ایران با زدن «عین‌الأسد» به صورت نظامی هیمنه آمریکا را درهم شکست

ایران اسلامی دوبار هیمنه پوشالی آمریکا را یکبار به صورت اجتماعی با ایجاد انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی و بار دوم با حمله نظامی به عین‌الأسد در هم شکست. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق «عین‌الأسد» نام دارد. پایگاه نظامی «عین الاسد» […]

ایران اسلامی دوبار هیمنه پوشالی آمریکا را یکبار به صورت اجتماعی با ایجاد انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی و بار دوم با حمله نظامی به عین‌الأسد در هم شکست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان؛ یکی از ۱۴ پایگاه نظامی آمریکا در کشور عراق «عین‌الأسد» نام دارد.

پایگاه نظامی «عین الاسد» در واقع یک فرودگاه برای نیرو‌های نظامی است و به واسطه اینکه مسیر اصلی دسترسی نیرو‌های نظامی آمریکا از خارج به داخل عراق و ارتباط با ۱۳ پایگاه نظامی دیگر آمریکا در عراق است، بسیار حائز اهمیت است.

پایگاه «عین‌الأسد» در اصل قادسیه نام داشت که در پایان ۱۹۹۰ ساخته شد و از سال ۲۰۰۳ در اشغال آمریکایی‌ها قرار گرفت، این پایگاه بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا در عراق و مهم‌ترین پایگاه ارتش آمریکا برای ترابری و تأمین سوخت است.   

اینکه چرا در خصوص این پایگاه نظامی، اطلاعاتی با جزئیات داده می‌شود، این است که ایران به خون‌خواهی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی توسط سران آمریکا که در فرودگاه بغداد بود، «عین‌الأسد» را موشک باران کرد.

ایران با موشک‌باران عین‌الأسد آمریکا را گوش‌مالی داد

حاج‌قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا و در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید، در این حمله علاوه بر سردار سلیمانی، فرمانده حزب‌الله عراق (ابومهدی المهندس)، قائم مقام بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و ۱۰تن از سربازان عراقی نیز به شهادت رسیدند.

ایران نیز در اولین اقدام درست در ساعت ۱:۲۰ روز  ۱۸ دی ۱۳۹۸ ایران با شلیک ده‌ها موشک بالستیک از کرمانشاه به سمت پایگاه عین‌الأسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق پاسخ سختی به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد داد.

شاید برای همه سئوال باشد چرا ایران به پایگاه نظامی حمله کرد، نه به کشور آمریکا که البته سئوال درستی است اما اینکه چرا ایران وارد جنگ نشد و نزدیکترین پایگاه نظامی آمریکا را زد باید، گفت: طبق قوانین بین‌الملل هرجا پایگاه نظامی اعم از حدوث در خشکی(پایگاه نظامی) و یا دریا(ناو جنگی) باشد، عملاً خاک کشور محسوب می‌شود و هرگونه اقدام علیه آن، علیه کشور تابع محسوب می‌شود، اما ایران این قانون را به واسطه حرکت تروریستی رئیس‌جمهور آمریکا انجام دادف ضمن اینکه آب هم از آب تکان نخورد.

آمریکایی که برای حادثه یازده سپتامبر تمام کشورهای مسلمان را متهم و بودجه جنگی خود را افزایش داده و به افغانستان حمله کرد و آنجا مستقر شد، نتوانست در مقابل این حرکت رسمی ایران حتی قدمی بردارد و حتی از  وضعیت این پایگاه بعد از موشک‌باران اطلاعاتی در جهان منتشر کند.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز بعد از عملیات «عین‌الاسد» عنوان کرده بود؛ «بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که تیری علیه آمریکا شلیک شود و کشوری مسئولیت آن را بپذیرد».

در آستانه روز انتقام‌گیری ایران از آمریکا به واسطه ترور شخصیت عزیزی چون سردار دل‌ها درست بعد از اقدام تروریستی که چند روز پیش در کرمان توسط عُمال همین دول مستکبر در گلزار بین‌المللی شهدای کرمان رقم خورد با کارشناسان و تحلیلگرانی در این خصوص به صحبت نشستیم.

موشک‌باران «عین‌الأسد» یک حمله کاملاً نظامی بود

علیرضا نادری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» عنوان کرد: عین‌الأسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا بود  که به دنبال شهادت حاج‌قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی؛ از سوی ایران مورد حمله قرار گرفت.

رئیس شورای شهر کرمان با بیان اینکه انتقام اصلی خون حاج‌قاسم از عین‌الأسد نبود، عنوان کرد: موشک‌باران این پایگاه جزئی از گوش‌مالی ایران به نیروهای آمریکایی بود و اهمیت این مسئله در این است که در دنیا آمریکا به عنوان یک قدرت بلامنازع که هیچ‌کس قدرت رویارویی با او را نداشته و کسی حتی اجازه ندارد نگاه چپ به او بکند، در دنیا مطرح بود.

دانشجوی کرمانی که در عملیات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران نیز شرکت داشته عنوان کرد: تمام کشورهای دنیا هیمنه آمریکا را این‌گونه می‌بینند که حق اعتراض و حتی تحدی به او را چون قوی است، ندارند.

نادری اذعان کرد: انقلاب ایران از همان ابتدا در مقابل آمریکا ایستاد و اولین رویارویی‌اش  با او در بحث اشغال لانه جاسوسی در ایران بود که هیمنه آمریکا را در هم شکست، و دومین‌بار هم در عملیات نظامی عین‌الأسد، ایران این پوشالی بودن قدرت آمریکا را به جهان نشان داد.

رئیس شورای شهر کرمان اذعان کرد: عملیات اشغال لانه جاسوس نظامی نبود اما عین‌الأسد، به تمام معنا نظامی بود، زیرا موشک‌باران یک پایگاه نظامی یک اعلان جنگ واقعی در عصر نظامی بود، اما آمریکایی که قدرت پوشالی خودش را خیلی بزرگ جلوه داده و به دنیا القاء کرده بود که ما خیلی توانمندیم و کارهایی می‌توانیم انجام دهیم که کسی جرأت ندارد، سراغ ما بیاید و با این تبلیغات عملاً دیگران را از میدان بدر می‌کرد با موشک‌باران قوی‌ترین پایگاه نظامی‌اش مورد هدف قرار گرفت اما هیچ غلطی نتوانست بکند.

وی اذعان کرد: وقتی آمریکا در مقابل موشک‌باران پایگاه نظامی‌اش از سوی ایران هیچ غلطی نتوانست بکند و عملاً خفه شد، هیمنه پوشالی آمریکا درهم شکست و به دنبال آن نیز هیمنه اسرائیل هم درهم‌ شکست.

نادری ادامه داد: عملیات طوفان‌الأقصی در ادامه همین موشک‌باران ایران رخ داد زیرا وقتی هیمنه آمریکا بریزد و ترسی باقی نماند، جوانان مقاومت پا به میدان می‌گزارند که ماحصل آن شسکت مفتضاحانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه است.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه اسرائیل همه جا فریاد می‌زد که من ارتشی شکست‌ناپذیر هستم، اما غافلگیر شد و شکست خورد، گفت: هیمنه اسرائیل در دنیا شکسته شد و تمام افتخارات پوشالی اسرائیل مبنی بر شکست‌ناپذیری‌اش بر باد رفت.

وی اذعان کرد: حمله به غزه از سوی اسرائیل برای بازپس‌گیری آبروی ازدست رفته‌اش بود، و چون در مقابل نیروی غیور نظامی مقاومت ناتوان بود به بیمارستان‌ها و مردم بی‌دفاع یورش برد و این جنایات را فتحی برای خودش به دنیا نشان دهد.

نادری اضافه کرد: ارتشی که باید در میدان جنگ قدرت نظامی خود را نشان بدهد در سطح شهر به مردم عادی نشان می‌دهد و به جنگ زن و کودک مردم آمده است.

رئیس شورای شهر افزود: عملیاتی که در کرمان نیز رخ داد در همین راستا است و به خاک و خون کشدن کودکان بی‌دفاع و مظلوم هنر نیست و می‌دانیم که این تحرکات برای این است که شسکت‌های خود را در میدان نظامی جبران کنند، زیرا هیمنه اصلی آنها از بین رفته، پس دست به دامان عملیات‌های کور، تروریستی و انزجارآور می‌شوند که قطعاً شدنی نیست و شکستشان جبران نمی‌شود.
 

مواجه با عملیات صددرصد عین‌الأسد آمریکا را سردرگم کرد

مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان مطرح کرد: در تاریخ دوران ابرقدرتی آمریکا بی‌سابقه بوده که حمله‌ای با چنین گستردگی و خسارت به مواضع نظامی آنان صورت گرفته باشد که نه‌تنها طرف مقابل مسوولیت آن را پذیرفته و بلکه آنان را به انتقام‌های سخت‌تر از این نیز تهدید کرده باشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: شاید نهایت پیش‌بینی آنان از انتقام ایران انجام یک سری اقدامات کوچک در کشورهای محور مقاومت بوده باشد اما مواجهه سهمگین با یک عملیات صددرصد موفق که همه اهداف حمله را دربر داشته باشد موجبات سردرگمی و دستپاچگی سران ایالات متحده آمریکا را در پی داشت.

وی افزود: برای ابرقدرتی که رقمی حدود ۷هزار میلیارد دلار هزینه کرده باشد اما برای بازدید رئیس جمهورش از پایگاه نظامی خود مجبور به سفر مخفیانه و شبانه باشد شرمساری و سرافکندگی بزرگ‌تر از آن نمی‌توان تصور کرد.
این عضور عیئت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ادامه داد: جالب این که آمریکایی‌ها نه درحین عملیات و نه بعد از آن هیچ‌گاه نتوانستند اقدام مقابله جویانه دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، هرچند که رئیس‌جمهور آمریکا بلافاصله تهدید کرده بود که۵۲ مواضع فرهنگی ایران را در دستور کار برای حمله هوایی قرار داده اما این تهدید توخالی هیچگاه رنگ واقعیت پیدا نکرد، چرا که می‌دانستند ادامه این کشمکش با جمهوری اسلامی ایران آنان را در یک باتلاق پشیمان‌کننده خواهد انداخت.
 

ایران برای اولین‌بار مهندسی قدرت را با زدن عین‌الأسد به‌هم زد

حجت‌الاسلام روح‌الله زمزم‌زاده نیز در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی نذیر کرمان عنوان کرد: بعد از شهادت حاج‌قاسم و بعد از پیام مقام معظم‌رهبری مبنی بر «انتقام سختی که از قاتلین حاج قاسم خواهیم گرفت»؛ همه منتظر بودند تا ببیند که چه اتفاقی خواهد افتاد.

مدیر حوزه علمیه صالحیه کرمان ادامه داد: اتفاقی که روی داد نه از نظر کیفیت نظامی بلکه از نظر اصل عملیات مهم بود، زیرا برای اولین‌بار در منطقه بعد از جنگ جهانی دوم یک پایگاه آمریکایی مورد حمله قرار گرفت.

وی اذعان کرد: حمله به پایگاه نظامی عین‌الأسد در مخیله آمریکایی‌ها هم نمی‌گنجید که ایران این جرأت را داشته باشد از داخل خاک خودش با موشک‌های دوربرد ساخت داخلی‌اش پایگاه آنها را مورد اصابت قرار بدهد و به آن رسماً حمله کند و البته که تلفات و خسارات زیادی هم از آنها بگیرد.

زمزم‌زاده تأکید کرد: اگر امروز ما می‌بینیم که گروه‌های مقاومت به حمایت از مردم غزه همه پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منظقه ناامن کرده‌اند، این بر می‌گردد به آن رشادتی که رزمندگان اسلام در حمله به پایگاه نظامی عین‌الأسد انجام داده‌اند، است،  که امیدواریم با ازبین بردن کامل این پایگاه‌ها باعث امنیت بیشتر در منطقه شوند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




ایران با زدن «عین‌الأسد» به صورت نظامی هیمنه آمریکا را درهم شکست

منبع:آرمـان
? ایران با زدن «عین‌الأسد» به صورت نظامی هیمنه آمریکا را درهم شکست