بازنویسی فیلمنامه‌ ««به خاطر سوفیا» در ژانر تلفیقی اجتماعی

صدیقه حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان از مذاکره با موسسه آیه برای تولید سریال «به خاطر سوفیا» به تهیه‌کنندگی مهدی محمدیان خبر داد و اعلام کرد بازنویسی فیلمنامه‌  این سریال تا چند هفته آتی به اتمام می‌رسد. این نویسنده گفت: سال گذشته نگارش سریال «به خاطر سوفیا» در قالب […]

صدیقه حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه نذیر کرمان از مذاکره با موسسه آیه برای تولید سریال «به خاطر سوفیا» به تهیه‌کنندگی مهدی محمدیان خبر داد و اعلام کرد بازنویسی فیلمنامه‌  این سریال تا چند هفته آتی به اتمام می‌رسد.

این نویسنده گفت: سال گذشته نگارش سریال «به خاطر سوفیا» در قالب هشت قسمت در ژانر مافیای اجتماعی و با محوریت قاچاق پوست انسان به اتمام رسید و در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت شد.از ابتدای امسال و در پی مذاکراتی در خصوص ساخت این سریال، بازنویسی آن را شروع کردم. بازنویسی و نهایی‌سازی متن تا چند هفته آتی به پایان می‌رسد و بر این اساس، این سریال بیشتر از هشت قسمت برای شبکه پخش خانگی آماده خواهد شد.

نویسنده فیلمنامه «معبر جانان» درباره قصه این سریال گفت: وقایع داستانی این سریال در ژانر مافیایی اجتماعی، اختلافات و بحران درون گروهی و چالش‌‎های خانوادگی یک گروه مافیای پزشکی، دارو و قاچاق اعضا بدن به ویژه پوست انسان را به تصویر می‌کشد.

حسن‌زاده در خصوص ساختار روایی این سریال گفت: از ساختار روایت موازی و پازل‎‌گونه برای طرح وقایع و حرکت شخصیت‎‌ها در پیشبرد و ایجاد تعلیق استفاده کرده‌‎ام. به این شکل که در یک ساختار داستانی مستقل، هر یک از شخصیت‎‌ها، داستان زیسته خود را نیز روایت می‎‌کنند. این گونه عرصه را برای بیان قصه‌ای مستقل و پر گره، از زاویه دید شخصیت‌های مختلف به صورت موازی و روایت دانای کل نامحدود گسترش داده‌ام.

نویسنده فیلمنامه «ملاقات در ساعت۱۳:۱۳ دقیقه» در شخصیت‌پردازی فیلمنامه‌هایش از یک تکنیک ابداعی شخصیت‌پردازی که مبتنی بر الگو‌های روانشناختی همچنین روایت‌‌های موازی و اپیزودیک شخصیت‌ها به صورت اجزای مستقل در دل یک جریان داستانی مستقل، بهره می‌برد؛ به گفته‌ حسن‌زاده، این نویسنده برای متناسب کردن فیلمنامه با سلیقه مخاطب امروز تلاش کرده است از شاخص‌های سینمای کلاه مخملی در این برهه از زمان استفاده کند.

حسن‌زاده در این خصوص گفت: در نگارش سریال «بخاطر سوفیا» بنا به اقتضائات ساختار داستانی سریال نیاز بود شخصیت‌های مافیایی ایرانی خلق کنم. بر این اساس با بهره از ویژگی‎های سینمای فیلم فارسی و کلاه مخملی‎ها، جریان سینمای روز کشور و زیست بوم فرهنگی و اجتماعی کنونی؛ ژانری تلفیقی متناسب با سلیقه مخاطب امروز در شخصیت پردازی و خلق جهان داستان؛ با رویکرد بازنمایی سینمای مافیای ایرانی را، طراحی کردم.

حسن‌زاده اعلام کرد سریال دیگری به نام «جان درد» را در همین ژانر با موسسه نظار فیلم به تهیه کنندگی علیرضا نظارت در دست مذاکره دارد.

انتهای پیام/




بازنویسی فیلمنامه‌ ««به خاطر سوفیا» در ژانر تلفیقی اجتماعی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? بازنویسی فیلمنامه‌ ««به خاطر سوفیا» در ژانر تلفیقی اجتماعی