ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان، در نشست علنی امروز – سه شنبه چهارم اردیبهشت – مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند. محمدباقر قالیباف در […]

به گزارش گروه سیاست نذیر کرمان، در نشست علنی امروز – سه شنبه چهارم اردیبهشت – مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به این طرح را رفع کردند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس در جریان بررسی این طرح گفت: پیش از این به اشتباه گفته می‌شد که مالیات بر سوداگری به دنبال گرفتن مالیات از ۹۰ درصد مردم است حال آنکه این طرح، اخذ مالیات از سوداگران را دنبال می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سوداگر کسی است که با نیت سوءاستفاده وارد بازار می‌شود و حجم وسیعی از ارز و طلا و خودرو را خریداری کرده تا به عنوان مثال سه ماه بعد به چند برابر قیمت فروخته و سود ببرد که در صورت تصویب، اجرای این طرح مانع از این کار می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقعیت تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند آن هم مربوط به کسانی است که مالیات نمی‌دهند و فقط سودهای کلان برده و از شرایط سخت تورمی سوء‌استفاده می‌کنند.

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در تیرماه ۱۳۹۹ اعلام وصول شد، سپس در کمیسیون صنایع و معادن و مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت و در تاریخ ۱۶ شهریور همان سال تصویب شد.در ادامه طرح یاد شده به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد.

این کمیسیون نیز پس از بحث‌ و بررسی و انجام اصلاحاتی گزارش شور اول را در تاریخ ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ به تصویب رساند و کلیات این طرح در ۵ خرداد ۱۴۰۰ به تصویب مجلس رسید. این طرح بعد از چندین بار آمد و رفت بین مجلس و شورای نگهبان در نهایت امروز – چهارم اردیبهشت – مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات شورای نگهبان به این طرح رفع شد.

انتهای پیام/




ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آنـــا
? ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد