انقلاب سهم عمده‌‌ای از پیروزی را مرهون زنان عاشورایی است

مسئول بسیج طلاب کرمان گفت: انقلاب ما به شعار آزادی و هیهات منا الذله عمل کرد و به پیروزی رسید و در این پیروزی سهم عمده‌ای را مرهون زنان زینبی و زنان عاشورایی است. حجت‌الاسلام علی جعفری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان گفت: یکی از درس‌های بزرگی که در مکتب […]

مسئول بسیج طلاب کرمان گفت: انقلاب ما به شعار آزادی و هیهات منا الذله عمل کرد و به پیروزی رسید و در این پیروزی سهم عمده‌ای را مرهون زنان زینبی و زنان عاشورایی است.

حجت‌الاسلام علی جعفری در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری نذیر کرمان گفت: یکی از درس‌های بزرگی که در مکتب عاشورا باید مرور شود رسالت زن عاشورایی است.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن کربلا مرهون وظایف و زحمات زینب‌کبری (س) است؛ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، نای نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود.

مسئول بسیج طلاب کرمان بیان کرد: ما تجربه بزرگ‌ترین فتنه از نوع جنگ ترکیبی را سال گذشته پشت سر گذاشتیم؛ به این‌که جنبش زن، زندگی، آزادی به کجا وصل بود کار نداریم، که اصلا یک‌دیگر را هم قبول نداشتند؛ کومله، سلطنت‌طلب را قبول نداشت و منافق، اپوزیسیون را قبول نداشت اما این شعار، شعار عجیبی است.

وی مطرح کرد: وقتی که مرور می‌کنیم می‌بینیم همان کسانی‌که مرتبه زن را به جایگاه عروسک خیمه‌شب بازی تبدیل کردند این شعار را محور شعارهای خود قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: وقتی که در فارغ‌التحصیلان دانشگاه زینبی مرور می‌کنیم حوادثی را پس از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی مشاهده می‌کنیم؛ زنان و شیرزنانی را مشاهده می‌کنیم که با تربیت فرزندان، با الگویی اسوه بودن برای فرزندان، شعار زن، زندگی، آزادی را به عینه در عمل، هم معنا کردند و هم برای همه آزادی و آزادگی را به ارمغان آوردند.

وی در ادامه مطرح کرد: این شیرزنان از زندگی خود گذشتند و برای همه آزادگی را به ارمغان آوردند؛ در جزیره هرمز با نام صفیه گلزاری مواجه می‌شویم که ۹ فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد.

مسئول بسیج طلاب کرمان افزود: در کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام به نام جمیله‌سادات قوامی برمی‌خوریم؛ مادر شهیدان محمدحسین سیف‌الدینی، محمدحسن سیف‌الدینی، محمدعباس سیف‌الدینی و مادربزرگ شهید محسن برهانی، این مادر، مادر چهار شهید است؛ این‌ها زن‌هایی هستند که زینب‌وار از تمام زندگی خود گذشتند.

وی عنوان کرد: در زمان اغتشاشات وقتی که برای پاسخ به شبهات در دبیرستان دخترانه حضور پیدا می‌کردم بعضی از دخترها دچار آسیب و نقص کمّی حجاب و در فتنه گرفتار شده بودند.

حجت‌الاسلام جعفری بیان کرد: اما وقتی از زنان عاشورایی و زینب‌وار از آن‌ها سوال می‌کردیم، می‌گفتند که بلدیم و وقتی سوال می‌شد که از کجا یاد گرفتید؟، می‌گفتند به همراه مادرمان در جلسات روضه خانگی، حدیث کساء و زیارت عاشورا شرکت می‌کردیم؛ زنان عاشورایی در همه حال به فکر تربیت الگو‌ها و فرزندان خودشان هستند.

وی گفت: در خانوک به نام حورالنساء عرب‌نژاد برمی‌خوریم، مادر شهید حسین اسدی از شهدای وحدت، شهیدان حسن و عبدالرضا اسدی، این مادر، مادرِ آزاده و جانباز حبیب‌اله اسدی نیز هست.

حجت‌الاسلام جعفری مطرح کرد: انقلاب ما انقلابی مرهون از انقلاب حسینی است؛ به شعار آزادی و هیهات منا الذله عمل کرد و به پیروزی رسید و در این پیروزی سهم عمده‌ای را مرهون زنان زینبی و زنان عاشورایی است؛ امیدواریم که این زنان و این فارغ‌التحصیلان دانشگاه زینب کبری روز به روز بیش‌تر شوند.

انتهای خبر/کارگرزاده 




انقلاب سهم عمده‌‌ای از پیروزی را مرهون زنان عاشورایی است

منبع:آرمـان
? انقلاب سهم عمده‌‌ای از پیروزی را مرهون زنان عاشورایی است