ایجاد ۶۰۹۸ شغل جدید از محل اجرای پروژه‌های پیشران توسعه کرمان در سال جاری

نذیر کرمان/کرمان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۶۰۹۸ فرصت جدید شغلی در سال جاری از محل اجرای ۶۵ پروژه پیشران توسعه استان ایجاد خواهد شد که کل سرمایه‌گذاری این طرح‌ها تا پایان سال ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان خواهد بود. محمدرضا وحیدی عصر امروز ۲۷ خرداد ماه در جلسه شورای توسعه […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: ۶۰۹۸ فرصت جدید شغلی در سال جاری از محل اجرای ۶۵ پروژه پیشران توسعه استان ایجاد خواهد شد که کل سرمایه‌گذاری این طرح‌ها تا پایان سال ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان خواهد بود.

محمدرضا وحیدی عصر امروز ۲۷ خرداد ماه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و رشد ۸.۲ درصدی اقتصادی، ۱۰ برنامه در استان کرمان تدوین شده که باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی استان به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه روند اجرای برنامه‌ها هر سه ماه یک بار رصد خواهد شد، افزود: یکی از برنامه‌ها، پروژه‌های سفر ریاست جمهوری است و مدیران استان باید آنها را از طریق وزارتخانه و دستگاه‌های ملی پیگیری کنند و رئیس جمهور نیز بر این مسئله تاکید داشت.

وحیدی با اشاره به پروژه‌های پیشران بخش خصوصی شامل پروژه‌های راهبران توسعه(شرکت‌های بزرگ اقتصادی) و طرح‌های معرفی شده توسط دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: فعال سازی واحدهای راکد و تکمیل زنجیره تولید، بهبود فضای کسب و کار، احصاء فرصت‌های سرمایه‌گذاری و خلق منابع مالی، توسعه صادرات و بازاریابی، اقتصاد دیجیتال، ارتقاء بهره وری و … از جمله ۱۰ برنامه اجرایی استان کرمان در سال جاری است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گفت: در سفر رئیس جمهور ۳۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تامین اعتبار ۱۵۹ مورد از پروژه‌ها باید از منابع عمومی و سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات استانی محقق شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان از مصوبات سفر در سال اول باید توسط سازمان برنامه و بودجه، استان و دستگاه‌ها تامین اعتبار می‌شد، افزود: در سال گذشته ۷۸ درصد این عدد محقق شد و در سال دوم برای تامین اعتبارات استان برنامه ریزی خواهیم کرد تا ۱۰۰ درصد برای دو سال محقق شود.

وحیدی در ادامه بیان کرد: در سند آمایش کشور، کرمان به استان‌های هدف گردشگری در کنار یزد، اصفهان و فارس قرار گرفته و باید در هر شهرستان بناهای تاریخی شاخص هر برای رسیدن به اهداف سند آمایش در دستور کار قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: ۶۰۹۸ فرصت جدید شغلی در سال جاری از محل اجرای ۶۵ پروژه پیشران توسعه استان ایجاد خواهد شد که کل سرمایه‌گذاری این طرح‌ها تا پایان سال ۲۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام




ایجاد ۶۰۹۸ شغل جدید از محل اجرای پروژه‌های پیشران توسعه کرمان در سال جاری

منبع: ایـسنا
? ایجاد ۶۰۹۸ شغل جدید از محل اجرای پروژه‌های پیشران توسعه کرمان در سال جاری