اهداف اصلی برگزاری اجلاس سالیانه بسیج احصای مشکلات شهرستان

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی رئیس مجمع بسیج گفت: کار اصلی مجمع بسیج احصا مشکلات زادگاه شهید سلیمانی است. به گزارش راه آرمان ؛اجلاسیه مجمع بسیج با حضور جرجندی و بیرجندی از ستاد تخصصی اقشار سپاه ثارالله، امام جمعه رابر رئیس مجمع، فرماندار شهرستان نائب رئیس مجمع ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر […]

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی رئیس مجمع بسیج گفت: کار اصلی مجمع بسیج احصا مشکلات زادگاه شهید سلیمانی است.

به گزارش راه آرمان ؛اجلاسیه مجمع بسیج با حضور جرجندی و بیرجندی از ستاد تخصصی اقشار سپاه ثارالله، امام جمعه رابر رئیس مجمع، فرماندار شهرستان نائب رئیس مجمع ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر رئیس هیئت اندیشه ورز مجمع ، جانشین فرماندهی دبیر و بازرسی ناحیه ناظر مجمع و جمعی روسای هفت کارگروه مجمع، روسای ادارات، شورای تأمین شهرستان، نخبگان دانش آموز در سالن اجتماعات شهرستان رابر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه و رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر با تبریک  هفته وحدت گفت: پیغمبر بزرگوار اسلام، مظهر رحمت الهی است کسی واسطه خلق خدا نزد پروردگار عالم است چرا که خودش در اوج بخشش قرار داشت.

 
وی اظهار کرد:اجلاسیه مجمع بسیجیان شهرستان رابر در آذر ماه ۱۴۰۰تشکیل جلسه داد، سه سال و نه ماه قبل طرحی برای برطرف شدن مشکلات زادگاه شهید سلیمانی،طرح قرارگاه هیئت اندیشه ورز  در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: پنج کارگروه؛ کارگروه‌های اقتصادی، فرهنگی، زنان خانواده، تحقیقات و فناوری، آموزش و تربیت در راستای این مجمع شکل گرفت.
رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر عنوان کرد: کار این مجمع احصا مشکلات زادگاه شهید سلیمانی است که در هر پنج کارگروه جلسات خوبی تشکیل و مشکلات احصا شود.
 
وی ادامه داد: هر کار گروه ده مشکل از زادگاه شهید سلیمانی که اهم این مشکلات در جلسه هیأت اندیشه ورز بررسی شدند.

امام جمعه رابر گفت:مهمترین مصوبات در این پنج حوزه که بخشی از این طرح ها اجرایی  و بخشی در حال اجرا و بخشی هم مورد غفلت واقع شدند امید دارم  این مصوبات در جهت احصا از مشکلات زادگاه شهید سلیمانی اجرایی شود.

 
وی با اشاره به مصوبات  انجام گفت: هفت طرح توسط کارگروه ها به تصویب رسیده است.
 
علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر و رئیس هیات اندیشه ورز مجمع با اشاره به ساختار مجمع و نقش بسیج از نظر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: بسیج می تواند دستگاههای مسئول را هم در جهت دهی، هدف‌گذاری و عمل یاری دهد.
وی با اشاره به هفت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: اگر میخواهیم این پنج مرحله که از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی به تحقق تمدن نوین اسلامی برسیم در این هفت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب؛ علم، سبک زندگی، عزت در روابط خارجی و سایر موارد  باید کار شود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: اولین نهادی که در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نظریه پردازی و سند ارائه داده بسیج در کشور است.

انتهای پیام/

 
وی با بیان اینکه سند اعتلای ده ساله بسیج تدوین شده که در دو مرحله پنج ساله اجرایی می‌شود، افزود: نو گرایی، جوان سازی و آمادگی حضور در همه میدان هاست.
وی، کلید حل مسائل و مشکلات کشور و انجام کارهای بزرگ در مدت کوتاه را از اهداف سند اعتلای بسیج برشمرد.

علیرضا خواجه حسنی اظهار کرد: نقش

آفرینی در عرصه های هفت گانه بیانیه گام دوم، تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی و مردمی این از اصول سه راهبرد و هفت کارگروه سند اعتلای بسیج که ما را به تمدن نوین اسلامی می رساند.
 
وی با بیان تعریف مجمع بسیج گفت: مجمع بسیج؛ مجموعه ای از صاحب نظران، اندیشه ورزان و متخصصان بسیجی و انقلابی که برای تحقق تدابیر و سیاست های ابلاغی امامین انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و سند اعتلای بسیج به لحاظ ویژگی‌ها و قابلیت های فردی و شغلی بر مبنای ساختار ارائه شده در این اساسنامه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی سازماندهی می‌شود.
 
