بازار پته استان کرمان در دست زرندی ها/ تحقق اشتغالزایی در بخش صنایع دستی

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: تمام تعهدات اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی این شهرستان طی ۵ ماه ابتدایی سالجاری محقق شد. محمد اسلامی در این باره اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۷۵نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده‌اند و در بخش‌های دیگر نیز به زودی این اتفاق رقم می‌خورد. مدیر […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند گفت: تمام تعهدات اشتغالزایی در حوزه صنایع‌دستی این شهرستان طی ۵ ماه ابتدایی سالجاری محقق شد.

محمد اسلامی در این باره اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۷۵نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده‌اند و در بخش‌های دیگر نیز به زودی این اتفاق رقم می‌خورد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با اشاره به اینکه صنایع‌دستی بهترین راه برای اشتغالزایی است افزود: کمترین میزان سرمایه‌گذاری، حداقل زمان برای رسیدن به تولید، حمایت دولت و بخش خصوصی از صنعتگران می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

او از اشغال ۹۵ درصدی بانوان در بخش صنایع‌دستی شهرستان زرند خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر از بانوان این شهرستان در  بخش صنایع‌دستی فعالیت دارند که در کنار انجام امور زندگی، به کسب درآمد هم می‌پردازند.

اسلامی ادامه داد: هم‌ اکنون شهرستان زرند در برخی از رشته‌ها مانند پته‌دوزی دارای بیشترین تعداد صنعتگر است و بخش عمده‌ای از بازار پته استان را نیز در دست دارد.

او در پایان از خریداران  و گردشگران درخواست کرد که در زمان خرید یا سفارش پته‌، حتما به فروشگاه‌های مجاز که از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی مجوز دریافت کردند مراجعه کنند.

انتهای پیام




بازار پته استان کرمان در دست زرندی ها/ تحقق اشتغالزایی در بخش صنایع دستی

منبع: ایـسنا
? بازار پته استان کرمان در دست زرندی ها/ تحقق اشتغالزایی در بخش صنایع دستی