بازگشت به آموزه‌های امام خمینی(ره) راه نجات از مشکلات است

مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: راه نجات از مشکلات و گرفتاری‌ها بازگشت و رجعت به پیام‌ها و آموزه‌های امام خمینی(ره) است. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امشب شب خاطره‌انگیر و به‌یادماندنی‌ست و شبی […]


مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: راه نجات از مشکلات و گرفتاری‌ها بازگشت و رجعت به پیام‌ها و آموزه‌های امام خمینی(ره) است.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امشب شب خاطره‌انگیر و به‌یادماندنی‌ست و شبی ک قلب یک ملت و امت بزرگ به سختی در فشار قرار گرفت و غم و اندوه پایان‌نیافتنی بر دل‌های یک ملت مشتاق فشار آورد.

وی بیان کرد: ضجه‌ها، فریادها، به‌سر و سینه زدن‌ها و ناله‌های فراوان از یک ملت بزرگ را در حالی در شب ارتحال امام خمینی(ره) دیدیم که این ملت در برابر دشمنان قد برافراشته بود و پشت استکبار و استعمار را به زمین زده و اراده خود را بر استکبار تحمیل کرده بود و صدای آزادی، آزادگی، عزت و افتخار یک دوران و تاریخ و تمدن را مجددا فریاد کشیده و استمرار تمدنی و فرهنگی و تاریخی خود را به رخ جهانیان کشیده بود.

پورمحمدی ادامه داد: ملت در ارتحال امام راحل به‌شدت داغدار و غم‌زده بود و احساس تنهایی، درد و رنج می‌کرد زیرا این ملت معلم بزرگ، راهبر و منجی خود ر از دست داد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فاصله ما با امام خمینی(ره) فاصله نوری است، ابراز کرد: در هرکجا، هر نقطه، هر حرکت، هر برخورد، هر تصمیم و هر اقدام امام یک دنیا معنا، اخلاص، صداقت، اراده، جسارت، عقلانیت، تفکر و تدبیر نهفته بود.

مشاور رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمود «یاران و همراهان من از همراهان پیامبر(ص) و امیرالمومنین علی(ع) وفادارتر، صادق‌تر و مومن‌تر هستند» و این مرد بزرگ الهی توانست این نسل را تربیت کند و این ملت را با معارف اسلامی و الهی آموزش دهد و همراه کند.

پورمحمدی گفت: امام راحل توانست یک ملت دوران‌ساز بیافریند و یک حرکت بزرگ را به دست زنان، مردان، جوانان، پیر و کوچک ایجاد کند.

وی با بیان این نکته که هنوز ما تاثیرات امام راحل را نمی‌توانیم، درک کنیم، اظهار داشت: مورخین می‌گویند هنوز همزمان با حادثه نمی‌توان تاریخ را نوشت زیرا اتفاقات و امواج زیادی از تولید زمان و زمان‌ها باید بگذرد تا بتوان تحلیل کرد و هنوز در شرایط هم‌عصری امام هستیم و درک کاملی از تحولاتی که وی شکل داده نداریم.

پورمحمدی تصریح کرد: ۴۲ سال است، این ملت آب راحت نتوانسته بخورد، آرامش ندارد و جنگ روانی علیه این ملت است و هر طرف ملت ما حرکت می‌کند، با سد و مانعی روبه‌رو می‌شود، بنابراین معلوم است، حرکت امام اینقدر بزرگ است که دشمنان بعد از چهار دهه نمی‌توانند آن را تحمل کنند و بگویند، تمام شد و آن را فراموش می‌کنیم.

وی افزود: دشمنان هنوز از کلمات، فریاد، توفندگی و جوشش امام خمینی(ره) احساس نگرانی می‌کنند و امام راحل زنده و الهام‌بخش است و خدا می‌فرماید «پیامبر زنده، الهام‌بخش و راهنماست».

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: همچنان نبض ملت ما با امام خمینی(ره) می‌تپد و پیام‌ها، صحبت‌ها و حرکت او همچنان برای ما درس و آموزنده است.

پورمحمدی ابراز داشت: اگر امام ما را از سقوط، نقطه پایین، سرسپردگی، تحقیر، استبداد و استعمار نجات داد و یک ملت سرافراز و با عزت به‌وجود آورد، امروز هم ادامه این راه با پیمان و حرکت با امام است و راه نجات امروز ما هم دل در گرو امام بودن و پیرو امام بودن است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای هر روز ما درس فراوان داشته و دارد، اضافه کرد: ما باید همچنان به امام مراجعه کنیم و ببنیم امام با ما چه کرد و چه تحولی ایجاد کرد و راه نجات از مشکلات و گرفتاری‌ها بازگشت و رجعت به پیام‌ها و آموزه‌های امام است.