رئیس هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج شهرستان رابر، اولین هدف از تشکیل مجامع بسیجیان شهرستان را تحقق تدابیر، منویات و گفتمان امامین انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: سیاست های کلی نظام با گسترش و بسیج شبکه ی نخبگانی و مردمی انقلاب اسلامی برای مسیر برپایی دولت و جامعه اسلامی است.
 
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: با گذشت ۴۰سال از انقلاب در راستای تحقق تمدن اسلامی کار شده اما هنوز دولت اسلامی عدالت را به آن معنا و مفهوم درخور نظام اسلامی پیاده نکرده و این هدف مجامع بسیج در سطح ملی، استانی و شهرستانی نیز رسیدن به عدالت دولت اسلامی است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با اشاره به هدف هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج اظهار کرد: این هیئت با ترکیب مجمع بسیج؛ مسئول سیاست گذاری، راهبرد نگاری و پشتیبانی معنوی و مادی در راستای تحقق هدف این اساسنامه است.
وی گفت: اجلاسیه مجمع سالی یکبار برگزار می شود که کارگروه فعال ماهانه یکبار در خصوص حل معضلات و مشکلات شهرستان تشکیل جلسه می‌دهد.
 
ایمان کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه اقتصادی و زیر بنایی، با قدردانی از کارگروه اقتصاد و زیربنایی گفت: یکسری برنامه ها توسط همین مجمع قبلاً دربحث تغییر الگوی کشت شهرستان مصوب شده که به لطف خدا و یاری همکاران اقدامات خوبی صورت گرفته‌است.
وی با اشاره به اینکه رتبه اول کاشت گل گاوزبان و رتبه دوم کاشت سایر اقلام گیاهان دارویی را به شهرستان رابر اختصاص داده، افزود: شهرستان رابر یک شهرستانی زراعی و باغی است.
 کریمقاسمی ادامه داد: شهرستان رابر با داشتن بیش از ۴هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغات گردو دارای رتبه دوم استان است، اما متاسفانه با هجوم آفت کرم خراط قطعاً مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت:  امسال با همفکری انجام شده طرح هرس شاخه های آلوده که با کرم خراط به مشکل مواجه شدند را اجرایی کردیم. 

 
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رابر اظهار کرد:  در دو سال گذشته با همکاری سپاه، بسیج سازندگی و سرهنگ پاداش و سازمان جهاد کشاورزی توانستیم در منطقه ننیز سفلی و علیا، یک مبارزه تزریقی به صورت الگویی به مساحت ۱۰۰هکتار انجام شد که هم اکنون نیز قابل بازدید است.
 
کریمقاسمی با بیان اینکه این طرح در شهرستان قبلاً اجرایی شده از این رو این طرح را می توان در کل شهرستان قابل اجرا است، گفت: اجرای این طرح در کل شهرستان قطعا براقتصاد مردم شهرستان نقش بسزایی دارد و از این وضعیت که کرم خراط سبب شده خیلی از گردو ها خشک و یا تولید آن با مشکل مواجه شود؛ در خواهم آمد.
 
وی، با اشاره به تغییر اقلام در شهرستان افزود: در کنار درختانی که هرس می شود بحث تغییر اقلام انجام شود قطعاً تولید بیشتر و مردم و کشاورزان منفعت بیشتری خواهد داشت.
 
کریمقاسمی تصریح کرد: با شناسایی ژنتیک های برتر شهرستان، گردو هایی که هر سال ثمر داشته با پوست نازک و مغز پر و خوب و در مقابل سرما شناسایی و آماده پیوندگیری از درختانی که هرس می‌کنیم قطعا می‌توان برای شهرستان قدمی مثبت و اقتصاد شهرستان را تا حدودی متحول کند.
 
کرامت برموز با ارائه گزارش کارگروه آموزشی و تحقیقات و فناوری گفت: پژوهش سرای امام صادق علیه السلام تنها مرکز علمی شهرستان توانسته نخبگانی را شناسایی و بیش از ۵۰نخبه در سطح ملی معرفی کند.
 
وی افزود: به یمن این موفقیت ها؛ قطب کشوری گیاهان دارویی ایران شناخته شده است و امیدواریم این اتفاق بتواند یکسری تجهیزات و امکانات در اختیار دانش آموزان نخبه قرار دهد.
 
