

منبع: ایـسنا
? دستگیری باند ۱۷ نفره جعل مدارک تحصیلی در کرمان