بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه صنایع شیمیایی باغین

سید محمود موسوی : دردوره جدید اتکا به استفاده همه جانبه از توانمندی تعاونی ها در بخش کشاورزی است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جریان بازدید ازکارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت واقع درشهرک صنعتی روستای سعدی از توابع شهر […]

سید محمود موسوی : دردوره جدید اتکا به استفاده همه جانبه از توانمندی تعاونی ها در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جریان بازدید ازکارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت واقع درشهرک صنعتی روستای سعدی از توابع شهر باغین
با اشاره به اینکه استان کرمان قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی است اظهار داشت : این سفر برای پیگیری عملیاتی کردن سیاست های جهاد کشاورزی و ایفای نقش مطمئن تر و مسئولانه تر تشکل ها برنامه ریزی ‌شده است .
موسوی همچنین در بازدید از کارخانه صنایع شیمیایی تارا صنعت که زیر نظر اتحادیه تعاونی های تولید روستایی استان کرمان فعالیت میکند گفت: این کارخانه بسیار مجرب و با استانداردهای مطلوب کودهای غیرماکرو از جمله سولفات آمونیوم، مس، روی و آهن را تولید می کند که باید از این کارخانه پشتیبانی و حمایت کنیم.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: این کارخانه استان را در بحث کودهای کشاورزی خودکفا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: این ظرفیت وجود دارد با حمایت از این کارخانه نیاز کل کشور را از این طریق مرتفع کنیم.
به گفته آقای کارگر مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان و رییس هیئت مدیره شرکت صنایع شیمیایی تارا صنعت این واحد صنعتی از سال ۱۳۹۰ در زمینه های تولید سولفات آلومینیوم ،آهن ،روی میکرو معدنی فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت تولید ِ سالانه ۷هزار تن و روزانه ۲۵ تن به شیوه سنتی و بدون نیاز به دستگاه را دارد .
وی افزود : این محصولات نیاز ۱۰۰ هزار عضو کشاورزان و سهامداران اتحادیه شرکتهای تعاونی تولیدی روستایی استان کرمان برای استفاده در باغات پسته ، مرکبات و زراعت استفاده می شود.
آقای کارگر از راه اندازی فاز دوم این کارخانه که به صورت تمام مکانیزه وبدون نیاز به دست خبرداد و گفت : با راه اندازی این فاز ، ظرفیت تولید سالانه به ۳۵ هزار تن میرسد.

کارخانه “تارا صنعت ” در ناحیه صنعتی روستای سعدی و در ۵کیلومتری شهر باغین واقع شده است.

 




بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه صنایع شیمیایی باغین

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه صنایع شیمیایی باغین