اورژانس بیمارستان پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است

نذیر کرمان/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: اورژانس پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن، تک بیمارستانی بودن شهرستان است. دکترعلی صدیقی امروز ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اورژانس پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن قرار گرفتن در جاده […]

نذیر کرمان/کرمان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: اورژانس پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن، تک بیمارستانی بودن شهرستان است.

دکترعلی صدیقی امروز ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اورژانس پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است که یکی از دلایل آن قرار گرفتن در جاده ترانزیتی و تک بیمارستانی بودن شهرستان بم است.

وی درباره بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم گفت: این بیمارستان مربوط به شرکت مادرتخصصی از زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت است و پیمانکار نیز توسط همین شرکت انتخاب شده و دانشگاه علوم پزشکی صرفاً در این پروژه بهره‌بردار است و هیچ گونه دخل و تصرفی در وضعیت عمران آن نداریم.

دکتر  صدیقی بیان کرد: سال گذشته این بیمارستان جزء مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کرمان قرار گرفت و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان بیمارستان در نظر گرفته شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: از اعتبار در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت بوده و ۲۵۰ میلیارد تومان دیگر آن از اعتبارات سازمان برنامه و بودجه است که با گذشت یک سال و نیم تنها ۱۲ درصد اعتبار یعنی حدود ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است .

وی افزود: این پروژه با قراردادی که پیمانکار دارد از لحاظ ساختمانی و بدون تجهیزات حدوداً با اختصاص۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تکمیل می‌شود و اگر ۵۰۰ میلیارد تومان سفر ریاست جمهوری تخصیص پیدا کند، پروژه ۹۰ درصد پیشرفت خواهد داشت.

صدیقی در ادامه با اشاره به برنامه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ۸۰ پروژه بهداشتی نیمه تمام در شهرستان‌های شرقی استان کرمان وجود دارد که برخی از این پروژه‌ها از سال ۹۴ تاکنون بلاتکلیف مانده و ۴۰ پروژه حتی در حد صفر است.

وی افزود: اولین برنامه ما در بحث‌های عمرانی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و طبق رایزنی‌های به عمل آمده تا پایان سال حدود ۴۰ پروژه از پروژه‌های بهداشتی نیمه تمام تکمیل می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: شهرستان بم به عنوان پایلوت پزشک خانواده شهری انتخاب شده که باید در سطح شهر ۳۰ پایگاه بهداشتی داشته باشیم و به ازای هر ۳۰۰۰ هزار شهروند بمی یک پایگاه بهداشتی به همراه یک تیم بهداشتی پزشک خانواده جهت ارائه خدمات مستقر شود .

وی گفت: تاکنون ۲۴ تیم بهداشتی تشکیل شده اما در برخی از مراکز جامع سلامت ما به دلیل کمبود فضا چهار تیم مستقر شده‌اند و در حال خدمات رسانی هستند و این تیم‌ها شامل پزشک خانواده، ماما، بهداشت خانواده، روانشناس و تغذیه می‌شود.

دکتر صدیقی عنوان کرد: در طرح سلامت خانواده به ازای هر کد ملی یک پرونده سلامت برای فرد تشکیل می شود و پزشک فرد مشخص و نظام ارجاع فعال می‌شود.

وی با اشاره به الحاق اورژانس بیمارستان پاستور بیان کرد: پروژه توسعه اورژانس پاستور ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبقه اول آن به پاستور الحاق پیدا می‌کند و طبقه دوم آن بخش آنژیوگرافی، اتاق عمل قلب و آی سی یو است که امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: با الحاق این اورژانس به بیمارستان پاستور ۷۵۰ متر به فضای کنونی اورژانس این بیمارستان اضافه و به یک اورژانس استاندارد تبدیل می‌شود.

وی در ادامه درخصوص خوابگاه دانشجویی اضافه کرد: خوابگاه دانشجویی در ارگ جدید در حال احداث است که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که اعتبارات آن از محل وام بانکی و منابع دانشگاه است.

انتهای پیام




اورژانس بیمارستان پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است

منبع: ایـسنا
? اورژانس بیمارستان پاستور بم جزء سه اورژانس شلوغ کشور است