انقلاب اسلامی در امتداد واقعه غدیر شکل گرفته است/ ولایت فقیه تببین غدیر را بر عهده دارد

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان اذعان کرد: انقلاب عظیم اسلامی که امام راحل(ره) شکل داد یک نقطه امیدی را در دل مؤمنین، موحدین که خود را مطیع انبیاء می‌دانستند، روشن کرد و مقام معظم رهبری آن را در امتداد غدیر در مسیر تشکیل تمدن اسلامی هدایت می‌کند. حجت الاسلام روح‌الله زمزم‌زاده در گفتگو با سرویس […]

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان اذعان کرد: انقلاب عظیم اسلامی که امام راحل(ره) شکل داد یک نقطه امیدی را در دل مؤمنین، موحدین که خود را مطیع انبیاء می‌دانستند، روشن کرد و مقام معظم رهبری آن را در امتداد غدیر در مسیر تشکیل تمدن اسلامی هدایت می‌کند.

حجت الاسلام روح‌الله زمزم‌زاده در گفتگو با سرویس فرهنگی مذهبی نذیر کرمان در خصوص لزوم تبیین واقعه غدیر عنوان کرد: آنچه از متون دینی ما که توسط انبیاء الهی تدوین شده کاملا واضح و مبرهن است که هدف انبیاء عظام آشنا کردن مردم با خدای متعال و معرفت الله است و این غایت القصوایی بوده که انبیاء الهی به دنبال آن بوده‌اند.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان افزود: همه انبیاء تاکید کرده‌اند که رسیدن به این هدف به صورت فردی امکان‌پذیر نیست بنابر این انبیاء، اولیا و اوصیاء بر این مسئله تاکید داشتند که ابتدا باید حکومت الهی با زعمات حکومت صالحان در روی زمین مستقر شود تا در ذیل حکومت اسلامی و عدالت اجتماعی زمینه رشد معنوی بشر خلاصه شود تا در همان حکومت توحید الهی و معرفت باری تعالی شکل بگیرد.

وی اذعان کرد: ابنیاء در طول تاریخ زحمات زیادی را متحمل شدند تا به این عرصه برسند، برخی نزدیک شدند و برخی حتی موفقیت چندانی هم در این مسیر نداشتند تا به وجود پیامبر ختمی مرتبت رسید و ایشان مبعوث شدند.

زمزم‌زاده تاکید کرد: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین پیامبر که خاتم تمام انبیاء بود و اعلام شده بود که بعد از او پیامبری نخواهد آمد و دین جدیدی آورده نمی‌شود،  اسلام نیز آخرین دین و تعالی ادیان الهی است، و ختم نبوت بشر را باید برساند به آن تمدن الهی که تمدنی یکپارچه است و همه در ذیل پرچم توحید باید به آن کمال لایق برسند اما این ختم نبوت به معنای ختم امامت و دیانت نیست.

مدیر مدرسه علمیه به اشتباهی که در خصوص ختم نبوت رایج است، اشاره و اذعان کرد: اشتباهی که اهل سنت نسبت به ختم نبوت دارند، این است که از آن به معنای ختم دیانت یاد کرده و عنوان می‌کنند که دیگر نیازی به رهبر نداریم درحالی که رسیدن به قله تعالی که پیامبر آن را بنا نهاد و  راه را نشان داد، تمام نشده بود، زیرا هنوز جامعه به فتح قله مد نظر نرسیده بود که غدیر رخ داد، بنابر این غدیر در واقع نشان دهنده ادامه راه انبیاء است.

وی تاکید کرد: اهمیت غدیر از اینجا مشخص می‌شود که تمام زحمات انبیاء عظام و تمام مجاهدت‌های اولیا و مجاهدان فی سبیل الله که بسیاری ازآنها به درجه رفیع شهادت رسیدند، تبلورش در غدیری است  که پیامبر از آنجا ادامه راه را به بشریت نشان می‌دهد و متاسفانه نظاره‌گریم ، این واقعه با عظمت که می‌توانست راه‌گشای همه بشریت باشد و بسیاری از معضلات کنونی بشریت در پرتو توجه به این واقعه از بین برود به فراموشی سپرده شد.

زمزم زاده افزود: به غیر از عده‌ای قلیل نسبت به غدیر کمتر کسی آن را حفظ کرد و عملا کسی قدر آن را ندانست تا اینکه سالیان سال گذشت و علمای اعلام و عظام مجاهدت کردند و بسیاری از مؤمنین هم تلاش کردند اما آن نتیجه مد نظر در خصوص غدیر حاصل نشد تا زمان به انقلاب اسلامی رسید.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان اذعان کرد: انقلاب عظیم اسلامی که امام راحل(ره) شکل داد یک نقطه امیدی را در دل مؤمنین، موحدین و کسانی که خودشان را مرید و مطیع انبیاء می‌دانستند، روشن شد، بنابراین از این‌جا انقلاب اسلامی و نهضت نورانی امام راحل(ره) را ادامه دهنده راه انبیاء و ادامه مسیر غدیر می‌دانیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما و آنهایی که دنبال این هستند تا راه توهید را باز و مردم را با این عرصه آشنا کنند ، باید به این مسئله توجه  کرد که با تلاش‌های فردی به جایی نخواهیم رسید و رسیدن به آن نقطه مطلوب الهی فقط از گذر اجماع و اجتماعی که در قالب حکومت الهی باشد، محقق می‌شود و ما می بینم  که تنها نقطه امید ما برای رسیدن به این هدف انقلاب اسلامی و این حکومت اسلامی هم با همه این اشکالاتی که دارد، است. 

زمزم زاده ادامه داد: با تمام این تفاسیر از انقلاب اما امام راحل موفق نشدند مطلب را به طور کامل برای مسلمین جهان تبیین کنند، زیرا وقت این کار و اقتضای فعالیت‌های انقلابی امام به اینجا نرسید که ایشان بتواند تببین کاملی را انجام دهد و این فرصت در اختیار مقام معطم رهبری مدظله العالی قرار گرفت.

مدیر مدرسه علمیه محمودیه کرمان تاکید کرد: مقام معظم رهبری با جامعیتی که داشتند راه را تبیین کردند و با شاخص هایی از اینکه هدف ما چیست؟ و هدف تمدنی که ما دنبال می‌کنیم در حکومت اسلامی چیست؟ و آن هدفی که ادامه دهنده راه انبیاء عظام است چه بوده؟  اینجاست که ما هم باید اهمیت غدیر را متوجه باشیم و آن را به عنوان یک عید ساده در نظر نگیریم، زیرا فلسفه تاریخ به غدیر ختم می‌شود 

وی با بیان اینکه فلسفه تاریخ از غدیر عبور می کند، تاکید کرد:  انقلاب اسلامی را باید در ادامه مسیر غدیر  بدانیم و موفقیت انقلاب اسلامی رسیدن به تمدن ناب اسلامی می تواند ما را به هدف انبیاء رهنمون کند که وطبفه همه ماست در این عرصه تلاش کنیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




انقلاب اسلامی در امتداد واقعه غدیر شکل گرفته است/ ولایت فقیه تببین غدیر را بر عهده دارد

منبع:آرمـان
? انقلاب اسلامی در امتداد واقعه غدیر شکل گرفته است/ ولایت فقیه تببین غدیر را بر عهده دارد