ایجاد اختلاف بین مذاهب از روش های تضعیف اراده و عزم ملی است

در گزارش زیر به مناسبت هفته وحدت به بازخوانی بینات مقام معظم رهبری در خصوص اقوام و مذاهب مختلف در کشور پرداخته ایم. به گزارش فت فتو؛ در ایام هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) قرار داریم.به همین مناسبت به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقوام و مذاهب پرداخته ایم. رهبر فرزانه […]

در گزارش زیر به مناسبت هفته وحدت به بازخوانی بینات مقام معظم رهبری در خصوص اقوام و مذاهب مختلف در کشور پرداخته ایم.

به گزارش فت فتو؛ در ایام هفته وحدت میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) قرار داریم.به همین مناسبت به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقوام و مذاهب پرداخته ایم.

رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت چهارهزار شهید استان گلستان فرمودند” امروز پولهایی که خرج میشود برای ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی و بین سنّی و شیعه و به قول فرنگی‌ها اتاقهای فکر -که می‌نشینند و فکر میکنند و طرّاحی میکنند و برنامه‌ریزی میکنند- اگر تشریح بشود برای مردم، واقعاً مردم تعجّب خواهند کرد که این همه کار دارد میشود برای اینکه دو نفر مسلمان که یکی سنّی یا یکی شیعه است، پهلوی همدیگر ننشینند، با هم حرف نزنند، باهم قهر باشند، باهم دشمن باشند، علیه هم سلاح بکشند. علی‌رغم همه‌ی اینها در ایران اسلامی درست به‌عکس آنچه آنها خواسته‌اند، اتّفاق افتاده است”.

ایشان افزودند: مردم گلستان یک همزیستی مطلوب و موثّری را در بین اقوام و مذاهب -در گرگان، در منطقه‌ی گلستان و ترکمن‌صحرا- دارند ارائه میکنند که اینها خیلی مهم است. (۱۵/۰۹/۱۳۹۵)

مقام معظم رهبری در دیدار کارکنان و خانواده‌های نیروهای دریایی ارتش و سپاه با رهبر انقلاب در بندرعباس با اشاره به شگردهای گوناگون دشمنان برای ایجاد یأس و ناامیدی در ملت‌ها و تضعیف اراده ملی آنان، ترویج مواد مخدر با اهداف پنهان سیاسی، و دامن زدن به اختلافات درونی را از جمله شیوه‌ها و طراحی‌ها برشمردند و تأکید کردند: ایجاد اختلاف میان قومیت‌ها و مذاهب گوناگون، میان جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف از جمله روشهای تضعیف اراده و عزم ملی است اما ملت ایران بر همه حیله‌ها و مکرهای دشمنان فائق آمده و برگزاری جلسه‌ای با حضور نیروهای دریایی ارتش و سپاه و خانواده های آنان، نمونه ای از همدلی و صمیمیت میان ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا» خاطرنشان کردند: امروز مخاطب این سخن الهی آحاد ملت ایران بویژه مسئولان، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، اقوام، و مذاهب گوناگون کشور هستند و همه باید با چنگ زدن جمعی به ریسمان الهی، پرهیز از اختلاف را وظیفه ملی و دینی خود بدانند.(۰۱/۰۵/۱۳۹۰)

رهبر حکیم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ با برشمردن مراتب وحدت، پایین‌ترین مرتبه و اولین قدم در اتحاد دنیای اسلام را «پرهیز جوامع، دولتها، اقوام و مذاهب اسلامی از تعرض و ضربه زدن به یکدیگر» و «اتحاد در مقابل دشمن مشترک» خواندند و گفتند: در مراتب بالاتر، کشورهای اسلامی باید با یکدیگر در علم، ثروت، امنیت و قدرت سیاسی در جهت دستیابی به تمدن نوین اسلامی هم‌افزایی و تلاش کنند که جمهوری اسلامی نیز همین نقطه یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی را هدف نهایی خود قرار داده است.(۲۴/۰۸/۱۳۹۸)

مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام در روز عید سعید فطر عنوان کردند” ما کشوری هستیم که ملت بزرگ و یکپارچه‌ی ما از اقوام و مذاهب گوناگون تشکیل شده است. سعی دشمنان این ملت همیشه این بوده است که انگیزه‌های قومی را، انگیزه‌های مذهبی را، انگیزه‌های فرقه‌ای را، و در برهه‌ی سیاسی شدن ملت ایران، انگیزه‌های سیاسی و جناحی را بر این حس اتحاد کلمه غلبه بدهد و تا امروز نتوانسته است؛ اقوام ما در کنار یکدیگرند، مذاهب گوناگون در کنار یکدیگرند. آنها خیلی تلاش کرده‌اند”.(۲۱/۰۷/۱۳۸۶)

دفتر رهبر معظم انقلاب در اطلاعیه ای در تقدیر از مردم شریف استان کرمانشاه بیان شده بود” کرمانشاه، “سینه ستبر” ایران زمین، سرزمین پرافتخار محب اهل بیت علیهم السلام و مهد “جوانمردی، دلاوری و پهلوانی”، خطه با برکت “صبر، مقاومت، ایستادگی و ایثار” و دیار مصفای”سلحشوری و وفاداری” در روزهای اخیر، در استقبال و میهمان‌نوازی از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روزهایی شکوهمند و به یادماندنی سپری کرد و وحدت عزتمندانه اقوام و مذاهب، این حقیقت ناب را متجلی ساخت که همه اقوام ایرانی اجزای پیکره‌ی عظیمِ ملتِ مقتدری هستند که با “اتحاد و حضور و آگاهی” آینده درخشان این سرزمین قهرمان‌پرور و سرافراز را تضمین کرده‌اند”.(۲۹/۰۷/۱۳۹۰)

آیت الله خامنه ای در دیدار با اقشار مختلف مردم فرمودند” ممکن است زبانها و مذاهب مختلف باشد امّا اهداف عالی این ملّت یکسان است؛ همه میخواهند ایران عزیز را به‌عنوان الگوی یک کشور اسلامی به دنیا معرّفی کنند”.(۱۱/۰۵/۱۳۹۵)

رهبر فرزانه انقلاب در  مراسم بیست‌ و ششمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) گفتند” یکی از خطوط اصلی تفکّر امام و راه امام و خطّ امام  مسئله‌ی وحدت ملّی است و توجّه به توطئه‌های تفرقه‌افکن؛ چه تفرقه‌ی بر اساس مذهب، شیعه و سنّی؛ چه تفرقه‌ی بر اساس قومیّتها، فارس و عرب و ترک و کرد و لر و بلوچ و امثال اینها. تفرقه‌افکنی یکی از سیاستهای قطعی دشمن بود و امام بزرگوار ما از اوّل بر روی وحدت ملّی و اتّحاد آحاد ملّت، یک تکیه‌ی کم‌نظیر داشت که این یکی از خطوط است. امروز ما این خط را هم باید دنبال بکنیم در داخل کشور، خواهران و برادران از اقوام مختلف، از مذاهب گوناگون، در کنار هم یدِ واحده تشکیل بدهند – همچنان‌که بحمدالله تا امروز بوده است – نگذارند دشمن نفوذ کند در قلمرو دنیای اسلام. (۱۴/۰۳/۱۳۹۴)

رهبر حکیم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند” مسئله ی وحدت، وحدت ملی، حفظ اتحاد؛ این جزو وظائف ما است… این را بایستی در همهی مناطق کشور همه بدانند؛ هم سنیها بدانند، هم شیعهها بدانند؛ نگذارند که این وحدتی امروز در بین کشور هست [از بین برود]؛ یکی از بخشها وحدت مذاهب شیعه و سنی و وحدت اقوام است. برجسته کردن خصوصیات قومی و دمیدن در آتش قومگرایی، کارهای خطرناکی است، بازی با آتش است؛ به این هم باید توجه بکنند.(۱۵/۱۲/۱۳۹۲)

انتهای پیام/م
 
 




ایجاد اختلاف بین مذاهب از روش های تضعیف اراده و عزم ملی است

منبع:آرمـان
? ایجاد اختلاف بین مذاهب از روش های تضعیف اراده و عزم ملی است