بازدید رئیس جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان

رئیس جمهور امروز جمعه پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان رفت و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع […]



رئیس جمهور امروز جمعه پس از افتتاح طرح بزرگ آبرسانی به شرق کرمان، به شمال غرب این استان رفت و از روند پیشرفت خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس به شهرهای کرمان و رفسنجان بازدید کرد.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این بازدید دستور لازم را برای اتمام سریع این پروژه بزرگ آبرسانی و حیاتی صادر کرد.

وی همچنین امروز بدو ورود به استان کرمان از طریق فرودگاه بم، روند پیشرفت کار این خط انتقال را خوب ارزیابی و در عین حال تاکید کرد، همه ظرفیت ها به کار گرفته شده تا این خط انتقال با سرعت به مرحله بهره برداری برسد.

گفتنی است که با وجود ابربحران کم آبی در استان کرمان، انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خود افسانه ای بیش نبود زیرا هزینه های خط انتقال آنقدر زیاد بود که امکان عملیاتی شدن آن را ممکن نمی کرد اما این خواسته در دولت سیزدهم رنگ واقعیت به خود گرفت زیرا بهمن ماه سال گذشته کلنگ اجرای این پروژه به زمین خورد و اینک هم خط لوله و هم تصفیه خانه آن با سرعت در حال احداث هستند.

خط انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان(خط اضطراری) با هدف تامین آب آشامیدنی شهرهای در خطر بحران همچون کرمان و رفسنجان از خط انتقال صنعت اواخر سال ۱۴۰۱ راه اندازی شد؛ این خط به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب آب این شهرها را تامین می کند و مراحل اجرایی خود را می گذراند که می تواند بخشی از نیاز آبی کرمان را رفع کند.

روند پیشرفت این پروژه باوجود آنکه از بهمن ماه سال گذشته شروع شده بیش از ۵۰ درصد ارزیابی شده است.




بازدید رئیس جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان

منبع: مــوج
? بازدید رئیس جمهور از طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان