بازدید سرزده استاندار کرمان از پارک ملّی خَبْر بافت

استاندارکرمان از مجموعه پارک ملی و حیات وحش خَبْر بافت و پایشگاه های (ایستگاه حفاظت و محیط بانی) بازدید و با محیط بانان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبر گزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، علی زینی وند در این سفر ضمن بررسی مشکلات و امکانات محیط بانان ، از قنات و زمین […]

استاندارکرمان از مجموعه پارک ملی و حیات وحش خَبْر بافت و پایشگاه های (ایستگاه حفاظت و محیط بانی) بازدید و با محیط بانان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما مرکز کرمان ، علی زینی وند در این سفر ضمن بررسی مشکلات و امکانات محیط بانان ، از قنات و زمین های زراعی و ساختمان در حال احداث محیط بانی روستای کَهت بازدید و ضمن دیدار با یکی از روستانشینان دستور داد تا به یا خانواده کمک های معیشتی توزیع شود.

بازدید از بخش های مختلف مجموعه گلخانه‌ قرنطینه و انبار تجهیزات شرکت هواپیمایی ماهان در شهرستان بافت  از  دیگر برنامه های سفر استاندارکرمان بود.

زینی وند در حاشیه این سفر خود ، اقدامات عام المنفعه و خیرخواهانه شرکت هواپیمایی ماهان را برای نسل های آینده بسیار ارزشمند خواند و گفت : این اقدامات باعث ایجاد اشتغال ، رونق اقتصادی و تولید ثروت می شود.

در این سفر مرجان شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده شرکت هواپیمایی ماهان در راستای حفاظت و فنس کشی، خطرات، مشکلات محیط بانان و ویژگی ها و امکانات پارک ملی خَبر به استاندار کرمان ارائه  کرد.

پارک ملّی خَبْر یک منطقه حفاظت ‌شده در شهرستان بافت،  حدود ۱۲۰۰۰۰هکتار مساحت دارد و در داخل این پارک پنج قطعه پناهگاه حیات وحش با نام روچون است.

پارک ملی خبر در دامنه کوه خبر با ارتفاع ۳۸۵۱ متر قرار گرفته‌ وبعلت تنوع زیستی ناشی از وجود ارتفاعات، دشت ‌های متعدد و حوزه‌ های آبخیز متنوع، کم‌‌نظیر است.

 




بازدید سرزده استاندار کرمان از پارک ملّی خَبْر بافت

منبع:صـداوسیـما مرکز کرمان
? بازدید سرزده استاندار کرمان از پارک ملّی خَبْر بافت