اهداء ۴۲ شیء پیش از تاریخ به میراث فرهنگی کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت میراث بانان افتخاری در جنوب استان ۴۲ شیء با قدمت پیش از تاریخ به این یگان اهدا کردند. به گزارش فت فتو، سرهنگ حسینی افزود: چهار نفر از میراث‌بانان افتخاری شهرستان قلعه‌گنج اشیای تاریخی مذکور را به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا کردند. […]

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت میراث بانان افتخاری در جنوب استان ۴۲ شیء با قدمت پیش از تاریخ به این یگان اهدا کردند.


به گزارش فت فتو، سرهنگ حسینی افزود: چهار نفر از میراث‌بانان افتخاری شهرستان قلعه‌گنج اشیای تاریخی مذکور را به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا کردند.


وی بیان کرد : این اشیا شامل کوزه ، جام ، کاسه ، گلدان و ظرف سفالی و نیز کاسه ، تبر ، خنجر ، شی و سرپیکان مفرغی است.


فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افزود این اشیای تاریخی ارزشمند در اجرای فعالیت‌های اطلاعاتی و فرهنگ سازی‌های بومی و محلی در مناطق جنوبی استان کرمان به دست آمده است.


حسینی تاکید کرد: نمایش آثار تاریخی و فرهنگی در موزه‌ها ضمن آشنا کردن مردم با یادگاران فرهنگی گذشتگان و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی استان کرمان در جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار است.


 


انتهای پیام/




اهداء ۴۲ شیء پیش از تاریخ به میراث فرهنگی کرمان

منبع: ایـلنا
? اهداء ۴۲ شیء پیش از تاریخ به میراث فرهنگی کرمان