بارش‌های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت‌های کرمان

سیرجان – رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود با اشاره به اینکه وضعیت بارش ها در کل کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است، گفت: تقریباً همه دشت های استان کرمان دچار بیلان منفی هستند. به گزارش فت فتو، هوشنگ ملایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات کشاورزان، تأمین آب مجتمع‌های کشاورزی در بخش […]

سیرجان – رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود با اشاره به اینکه وضعیت بارش ها در کل کشور تحت تاثیر تغییر اقلیم قرار گرفته است، گفت: تقریباً همه دشت های استان کرمان دچار بیلان منفی هستند.

به گزارش فت فتو، هوشنگ ملایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات کشاورزان، تأمین آب مجتمع‌های کشاورزی در بخش طیور و تأمین آب صنایع و شهرک‌های صنعتی در سفر به شهرستان سیرجان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: در این خصوص یکسری تصمیمات در شهرستان گرفته شد و مقرر شد در سطح استان نیز تصمیماتی گرفته شود و اگر نیاز باشد در سطح ملی هم جلساتی برگزار خواهیم کرد.

ملایی با اشاره به اینکه خط انتقال آب خلیج فارس تا سیرجان رسیده و تا استان یزد هم ادامه پیدا کرده است، افزود: با این اقدام ظرفیت خوبی در استان کرمان ایجاد شده و سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی در استان کرمان و یزد انجام شده است.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای طرح‌هایی که جنبه ایجاد اشتغال دارد به خصوص در بخش‌های صنعت و خدمات استفاده شود. برنامه داریم از این ظرفیت برای تأمین آب شرب و بخش صنعت استفاده شود.

ملایی در مورد وضعیت منابع آبی شهرستان سیرجان اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در دو دهه اخیر در کل کشور متأثر از تغییر اقلیم ایجاد شده است. تقریباً همه دشت‌های استان کرمان از جمله دشت سیرجان دچار بیلان منفی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک برنامه سازگاری با کم آبی در سطح ملی تشکیل شده است، افزود: در این خصوص مصوباتی برای استان کرمان داریم تا بتوانیم بین منابع و مصارف در دشت سیرجان تعادل ایجاد کنیم.

ملایی بیان کرد: امروز هم برنامه ریزی شد که از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی کشور برای استان کرمان در نظر گرفته شده به خوبی استفاده و برنامه‌های عملیاتی آن آغاز شود.

صبح امروز رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود در سفر به سیرجان ضمن بازدید از سد تنگوییه در جلسه بررسی مشکلات منابع آبی در سیرجان و راه‌های رفع مشکلات صنایع و معادن سیرجان در محل فرمانداری شرکت کرد.

کد خبر ۵۳۷۶۴۷۶




بارش‌های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت‌های کرمان

منبع:مــهر
? بارش‌های کشور تحت تأثیر تغییر اقلیم/ بیلان منفی در دشت‌های کرمان