برموز بیان کرد: قطب گیان دارویی و پژوهش سرای امام صادق علیه السلام نیاز به یکسری زیر ساخت ها دارد متاسفانه آنچیزی که در پژوهش سرا مشاهده می‌کنیم در خور شأن رابر و دانش آموزان نخبه شهرستان نیست.
 وی، ادامه داد: این کارگروه به فال نیک میگیریم  بتوانیم مشکلات را بار دیگر مطرح کنیم و یکی از درخواست های شهرستان رابر از آنجایی که در دامنه کوه لاله زار بزرگترین داروخانه طبیعی قرارگرفته داروخانه ای که شاید سرشار از گونه های نایاب و کم یاب گیاهی است تأسیس کارگاه کشت بافت می تواند خیلی از معضلات این شهرستان را برطرف کند.
 
برموز گفت: با توجه به در حال تغییر بودن الگوی کشت شهرستان در همین راستا پیشنهاد پژوهش سرا؛ تجهیز آزمایشگاه مجهز گیاهان دارویی که در راستای آن تأسیس کارگاه کشت بافت است.
 
وی، تصریح کرد: گونه های نایابی شهرستان را تکثیر کنیم می تواند نقش مهمی در رشد کارآفرینی با تغییر الگوی کشت داشته باشد.
 
برموز گفت: گونه های نایاب از طریق تحقیقات علمی در آزمایشگاه گیاهان دارویی میتوان عصاره گیری ها انجام و مواد موثره را شناسایی کنیم که خوشبختانه ما نیروهای متخصص و همکاران بسیار خوبی در این زمینه داریم.

وی  بر تجهیز پژوهش سرا امام صادق علیه السلام که همت ویژه ای می طلبد را تأکید کرد.

 
وی، همچنین افزود: رشته خیاطی هر ساله حدود ۲۰ نفر دانش آموز را در این زمینه تربیت می‌کند با توجه به رف  مشکل ادامه تحصیل رشته خیاطی امسال دانشگاه آزاد بافت کاردانی به کارشناسی را  پذیرش دارد می توان با تصویب راه اندازی کارگاه تولیدی خیاطی نقش بسیار خوبی در کارآفرینی جامعه زنان صورت گیرد.

رئیس کمیته امداد شهرستان رابر همچنین با اعلام آمادگی گفت: تسهیلات کم بهره کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان برای ایجاد کارگاهی خانگی که فارغ التحصیلان رشته خیاطی با گرفتن جواز کسب و گذراندن دوره های فنی و حرفه ای تعلق خواهد گرفت.

 
قاسم مهدی پور با ارائه گزارش کارگروه فرهنگی و اجتماعی گفت: ایجاد زیر ساخت در محل تفرجگاه های گردشگری شهرستان مانند ایجاد نمازخانه، ساخت سرویس بهداشتی به ویژه ساخت سرویس بهداشتی در ورودی و خروجی شهر رابر و فضای فرهنگی اماکن توسط فرهنگی و هنری ناحیه، بسیج سازندگی، شهرداری های شهر رابر و هنزا و بخشداری های مرکزی و هنزا ، دهیاری ها، اداره اوقاف ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری انجام پذیرد.
 
پور ابوالقاسم با ارائه گزارش کارگروه زن و خانواده گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند، مهمترین آسیبی که این قشر را تهدید و دشمن به راحتی از آن موج سواری می‌کنند مسئله حجاب و عفاف است.
وی، کمرنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه را محصول تهدید نرم سال های دشمن خواند و افزود: یکی از راهکارهای کارگروه زن خانواده  توانمند سازی موثرین فرهنگی و فعالان اجتماعی از جمله؛ مشاورین و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش، سرگروه ها و مربیان صالحین، رابطین بانوان در ادارات که اداره آموزش و پرورش در این راستا بیشترین نقش را می‌تواند ایفا کند.
 
وی ادامه داد: با برگزاری دوره آموزشی دو یا سه روزه استفاده از اساتید مجرب و مبلغین حوزه‌ی که دغدغه و مطالبه در این زمینه دارند با توجه به اینکه در جنگ شناختی باید دفاع هم شناختی باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی رییس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان و رئیس کارگروه آموزش و تربیت گفت: صیاد شیرازی نور بود چرا که آغاز سخن صیاد شیراز با دعای ظهور امام زمان (عج) بود.
 
وی، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی تأکید داشتند، گفت: متاسفانه در این دوسال درگیر ویروس کرونا و رفتن دانش آموزان به سمت فضای مجازی که یک فضای بسیار مخرب بعد از دو سال نتیجه آن را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که بیشتر اغتشاشگران نسل دهه هشتادی بوده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی ادامه داد:  کار گروه آموزش و تربیت تصمیم بر استفاده از مبلغین و طلبه ها در مدارس مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم در نظر گرفته است.
 
وی افزود: طلاب هر روز سه ساعت سعی دارند بر اعتلای سطح فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نوجوانان با مسایل دینی و اعتقادی آشنایی پیدا کنند.
 
