اهدای عضو جوان عنبرآبادی به سه بیمار حیات دوباره بخشید

اعضای جوان ۱۸ ساله عنبرآبادی در جنوب استان کرمان که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار دیگر اهدا شده و به آن‌ها حیات دوباره بخشید. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان از رودبار جنوب، اهدای عضو عزیزترین فرد خانواده که کلی خاطره خوب با او داری ولی بخاطر یک اتفاق باید از او […]

اعضای جوان ۱۸ ساله عنبرآبادی در جنوب استان کرمان که دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار دیگر اهدا شده و به آن‌ها حیات دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان از رودبار جنوب، اهدای عضو عزیزترین فرد خانواده که کلی خاطره خوب با او داری ولی بخاطر یک اتفاق باید از او بگذری، در واقع چالش قلبی انسانیت را در زنده نگهداشتن دیگران به نمایش می‌گذارد.

ما انسان‌ها روحیه میل به زیبایی‌ها و خرسندی‌ها را در ذات خود بالقوه داریم و خواهان واکنش این چنینی از دیگران هستیم، رفتار مهربانانه به زعم خود و انتظار رفتاری فوق مهربانیت از دیگران را خواستاریم.
 
مهربانیتی که گاه دوست داری انجام بدهی ولی قلب، ساز دیگری می‌زند و در نگاه اطرافیان جلوه دیگری دارد که گاه مثبت و برخی مواقع دارای انرژی منفی است.
 
یکی از این مهربانی‌ها اهدای عضو است، هدیه‌ای که صرفا در راستای انسانیت و عاقبت بخیری است چرا که حتی فرد دریافت کننده را نمی‌شناسی چون در ردیف پرونده‌های طبقه بندی شده درمانی است.
 
پس از اتفاق ناگوار مرگ مغزی فردی از بستگان، دوستان و فامیل، مسلما خانواده و اطرافیان از صمیم قلب ناراحت و ‌غمگین می‌شوند، غم از دست دادن او را نمی‌توانند بپذیرند در حالیکه از نظر علم پزشکی و نظریه متخصصان، این بیمار قابل برگشت نیست مگر معجزه‌ای رخ دهد!

علی اصعر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در رابطه با این خبر افزود: محمدعلی ترکی ۱۸ ساله اهل عنبرآباد بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی و بامداد چهارشنبه به بیمارستان امام (ره) جیرفت انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه پیکر این جوان روز پنجشنبه هفته گذشته بعد از کسب رضایت خانواده برای اهدای عضو به کرمان اعزام شد اضافه کرد: با توجه به اینکه گیرنده مناسب در کرمان وجود نداشت، پیکر این جوان برای پیوند ۲ کلیه و کبد به بیمارستان شیراز انتقال داده شده و در آنجا پیوند برای سه بیمار انجام شد.

جیرفت ۲۳۸ کیلومتر و عنبرآباد ۲۵۲ کیلومتر با کرمان مرکز استان کرمان فاصله دارند.

انتهای خبر/پورحیدر




اهدای عضو جوان عنبرآبادی به سه بیمار حیات دوباره بخشید

منبع:آرمـان
? اهدای عضو جوان عنبرآبادی به سه بیمار حیات دوباره بخشید