بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی است

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با پیشنهاد اینکه در بازار اپلیکیشن و فناوری ها در رابطه با سالمندان کار تعریف کنید، اظهار کرد: بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی هست علاوه برآنکه یک اقدام انسانی و عاطفی نیز خواهد بود. “علی زینی وند” پیش از ظهر امروز ۱۱ مهرماه در جلسه […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با پیشنهاد اینکه در بازار اپلیکیشن و فناوری ها در رابطه با سالمندان کار تعریف کنید، اظهار کرد: بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی هست علاوه برآنکه یک اقدام انسانی و عاطفی نیز خواهد بود.

“علی زینی وند” پیش از ظهر امروز ۱۱ مهرماه در جلسه شورای سالمندی استان کرمان گفت: به لحاظ جمعیتی در طول چند دهه گذشته با فراز و فرودهایی مواجه بوده ایم و چون براساس برنامه ریزی دقیق و سیاست گذاری حساب شده که منجر به تولید گفتمان باورپذیرتر و دقیق تر در جامعه می شد، حرکت نکرده ایم.

وی افزود: اکنون به لحاظ دیدگاه ها در جامعه در بحث جمعیت به وضعیت پارادوکسیکال مواجه هستیم و این دلیل ورود مقام معظم رهبری به موضوع سیاست های جمعیتی شد و دستور تدوین سیاست های کلی جمعیت را دادند.

استاندار کرمان بیان کرد: باورپذیری در حوزه جمعیتیِ راهبردی در این زمینه برای کشور فراهم نشده است.

وی جمعیت جوان را یک فرصت برای کشورها دانست و بیان کرد: در سال های پایانی اوج جوانی جمعیت(پنجره جمعیتی) کشور هستیم.

زینی وند با تبیین تاثیر سیاست کنترل جمعیتی در کشور بیان کرد: اکنون نامتوازنی در بعد خانوار داریم. در گذشته بعد بیشتر خانوارهای حدود ۹ نفر بوده است.

وی با اشاره به تغییرات مسائل فرهنگی، سبک زندگی و … که منجر به کاهش بعد خانوار ایرانی در دهه های اخیر شده، در ادامه از پیامدهای تک فرزندی سخن به میان آورد و اظهار کرد: متاسفانه بیشتر نسل جدید ما خاله، دایی، عمه و عمو ندارند و این از لحاظ روانی، عاطفی و اجتماعی بر نسل ما تاثیرات عمیقی خواهد گذاشت.

استاندار  کرمان با انتقاد از عدم استفاده بهینه از فرصت پنجره جمعیتی کشور، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از جوامع، استان ها و شهر جمعیت جوان را نه تنها جمعیت پویا و پرپتانسیل محسوب نکرده بلکه آنها را به دلیل عدم ایجاد شغل، رفاه و … به عنوان سربار جامعه نگاه می کردیم و خیلی از انرژی جوانانمان استفاده نکردیم.

وی بیان کرد: روند کاهش بعد خانوار همچنان ادامه دارد و همه جامعه از لحاظ فرزندآوری و بعد خانوار در حال شبیه هم شدن است.

زینی وند این تغییرات بعد خانواری را شبیه یک زلزله فرهنگی، تمدنی، روانشناختی و اجتماعی دانست و بیان کرد: جامعه در حدود ۱۰ تا ۲۰ سال آینده پیر می شود و متاسفانه این جمعیتی که در چند سال آینده سالمند می شوند را سالم پیر نکردیم و این جامعه پیر، جامعه ای است که با امراض و روحیات مختلف ناشی از تغییر سبک زندگی پیر می شود.

استاندار کرمان با تاکید برآنکه جمعیت شناسان از جامعه سالمندی کشور نگران هستند، تصریح کرد: برای موضوع سالمندی جمعیت کشور می توان برنامه ریزی دقیق و مناسب کرد.

ویبر لزوم تلنگر زدن به جامعه تاکید کرد و افزود: باید سیاست گذاران برنامه های خود را براساس سالمند بودن جامعه تدوین کنند به طور مثال به شهرداران باید گفته شود که این مبلمان شهری پاسخگوی نیاز جامعه ۱۰ سال آینده نیست.

وی با پیشنهاد اینکه در بازار اپلیکیشن و فناوری ها در رابطه با سالمندان کار تعریف کنید، اظهار کرد: بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی هست علاوه برآنکه یک اقدام انسانی و عاطفی نیز خواهد بود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در سیاست گذاری و برنامه ریزی باید به بحث سالمندی جدی بنگریم. همچنین زمینه بیشتری برای فرزندآوری فراهم کنیم.

انتهای پیام




بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی است

منبع:ایـسنا
? بازاری که در رابطه با سالمندان کار تعریف کند، بازار پردرآمدی است