ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه رمضان، دهه‌ آخر این ماه است بنابراین این لحظات را قدر بدانیم. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه‌آرمان قطار ماه مبارک رمضان به ایستگاه آخر رسیده است، جلسات شیرین جزءخوانی، افطارهای ساده، سحرهای دلنشین، لحظات ناب دعا و مناجات و […]

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی ماه رمضان، دهه‌ آخر این ماه است بنابراین این لحظات را قدر بدانیم.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه‌آرمان قطار ماه مبارک رمضان به ایستگاه آخر رسیده است، جلسات شیرین جزءخوانی، افطارهای ساده، سحرهای دلنشین، لحظات ناب دعا و مناجات و الغوث الغوث‌های نیمه شب‌هایش رو به اتمام است.

به سراغ حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌زاده ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند رفتیم و با او به گفتگو نشستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قلی‌زاده با اشاره به فضیلت‌های ایام پایانی ماه مبارک رمضان بیان کرد: در روایات اسلامی رمضان ماهی که ابتدایش رحمت و میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم معرفی شده و تصریح شده است که درهای آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده می‌شوند و تا آخرین شب بسته نمی‌شوند؛ ماهی که خداوند در آن حسنات را می‌افزاید و گناهان را پاک می‌کند.

یکی از با فضیلت‌ترین ایام و لیالی، دهه آخر ماه مبارک رمضان است. طبق روایات وارد شده از اهل‌بیت (ع)، پیامبر اکرم (ص) این دهه را به اعتکاف گذرانده و به عبادت و شب زنده‌داری مشغول بودند، بنابراین توصیه می‌شود روزهای پایانی ماه مبارک را غنیمت بشماریم.

وی با بیان اقدامات فرهنگی صورت‌گرفته در ماه میهمانی خدا تصریح کرد: طرح قرآنی مسطورا ( سطر به سطر زندگی با آیه‌ها) اجرا شد که بیش‌از ۴۰۰۰ نفر از شهرستان زرند در این پویش قرآنی شرکت کردند. ۱۷۵ مبلغ و مبلغه در مناطق روستایی و شهری اعزام و نزدیک به ۱۴۰ نماز جماعت در مسجد، مراسمات و مناجات‌خوانی شبانه، مراسمات جزءخوانی قرآن و برپایی افطاری ساده در مساجد از جمله اقدامات فرهنگی بود.

قلی‌زاده ضمن خرسندی از حضور جوانان در برنامه‌های ضیافت الهی خاطرنشان کرد:  الحمدالله امسال حضور جوانان و نوجوانان در مساجد چشمگیر بوده که بر خود لازم می‌دانیم از دست‌اندرکاران این امر از جمله ائمه‌جماعت، هیأت امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج در مساجد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و خوش‌رویی پذیرای جوانان بوده‌اند تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: برخی از مبلغین اعزامی به روزه‌ اولی‌ها هدایایی جهت تشویق و ترغیب به این امر مبارک تقدیم می‌کردند و همایش روزه‌ اولی‌ها در شهرستان از جمله راه‌کارهای تشویق روزه‌ اولی‌ها بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند در پایان اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان تعداد ۱۴۰ نفر مبلغ و ۳۵ مبلغه به مساجد و تکایا شهرستان اعزام شدند.

انتهای‌خبر/زارعی 




ایام پایانی ماه رمضان را دریابید

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ایام پایانی ماه رمضان را دریابید