بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان

فت فتو/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور بازدید و بررسی برخی طرح‌های صنعتی جنوب استان، به این منطقه سفر کرد. مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان صبح امروز دهم آبان‌ماه در حاشیه بازدید و بررسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از روند اجرایی کارخانه آهن […]

فت فتو/کرمان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور بازدید و بررسی برخی طرح‌های صنعتی جنوب استان، به این منطقه سفر کرد.

مسلم مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان صبح امروز دهم آبان‌ماه در حاشیه بازدید و بررسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از روند اجرایی کارخانه آهن پارس معدن ساردوئیه گفت: باوجود آنکه جنوب استان کرمان پتانسیل سنگ آهن خوبی دارد اما طرح فولادی در این منطقه نداریم و طبق برآوردهای صورت گرفته حدود ۱۰ میلیون تن ذخیره سنگ آهن در جنوب استان وجود دارد.

او با اشاره به مشکلات زیرساختی برخی پروژه‌های صنعتی جنوب استان، اظهار کرد: از حدود سال ۹۶_۹۵ پروژه کارخانه آهن پارس معدن ساردوئیه شروع به کار کرده است اما هنوز شرکت توزیع برق یک قدم برای اتصال برق آن برنداشته است.

طبق اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، مقرر شد که ۵۰ درصد از هزینه انتقال برق این کارخانه را وزارت صمت و مابقی را وزارت نیرو تامین کند و اکنون ایمیدرو مطالعات خط انتقال برق انجام داده و منتظر تایید طرح از طرف شرکت توزیع برق است و هر لحظه تایید شود از فردای آن روز احداث خط انتقال آغاز می‌کند. گفتنی است که مجوز برق این کارخانه از پست۴۰۰ کیلووات جیرفت گرفته شده است.

بازدید رئیس سازمان <a href=مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان” height=”360″ src=”https://cdn.isna.ir/d/off/kerman/2022/11/01/3/62417013.jpg?ts=1667293882300″ width=”640″>
مس کاتد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان می‌افزاید: تعدادی معدن دیگر در این منطقه وجود دارد که به دلیل نبود برق همچنان معطل و بلاتکلیف باقی مانده اند.

مروجی در ادامه می‌گوید: ۸۹ معدن، پروانه بهره برداری دارند که حدود ۵۴ معدن فعال و تقریبا ۳۵ معدن نیمه فعال و غیرفعال هستند که برخی از آنها به دلیل عدم وجود زیرساخت تعطیل می باشند.

او با بیان این مطلب که فاز دوم و سوم کارخانه مس کاتد راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: کارخانه آهن پارس معدن ساردوئیه نیز مراحل نهایی احداث خود را طی می‌کند اما متاسفانه شرکت برق ساردوئیه پاسخگوی نیاز برقی این کارخانه نیست و فعلا با دیزل ژنراتور به صورت موقت برق تامین می‌شود این در حالی است که ظرفیت تولید سالانه‌ این کارخانه ۲۰۰ تن می باشد.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان با بیان این مطلب که این کارخانه در فاز اول سه مگاوات برق نیاز دارد، تصریح کرد: احداث فاز گندله‌سازی این کارخانه نیز بعد از تامین برق این مجموعه کلید می‌خورد.

او از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درخواست کرد که از  شرکت توزیع نیرو سوال شود که برنامه این شرکت برای احداث پست برق چیست؟ زیرا با راه‌اندازی این کارخانه زمینه اشتغال حدود ۱۰۰ نفر فراهم می‌شود.

بازدید رئیس سازمان <a href=مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان” height=”360″ src=”https://cdn.isna.ir/d/off/kerman/2022/11/01/3/62417017.jpg?ts=1667293899239″ width=”640″>
مس کاتد

کارخانه مس کاوان اطلس ساردوییه با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن مس کاتد که اکنون به دلیل عدم تامین برق مورد نیاز، ۲۰ درصد ظرفیت آن فعال است، مقصد بعدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرکان در سفر به شهرستان ساردوئیه بود.

به گزارش فت فتو این کارخانه با مشکل آب و برق مواجه است و قول مساعد تامین آب داده شده است. گفتنی است که در کارخانه و معدن این مجموعه ۷۰ نفر مشغول به کار هستند و اگر برق آن تامین شود، زمینه اشتعال ۲۵۰ نفر فراهم می‌شود.

مروجی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این بازدید می‌گوید: با اجرای خط انتقال برق مشکل ۴ واحد تولیدی در این منطقه در حال حاضر رفع می‌شود.

به گزارش فت فتو، رئیس سازمان مدیریت و برنانه ریزی استان کرمان در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان جیرفت، از پایانه صادراتی این منطقه بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان <a href=مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان” height=”427″ src=”https://cdn.isna.ir/d/off/kerman/2022/11/01/3/62417012.jpg?ts=1667293879180″ width=”640″>
پایانه صادراتی جیرفت

این پایانه در زمینی به مساحت ۵ هکتار احداث شده که ۵۰ درصد آن ساختمان است. برپایه این گزارش، در فاز اول در این پایانه ۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای سورت و بسته بندی و صادر می‌شود که بازارهای روسیه و کشورهای عربی از اهداف صادراتی این پایانه است.

به گزارش فت فتو، از ابتدای آغاز این طرح تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است و از سال ۹۳ که اجرای این پروژه آغاز شده، حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبق این گزارش، مشکل پایانه صادراتی جیرفت گاز، مخابرات و آسفالت است که با بهره‌برداری این مجموعه زمینه اشتعال حدود ۱۷۰ نفر ایجاد می‌شود.

بازدید رئیس سازمان <a href=مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان” height=”427″ src=”https://cdn.isna.ir/d/off/kerman/2022/11/01/3/62417021.jpg?ts=1667293917616″ width=”640″>

ساختمان اداری در حال احداث سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصد گام بعدی بازدیدهای رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به جنوب کرمان بود.

مسلم مروجی رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان در حاشیه این بازدید نیز گفت: میزان وصول حقوق دولتی معادن جنوب استان در ۶ ماهه امسال حدود ۹ میلیارد تومان بوده است.

در ادامه سفر دکتر رودری به جنوب کرمان، یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درخواست بازدید از پروژه‌ وی و در جریان قرار گرفتن مشکلاتش شد.

مجموعه ورزشی سوارکاری مشایخ که با مشکلات تسهیلات و آب مواجه بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان راهکارهای برای دریافت تسهیلات به این سرمایه‌گذار ارائه داد.

انتهای پیام




بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از برخی طرح‌های صنعتی جنوب کرمان