پورمحمدی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) سخن به‌میان آورد و گفت: امام با مردم صادق و روراست بود و عاشق مردم بود و مردم هم به امام وفادار و عاشق ایشان بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) مخلص و خالص بود و هیچ حاشیه، رنگ و منفعتی نداشت و به دنبال اجرای دستور الهی و نجات ملت بود و هرچه بود را صادقانه با مردم در میان می‌گذاشت و مردم هم صادقانه و خالصانه می‌پذیرفتند.

پورمحمدی بیان داشت: امام سعی می‌کرد مردم را در بهترین جایگاه بپذیرد و مردم در چشم امام عزیز و بزرگ و در دلش بودند و عمیقا به مردم اعتنا و توجه داشت و مردم هم عمیقا دل در گرو او داشتند و این بود که انقلاب شکل گرفت و به شکوه و عظمت رسید.

وی تصریح کرد: امروز ما که پیرو امام هستیم باید با مردم صادق باشیم و با دل‌مان با مردم صحبت کنیم و با عمق وجودمان برای مردم باشیم و برای خدمت به مردم و تحقق اهداف انقلاب و فرامین الهی مخلص باشیم.

وزیر اسبق دادگستری ابراز داشت: امام راحل به مردم احترام می‌گذاشت و مردم را قبول داشت و حرف مردم را می‌شنید و مردم را تکه، جدا و قسمت‌بندی نمی‌کرد و ما هم باید یاد بگیریم.

پورمحمدی ادامه داد: توجه رهبری به مردم را ببینید، می‌گوییم چرا مردم به ما بدبین شده‌اند و فاصله دارند، چرا اعتماد نمی‌کنند و وفاداری‌شان کمتر شده، باید به خودمان برگردیم و ببینم، عیب و اشکال از ماست و باید ببینیم کلام، رفتار و برخوردهای ما چگونه است.

وی افزود: امام در قلب ملت نفوذ کرد که آن تشییع جنازه را دیدیم، غلغله‌ای بود و هیچ عاشورایی را ما آن‌جور ندیدیم که مردم این‌طور در سر و صورت‌شان بزنند.

پورمحمدی با یادآوری خاطرات خود از ارتحال امام خمینی(ره) بیان داشت: امام را در زمین فعلی مصلای تهران گذاشته بودند و جوان‌ها شب تا صبح به سر و صورت می‌زدند و بعد در زمان تشییع تا بهشت زهرا می‌دویدند، بعد از مدتی می‌دیدیم کفش به‌پا نداریم و پاهای‌مان آبله زده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور امام در همه صحنه‌ها با صدق بود و این راه موفقیت ماست و امروز هم ما باید آموزه‌های اسلامی و قرآنی و آموزه‌های امام را عمل کنیم و وفادار و صادقانه پایبند باشیم.

مشاور رئیس قوه قضاییه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از روز اول فرمودند هرکار کردیم با مردم بوده، به هرجا رسیدیم با مردم بوده و به هرکجا بخواهیم برسیم با مردم باید باشد.

پورمحمدی با اشاره به نطق نخست رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جاری عنوان کرد: رهبری فرمودند ما باید متحول شویم و بعد فرمودند تحول یعنی تغییر در وضع و حال و اگر می‌خواهیم کمبودها را جبران و مشکلات مردم را برطرف کنیم باید با حرکت تحولی بیاییم و اقدام کنیم و با وضعیت گذشته ره به جایی نمی‌بریم.

وی عنوان کرد: نیاز به تغییر در وضع حال است و امسال گرفتاری‌های معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی بیشتر شده و دشمنان فشارها را ادامه می‌دهند و باید در وضع‌مان تغییر و تحول ایجاد کنیم.

پورمحمدی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان فرمودند نیاز به اقتدار ملی داریم و اگر اقتدار ملی شکل بگیرد بر مشکلات داخلی مسلط می‌شویم و هم اینکه می‌توانیم دشمنان را سر جای‌شان بنشانیم.

وی خاطرنشان کرد: اقتدار ملی به فرموده رهبری مظاهری دارد مانند ۲۲ بهمن و روز قدس و اجتماعات مربوط به تجلیل و تکریم امام راحل و انتخابات یکی از بالاترین مظاهر اقتدار ملی است.

