انتقاد مدیرکل بازرسی استان از حرکت کند مولدسازی در کرمان و عملکرد شرکت‌های بزرگ

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بازرسی استان کرمان مصوبه مولدسازی را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دانست و گفت: استان کرمان در این موضوع خیلی کند حرکت می‌کند و تعجب می‌کنم چرا بعضی از مدیران این سرمایه مهم را حبس می‌کنند. احمد آبیار عصر امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: برای […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل بازرسی استان کرمان مصوبه مولدسازی را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دانست و گفت: استان کرمان در این موضوع خیلی کند حرکت می‌کند و تعجب می‌کنم چرا بعضی از مدیران این سرمایه مهم را حبس می‌کنند.

احمد آبیار عصر امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: برای حل شدن مسائل باید همه به میدان بیایند و از ظرفیت‌های بالای استان برای توسعه کرمان استفاده شود. اگر مسائل اقتصادی را رفع کنیم، سایر مشکلات هم برطرف می‌شود.

او بیان کرد: استاندار کرمان مکاتباتی با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان در راستای مطالبه حق و حقوق مردم داشته و صنایع و معادن تکلیف قانونی، عرفی و شرعی دارند که حق و حقوق مردم از صنایع و معادن را بدهند و اداره کل بازرسی و دستگاه نظارتی و قضایی به استاندار در این زمینه کمک می‌کنند تا به اهداف قانونگذار برسیم.

مدیرکل بازرسی استان کرمان اظهار کرد: تکالیفی که در قوانین و مقررات تعیین شده متاسفانه برخی از آنها اجرا نشده و یکی از مشکلات ما این است که نتوانستیم بنگاه‌های اقتصادی را وادار کنیم از قانون تمکین کنند و بارها به آقایان گفته‌ایم که وقتی مناقصه بزرگ برگزار می‌کنید به سرمایه‌گذاران و صنعتگران فعال در استان کرمان توجه داشته باشید و به این امر بسیار ضعیف عمل شده و کامل اجرا نشده است.

او تصریح کرد: اگر آقایان بیایند و با صنعتگران استان کرمان قرارداد ببندند، کمک بزرگی به توسعه استان خواهد شد.

آبیار با بیان این مطلب که خام فروشی در استان به معنای وسیعی انجام می‌شود و صنایع تبدیلی در استان ایجاد نشده، افزود: معادن تکلیف دارند از خام فروشی جلوگیری کنند، در حالی خام فروشی می‌کنیم که این امر ضربه به استان کرمان است در حالی که این وضعیت فقر در استان را با توجه به این سرمایه خدادادی نباید داشته باشیم.

او مصوبه مولدسازی و آئین نامه را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب دانست و بیان کرد: استان کرمان در این موضوع خیلی کند حرکت می‌کند و اگر مهلت این طرح به پایان برسد این فرصت خوب از دست ما می‌رود و تعجب می‌کنم چرا بعضی از مدیران این سرمایه مهم را حبس می‌کنند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان در خصوص مولدسازی اظهار کرد: آیین ‌نامه به صورت شفاف تصویب شده و هیچ محدودیتی وجود ندارد. از این ظرفیتی که می‌توان تحول اساسی در استان انجام دهیم و با توجه به املاک و اراضی که در تصرف دستگاه‌هاست باید میدانی وارد شویم و استاندار از دستگاه مطالبه کند و با مدیری که به دلیل تنبلی کاهلی می‌کند، برخورد شود.

او عنوان کرد: بعضی‌ به این بهانه که دستگاه نظارتی به ما اجازه نمی‌دهد، کارها را انجام نمی‌دهند در حالی که ما از دستگاه‌هایی که وارد میدان شده‌اند، حمایت کرده‌ و آنها در کشور درخشیده‌اند.

آبیار در ادامه گفت: کمیته رفع موانع تولید باید فعال تر شود و برخی از وظایف این کمیته را دادگستری انجام می‌دهد و بسیاری از مشکلات را می ‌توانیم در این کمیته برطرف کنیم.

او بیان کرد: با توجه به ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه باید به توسعه و اقتصاد روستا رسید و این قانون در استان کرمان به خوبی اجرایی و عملیاتی نشده، زیرا با این همه ظرفیت‌ها نباید فقر و محرومیت باشد.

مدیرکل بازرسی استان کرمان در دفاع از مدیران تصریح کرد: بعضا هجمه‌هایی به مدیران می‌شود و گاهی ما توقعاتی برای مردم ایجاد می‌کنیم که این توقع توسط مدیر نمی‌تواند اجرا شود و این امر موجب بدبینی مردم شده تا جایی که مدیران نمی‌توانند بگویند ما مدیرکل هستیم.

انتهای پیام




انتقاد مدیرکل بازرسی استان از حرکت کند مولدسازی در کرمان و عملکرد شرکت‌های بزرگ

منبع: ایـسنا
? انتقاد مدیرکل بازرسی استان از حرکت کند مولدسازی در کرمان و عملکرد شرکت‌های بزرگ