ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی از محل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان امسال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دیده شده که این پروژه‌ها ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کنند. به گزارش فت فتو از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان امروز در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی […]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان امسال برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی دیده شده که این پروژه‌ها ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کنند.

به گزارش فت فتو از کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان امروز در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۱ در ارائه گزارش وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان دنبال می‌شود و هدفگذاری پیشرفت فیزیکی برای آنها تا پایان سال جاری ۸۱ درصد برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال و شروع تدوین پروژه‌ها متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد بوده است، ادامه داد: هدف‌گذاری پیشرفت فیزیکی پیش‌بینی شده تا پایان آبان‌ماه سال جاری ۵۹ درصد بوده که ۵۷ درصد تحقق پیدا کرده و عملکرد قابل قبولی است. 

رودری با برشمردن اهمیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ۴۴٫۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها انجام شده بود و طبق هدفگذاری صورت گرفته بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای امسال پروژه‌ها دیده شده که ۱۶ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۱۳ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌کنند که تاکنون ۶۴۰۰ مورد آن محقق شده است. 

رودری ابراز داشت: پروژه‌های اقتصاد به لحاظ تولید ویژگی مهمی دارند و ارزش افزوده پایداری را برای استان به‌واسطه مولد بودن رقم می‌زنند. 

وی بیان کرد: برای تحقق ۷٫۷ درصدی نرخ رشد اقتصادی در استان کرمان ۹۱ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی و سرمایه‌گذاری نیاز است که ۳۹۶ پروژه اقتصاد مقاومتی استان ۳۵ درصد آن را تامین خواهد کرد. 

رودری همچنین گفت ۹۵ درصد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به لحاظ سرمایه‌گذاری مربوط به بخش خصوصی هستند و پیگیری و رصد و رسیدگی به مسائل و مشکلات در ستاد اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود. 

یک‌هزار میلیارد طرح معدنی جنوب کرمان دهه فجر آماده افتتاح است

مسلم مروجی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان گفت: کارخانه کنسانتره آهن جنوب کرمان با ظرفیت بسیار خوب اشتغال ۱۵۰ نفر آماده افتتاح است و یک مگاوات کمبود برق دارند. 

وی با اعلام اینکه دستگاه‌های فاز دوم کنسانتره مس نیز کاملا نصب شده و ۵۰ نفر به اشتغال مجموعه اضافه می‌کند، گفت: با تامین ۵۰۰ کیلووات برق، این فاز از کارخانه وارد چرخه تولید می‌شود. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص پایانه صادراتی جنوب گفت: خط اول پایانه وارد چرخه شده و برای زیرساخت‌های آن در حال بررسی هستیم. 

مروجی ابراز داشت: راه احداث مس کرور نیز با تصویب ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حال پیشروی است. 

وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان طرح معدنی در جنوب استان کرمان بهمن‌ماه امسال آماده افتتاح داریم. 

وی ابراز کرد: احداث کنسانتره کرومیت در فاریاب مشکل واردات ماشین‌آلات را دارد که در حال مذاکره برای حل مسئله هستیم. 
پایان پیام/۸۰۰۱۷/ ب





ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی از محل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کرمان

منبع: فــارس
? ایجاد بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی از محل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کرمان