پورمحمدی بیان داشت: انتخابات در بسیاری از جوامع و به ویژه جامعه ما که متکی به رای و حضور مردم است بسیار با اهمیت است و همه اتفاقات کشور منوط به خواست و اراده مردم است.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «انتخابات مظهر اقتدار ملی است و سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت باید شکل بگیرد» و ما باید مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنیم زیرا با مشارکت بالا می‌توانیم همدلی بین مردم با مردم و مردم با مسؤولان ایجاد کنیم و دشمنان احساس کنند نمی‌توانند در کشور سنگ‌اندازی کنند.

پورمحمدی ادامه داد: امسال سال انتخابات است، جامعه باید نظم پیدا کند و عمیق‌ترین تحول در انتخابات شکل می‌گیرد و از اول انقلاب همه ارکان کشور بر اساس رای ملت بوده است و حضور مردم ما در شرایط مختلف، سخت‌ترین شرایط و ناامنی‌های فراوان در پای صندوق‌های رای فوق‌العاده چشمگیر بوده و این رمز موفقیت است و این رمز را باید محکم ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: خیلی‌ها گلایه دارند و این گلایه و انتقاد سر جایش است و بروز و ظهور خواست شما پای صندوق رای مشخص می‌شود و تلاش کنید آن کسی انتخاب شود که خواست شما را بهتر می‌تواند عملی کنید.

پورمحمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی در تحقق مردم‌سالاری و در ایجاد دموکراسی، اعتنا و توجه به مردم و تاثیرپذیری از اراده مردم موفق است و این در شرایطی‌ست که دشمن ما مردم سالاری را برای خودش می‌خواهد و ما اجازه نمی‌د‌هیم زیرا مردم‌سالاری ما باید در جهت منافع خودمان باشد.

وزیر اسبق دادگستری ادامه داد: گاهی آدم‌های ناآگاه و جاهل و یا افرادی که خود را به‌خواب زده‌اند، می‌گویند جمهوریت در ایران سست شده است، نه! این چنین نیست و بعضی وقت‌ها عده‌ای تندروی و کندروی دارند و گاهی در فرمول‌برداری‌ها برداشت‌های ناقصی داریم، اما امام و رهبری به مردم به‌عنوان رکن اقتدار کشور بها داده‌اند.

پورمحمدی متذکر شد: به‌جای اینکه ایجاد یاس و ناامیدی کرده و بچه‌ها را به آینده بدبین کنیم، از امام و رهبری یاد بگیریم و حرکت گذشته را با اقتدار و هوشیاری تعقیب کنیم.

وی بیان داشت: حرکت امام خمینی(ره) برای آگاهی‌بخشی بود و رسالت امام این بود در هر موقیعتی بصیرت‌آفرینی کند و رهبری نیز اینگونه هستند و ما هم باید این چنین باشیم و اجازه ندهیم دشمن واقعیت‌های کشور را تحریف کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ملت ایران دستاوردهای زیادی دارد و دشمن نمی‌خواهد مردم از این پیشرفت‌ها مطلع شوند، اظهار کرد: با اتکا به این پیشرفت‌ها می‌توانیم مشکلات و کمبودها را برطرف کنیم و این ملت که از پس تحریم‌ها و دشمنان قدار خود برآمده است، دیگر مشکلات خود را می‌تواند رفع کند و این ملت علی‌رغم سختی‌های فراوان از خود مقاومت نشان داده است.

وی ابراز داشت: این توانایی را باید حفظ کنیم و برای جوانان تبیین کنیم و اجازه ندهیم فکر و قلب آنها تحت‌تاثیر لجن‌پراکنی‌های دشمنان قرار گیرد و البته باید اشکالات و ضعف‌های خود را نیز صادقانه بپذیریم و قول دهیم که جبران کنیم و اگر جبران نکنیم راهش این است که مردم ما را انتخاب نکنند.

پورمحمدی در پایان سخنان خود گفت: امام خمینی(ره) این اقتدار را در اختیار مردم قرار داده است که برای انتخاب مسؤولان تصمیم بگیرند و این درس و آموزه امام است و بالندگی، شکوه و عزت را برای ملت ما ایجاد کرد و ملت ما با این منطق و درک می‌تواند راه آینده خود را انتخاب کند.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





بازگشت به آموزه‌های امام خمینی(ره) راه نجات از مشکلات است

منبع: فــارس
? بازگشت به آموزه‌های امام خمینی(ره) راه نجات از مشکلات است