بارندگی به آثار تاریخی استان کرمان خسارت جدی وارد نکرده است

فت فتو/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های روزهای اخیر در برخی از شهرستان‌های استان گفت: این بارندگی‌ها تا این لحظه به آثار تاریخی شهرستان‌ها خسارت جدی وارد نکرده و موجب تخریب آنها نشده است. مجتبی شفیعی امروز هشتم مردادماه اظهار کرد: با توجه به ماهیت آسیب‌پذیر بودن […]

فت فتو/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به بارندگی‌های روزهای اخیر در برخی از شهرستان‌های استان گفت: این بارندگی‌ها تا این لحظه به آثار تاریخی شهرستان‌ها خسارت جدی وارد نکرده و موجب تخریب آنها نشده است.

مجتبی شفیعی امروز هشتم مردادماه اظهار کرد: با توجه به ماهیت آسیب‌پذیر بودن ابنیه تاریخی، آسیب‌های مختصر و جزئی در برخی از بناهای تاریخی شاخص استان کرمان گزارش شده است.

وی افزود: پایش و بازدید آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در تمام شهرهای استان کرمان انجام شده و گزارش تکمیلی در خصوص آثار و ابنیه تاریخی موجود در روستاهایی که مسیر دسترسی به آنها مسدود شده، در روزهای آینده اعلام می‌شود.

شفیعی در توصیه‌ای به مالکان بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: مالکان بناهای تاریخی و ساکنان بافت تاریخی رسیدگی و هوشیاری لازم در خصوص حفاظت از بناهای تاریخی را داشته باشند.

انتهای پیام




بارندگی به آثار تاریخی استان کرمان خسارت جدی وارد نکرده است

منبع: ایـسنا
? بارندگی به آثار تاریخی استان کرمان خسارت جدی وارد نکرده است