انتقاد از حمایت جزیره‌ای معین‌های اقتصادی در استان

فردای کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر آسیب‌شناسی نحوه‌ی حمایت معین‌های توسعه و بنگاه‌های اقتصادی استان از پروژه‌های فرهنگی و حوزه‌ی فرهنگ‌وهنر اعلام کرد: «در شرایط فعلی، در بعضی از شهرستان‌ها، شاخص‌های فرهنگی و هنری ارتقا یافته که این اتفاق مبارکی است، بخشی از این ارتقای شاخص‌ها […]

فردای کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر آسیب‌شناسی نحوه‌ی حمایت معین‌های توسعه و بنگاه‌های اقتصادی استان از پروژه‌های فرهنگی و حوزه‌ی فرهنگ‌وهنر اعلام کرد: «در شرایط فعلی، در بعضی از شهرستان‌ها، شاخص‌های فرهنگی و هنری ارتقا یافته که این اتفاق مبارکی است، بخشی از این ارتقای شاخص‌ها نیز به حمایت بنگاه‌های اقتصادی از حوزه‌ی فرهنگ‌وهنر در این مناطق برمی‌گردد».

محمدرضا علیزاده افزود: «اما در برخی شهرستان‌های استان شاهد کاهش شاخص‌های فرهنگی و هنری هستیم و اتفاقا این مناطق جزو شهرستان‌هایی هستند که حمایت بنگاه‌های اقتصادی و معین‌های توسعه از آن‌ها در حداقل قرار دارد».

وی با این توضیحات، نسبت به توسعه نامتوازن فرهنگی استان هشدار داد و گفت: «باید نگاه حمایتی بنگاه‌ها و معین‌های اقتصادی از نگاه جزیره‌ای و شهرستانی به نگاه استانی تغییر پیدا کند».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، علیزاده در جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی که شامگاه ۹ بهمن‌ماه برگزار شد، افزود: «نباید و نمی‌شود در حوزه‌ی فرهنگ و هنر، بخشی و جزیره‌ای نگاه کرد، امروز تبعات به وجود آمده در یک منطقه و شهرستان، کل استان و کشور را درگیر می‌کند، بنابراین وظیفه داریم این مشکلات را با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در جغرافیای استان به حداقل برسانیم».

وی تاکید کرد: «در حوزه‌ی فرهنگ و هنر نیاز به یک راهبرد استانی و هدفمند داریم، بنابراین حتما باید از نگاه شهرستانی‌محور به رویکرد استانی‌محور تغییر جهت داده شود».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به وضعیت حمایتی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مرکز استان، گفت: «معین اقتصادی شهر کرمان، به عنوان مرکز پهناورترین استان ایران، کیست؟ ما برای برگزاری ده‌ها رویداد ملی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر باید به کجا مراجعه کنیم؟ دولت به سهم خودش اعتبارات مشخصی اختصاص می‌دهد اما ده‌ها جشنواره، نمایشگاه و برنامه‌ای که در حوزه‌ی فرهنگ و هنر و دین در طول سال برگزار می‌شود، نیاز به حمایت اعتباری و ریالی بنگاه‌های اقتصادی دارند که متاسفانه در شهر کرمان نمی‌دانیم این مسئولیت را کدام نهاد و بنگاه اقتصادی باید انجام دهد».

علیزاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرهنگ را به «اکسیژن و هوا» تشبیه کرده‌اند، افزود: «از ۲۳ شهرستان استان ۱۴ شهرستان کمتر برخوردار هستند، باید به نوعی برنامه‌ریزی کرد تا توسعه‌ی متوازن در حوزه‌ی فرهنگ داشته باشیم، این امر زمانی محقق می‌شود که عدالت فرهنگی با شفافیت و روشنی در سراسر استان اعمال شود». /پ




انتقاد از حمایت جزیره‌ای معین‌های اقتصادی در استان

منبع: خبر کرمان
?
انتقاد از حمایت جزیره‌ای معین‌های اقتصادی در استان

: اخبار استان کرمانفرهنگ