ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت ثبات منطقه ایفا کرده است

به گزارش گروه سیاسی فت فتو، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه‌افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده که از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه نگران هستند، توصیف […]

به گزارش گروه سیاسی فت فتو، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه‌افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده که از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا کرده و بر همین اساس کشور‌های منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متأسفانه کشور‌های غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشور‌های منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.

خطیب‌زاده اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران براساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راه‌حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشور‌های منطقه می‌داند و از ابتکارات سازنده‌ای که در این زمینه ارائه شود، استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخلاف ادعا‌های بی‌پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان. پی. تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بهره‌مند خواهد بود.



ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت ثبات منطقه ایفا کرده است

منبع: خبــرگزاری دانشـجو
? ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت ثبات منطقه ایفا کرده است