بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل استان کرمان از امروز آغاز شود

فت فتو/کرمان استاندار کرمان تاکید کرد: قنوات زندگی مردم روستا است و باید از همین امروز بازسازی قنات ها را آغاز شود. محمدمهدی فداکار امروز هشتم مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با تاکید برآنکه اولویت ها باید احصاء شود، اظهار کرد: اولویت اول حفظ جان مردم است. او با تبیین عمق فاجعه […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان تاکید کرد: قنوات زندگی مردم روستا است و باید از همین امروز بازسازی قنات ها را آغاز شود.

محمدمهدی فداکار امروز هشتم مردادماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با تاکید برآنکه اولویت ها باید احصاء شود، اظهار کرد: اولویت اول حفظ جان مردم است.

او با تبیین عمق فاجعه در استان کرمان تاکید کرد: دستگاه ها فعالانه در مناطق حضور داشته باشند. تاسیسات برق، آب و … به گونه ای جانمایی شوند که سیلاب آنها را تخریب نکند.

استاندار کرمان خطاب به مدیر جهادکشاورزی استان گفت: قنوات زندگی مردم روستا است و باید از همین امروز بازسازی قنات ها را آغاز کنید.

به گفته او، لایروبی برخی از رودخانه ها که در ارتفاعات قرار دارند انجام شود زیرا سنگ هایی که سیل قبلی با خود آورد در سیل بعدی باعث انحراف آب می شود.

فداکار با بیان اینکه فرمانداران باید جغرافیای منطقه را بشناسند، تصریح کرد: باید از تجربیات مردم محلی برای مهار روان آب ها استفاده کنید.

او با بیان این مطلب که برآورد خسارات از هم اکنون آغاز شود، عنوان کرد: بخش به بخش خسارات را مشخص کنید تا بتوانیم از ظرفیت شرکت های بزرگ اقتصادی هم برای جبران خسارات استفاده کنیم.

استاندار کرمان حضور مدیران در مناطق سیل زده و مدیریت بحران در میدان را بسیار موثرتر از مدیریت از مرکز استان دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی به مردم به خوبی در حال انجام است و شاید اگر کرمان کمترین تلفات را داشت به دلیل همین اطلاع رسانی های به موقع رسانه ها به مردم بوده است.

سردار محمدعلی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه گفت: از همین الان برآورد دقیقی از خسارات را آغاز کنید تا بتوانیم اعتباراتی برای جبران خسارات جذب کنیم.

به اعتقاد نظری، با توجه به اینکه استان کرمان هر ساله دچار سیلاب می شود لذا داشتن برخی تجهیزات و امکانات در شهرستان های استان الزامی است.

او تاکید کرد: باید آموزش های لازم به مردم داده شود تا در مواقع حوادث کمتر دچار خسارات شویم.

انتهای پیام




بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل استان کرمان از امروز آغاز شود

منبع: ایـسنا
? بازسازی قنوات آسیب دیده از سیل استان کرمان از امروز آغاز شود