ایجاد زیست‌بوم فناوری با همراهی علم و صنعت رقم می‌خورد

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید گفت: دانشگاه در کنار صنعت‌گران شهرک صنعتی مردم پایه می‌تواند نقش کلیدی در تحقق اهداف زیست بوم فناوری در این مرکز رشد دارد. محمدحسین دهقان در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان به بازدید روئسای دانشگاه شهید باهنر کرمان از شهرک مردم پایه سدید خبر داد و گفت: حجت […]

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید گفت: دانشگاه در کنار صنعت‌گران شهرک صنعتی مردم پایه می‌تواند نقش کلیدی در تحقق اهداف زیست بوم فناوری در این مرکز رشد دارد.

محمدحسین دهقان در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان به بازدید روئسای دانشگاه شهید باهنر کرمان از شهرک مردم پایه سدید خبر داد و گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسن عسکری رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر اکبر نظری معاون اداری، مالی و مدیریت منابع، دکتر علیرضا سعیدی سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری، دکتر اسماعیل شریفیان معاون دانشجویی و دکتر وحید میرزایی مدیرکل حوزه ریاست ضمن بازدید از این مجموعه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری نیز منجر شد.

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید کرمان افزود: این شهرک از سال ۹۳ فعالیت های خود را در جهت گرفتن مجوزات لازم اعم از پروانه تاسیس، مجوزتغییرکاربری، سند ثبتی تک برگ آغاز کرد و با تلاش بی‌وقفه خود را به‌عنوان اولین شهرک صنعتی خصوصی جنوب شرق کشور ثبت کرد و در سال ۹۷ موفق به اخذپروانه بهره برداری گردید.

وی ادامه داد: به لطف خداوند این شهرک در سال ۹۸ به عنوان شهرک صنعتی نمونه کشور از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب گردید، با توجه به جوان و پویا بودن تیم هیات مدیره این شهرک صنعتی زیر ساخت‌ها در حال اتمام هستند و امید است تا چند سال آینده نزدیک به ۹۰۰ واحد صنعتی در این شهرک احداث و زمینه اشتغال بیش از  ۴۰۰۰نفر ایجاد شود.

دهقان تاکید کرد: اکنون بیش از ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم در شهرک صنعتی سدید در شرکت‌هایی چون: تولید فرآورده‌های کنجد، تولید کره پسته، بسته‌بندی آرد، تولید کلید‌های فشار متوسط، دستگاه اندازه‌گیری دقیق و … مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از این واحد‌ها کسب روزی می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره شهرک صنعتی سدید خاطر نشان کرد: شهرک سدید در سال ۱۴۰۱ با ایجاد مرکز رشد الگویی و تصویب پهنه فن‌آوری، در راستای مردمی کردن اقتصاد دانش‌بنیان قدم نهاد  و در تلاش است تا با ایجاد زیست‌بوم فن‌آوری به افزایش محصولات دانش‌بنیان کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه باهنر، علی معینی رئیس هیت مدیره شهرک صنعتی سدید ، پس از بیان نقش کلیدی دانشگاه در تحقیق اهداف زیست بوم فناوری سدید ، شیوه‌های همکاری متقابل بین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شهرک صنعتی سدید در قالب مرکز رشد را نیز مورد بررسی قرار داد که مفاد اولیه انعقاد تفاهم نامه تدوین شد.

انتهای خبر/ طهماسبی




ایجاد زیست‌بوم فناوری با همراهی علم و صنعت رقم می‌خورد

منبع:آرمـان
? ایجاد زیست‌بوم فناوری با همراهی علم و صنعت رقم می‌خورد