وی با بیان اینکه در بخش آموزش اجرای طرح امین که طلاب خواهر و برادر تاکنون چهارده نفر ثبت نام کرده و از آبان ماه در مدارس برای توجیه حضور می یابند گفت: امید دارم مدیران آموزش و پرورش وقت مفیدی در اختیار طلاب و مبلغین  قرار دهند تا به نتیجه مطلوب  برسم.
 
مجتبی افضلی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر گفت: استفاده از روحانیون بخشی از خسارات و ضربات را جبران می‌کند اما می طلبد همه نهادها ، ادارات و اصناف مختلف شهر در خصوص حجاب اسلامی بنر حجاب اسلامی در صنوف  نصب  و همه چه در بحث نماز یا حجاب باید این فرهنگ را نهادینه کنیم.
 
حسین آقاملایی فرماندار رابر نائب رئیس مجمع با گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت و سلامت، هفت شهید گمنام و سید الشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با تبریک هفته وحدت گفت : امیدواریم رهروان راستین خوبی باشیم.
 
وی افزود: همه می‌دانید بسیج شجره طیبه است که تشکیل و به توانمندی رسید، به برکت بسیج بخش جدید از صحنه های مختلف ایجاد شده که بسیج به کمک این نظام آمده که مهمترین هدف رسالت بسیج حاکم کردن اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی است.
 
آقاملایی گفت: کارآمدترین مهمترین ثمرات بسیج برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مسئله محوری و مطالبه گری است.
 
وی، بهبود و ارتقای سطح تربیت دینی و عفاف وحجاب در سطح شهرستان و مدارس توسط دفتر امام جمعه، دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت رابر، بسیج جامعه زنان، بسیج دانش آموزان ، بسیج فرهنگیان و اداره تبلیغات اسلامی برشمرد.
فرماندار رابر،  مبارزه با کرم خراط، هرس شاخه های آلوده درختان گردو شهرستان رابر با توجه به اینکه گردو یکی از محصولات عمده این شهرستان است که  هر ساله با حمله کرم خراط  تولید گردو با افت ۷۰درصدی مواجه شده است از این رو  مبارزه با آفت کرم خراط به شدت مورد نیاز است.

فرماندار رابر ادامه داد: این طرح توسط بسیج سازندگی ، جهاد کشاورزی، اجرایی گردد.

 
فرماندار رابر تغییر اقلام گردو باژنتیک برتر بومی برای بالا بردن سطح تولید در شهرستان توسط بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خبر داد.
 
وی، راه اندازی آزمایشگاه کشت بافت گیاهان در سطح شهرستان جهت انجام آزمایشات و تحقیقات علمی و تخصصی در شهرستان،احیای گیاهان در حال انقراض تولید گیاه عاری از ویروس و باکتری ارتقای خصوصیات گیاه مادر به نسل های بعدی در اصلاح نباتات و تولید گیاهان توسط علمی ناحیه مقاومت و پژوهش سرای اداره آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: کارخانه قطب گیاهان دارویی تنها کارخانه ای که شهید سلیمانی کلنگ آن را در رابر زده است.
 
فرماندار رابر ،افزود:  تکمیل و ساخت ساختمان فرهنگی جهت ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان رابر با اعتبار سفر ریاست جمهوری دفتر امام جمعه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرارگرفته است.
وی ، با اشاره به طرح مدارس امین گفت: فرستادن طلاب و مبلغین اعم از خانم و آقا به سمت مدارس جهت بالا بردن سطح علمی و دینی و اعتقادی دانش آموزان توسط دفتر امام جمعه شهرستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رابر و اداره تبلیغات اسلامی انجام می شود.
 
حسین آقاملایی از راه اندازی کارگاه تولید لباس با همکاری بنیاد برکت سلیمانی کار گروه اشتغال خبر داد.
 
حسینی دبیر مجمع همچنین با اشاره به قول مساعد  معاونت علمی و پژوهشی سپاه ثارالله گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آزمایشگاه کشت گیاهان دارویی در شهرستان رابر در نظر گرفته شده است.
 
همچنین جهت برون رفت از مشکلات در پایان بیانیه اجلاسیه مجمع صادر شد.
و  در ادامه اجلاسیه، احکام رؤسای کارگروه ها اهدا و تجلیل از ادارات برتر این کارگروها در این مجمع  انجام شد.




اهداف اصلی برگزاری اجلاس سالیانه بسیج احصای مشکلات شهرستان

منبع:آرمـان
? اهداف اصلی برگزاری اجلاس سالیانه بسیج احصای مشکلات شهرستان